Diskusné fórum › Dispečerské fórum

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: david11 #181662:
V prípade ŽST Vinohrady sa rušňovodič spoliehal na to, že vlaková čata mu neodkýva odjazd keď bude na odchodvom návestidle ešte stále svietiť červená. Bola to škaredá nehoda a zaplatil za to životom.
Reakcia na: S499.1023 #181661:
Tak na trati 130 v priamom smere svieti vždy iba zelená alebo jedna žltá vrchná ak ide v závese predchádzajúceho vlaku. Z boku vždy zelená zo žltou alebo 2x žltá.
No v Pezinku mal fakt veľmi vela času rušňovodič na uvedomenie si chyby a zastavenie vlaku pred návestidlom. Muselo ísť o veľmi veľkú nepozornosť alebo zdravotné problémy. Veď vyšetrovanie to ukáže.
Pred pár rokmi bolo čosi podobné medzi Vinohradmi a Hl.st. Z trate 130 má návesť priamo na začiatku nástupištia zastávky Vinohrady, ktoré vždy lokomotívou prejde po zastavení. Pri rozbehu svietila červená no tá svietila už pri zastavovaní. Na čo rušnovodič zabudol asi. No a pred vstupným návestidlom hl.stanice to napálil do stojaceho osobného vlaku pred ním.
Reakcia na: david11 #181657:
Nemusí mu z vedľajšej koľaje svietiť dvojsvetlová návesť, ak je tam rýchla výhybka (čo ale nie je prípad Pezinka ale napríklad celého južného ťahu, kde je vmax=100 aj výhybky sú na 100) a môže mu aj priamo svietiť dvojsvetlová návesť.
Reakcia na: S499.1023 #181650:
Môžem niekedy osobne.
Kramare si idu zase svoje, 32 hradene asi kazde poradie zalozakmi. Dlhace obratisko 8:45 plne polovicou poradi z L32.
Reakcia na: S499.1023 #181650:
Vieš to rozviesť viac?
Reakcia na: S499.1023 #181653:
Písal som ak ide vlak zboku na hlavnú koľaj tak mu nesvieti, iba zelená. Buď zelená a žltá alebo 2x žltá. Čiže ak videl v diaľke, iba zelenú tak ho mohlo trknúť, že to nie je jeho keď bol na bočnej koľaji.
#8012 videná na Borskej smer Kútiky/Dúbravka.
Reakcia na: S499.1023 #181649:
Výhybka bude v polohe do šturca ak na vedľajšej koľají bude postavená vlaková cesta pre iný vlak. Posun nič rezať nebude, lebo nebude mať kde. Ak to náhodou neubrzdí, tak sa zrazí so šturcom.
Reakcia na: si #181630:
Áno, to je ten tzv. padák.
Reakcia na: david11 #181632:
Máme rýchlostnú návestnú sústavu, nie smerovú už asi 60 rokov.
Reakcia na: david11 #181634:
Aj motorový dunihlav má navestidlo v kabíne ale práve tu na ňom žiadnu návesť neuvidí, keďže tam nie je traťová časť LVZ.
Reakcia na: ceres #181644:
Moderné vozidlá majú (nežiadúci) vplyv na nemoderné koľajové obvody, nie na všetky. Inak autoblok môže fungovať aj na počítačoch náprav ale neviem, aké riešenie je použité na kysuckej trati.
Reakcia na: Solider #181647:
Samozrejme že to je AJ problém infraštruktúry. Vďaka takýmto problémom infraštruktúry máme napríklad na Slovensku sprznené pušpulové, resp. dosť často pulpulové princezné.
Reakcia na: upravovač fotiek #181629:
A to si ako predstavuješ, že ta výhybka sa postaví do odvratu v momente, keď ten posun poreže výhybku, prípadne si "šliapne" alebo predpokladáš u nowocząsnych zabezpečovacích zariadení nejaké prediktívne schopnosti?
Reakcia na: ceres #181645:
To filozofia zabezpečovacieho zariadenia na železnici nedovoľuje, jedine v prípade tzv. padáku.
Resp. výpravca to môže zhodiť v prípade nejakej mimoriadnosti (napr. že sa naňho rútia ujdené vozy, vlak, čo odišiel proti Stoj! alebo to výpravca/dispečer nesprávne postavil (tzv. Fehlleitung, veľmi obľúbené v Nemecku). Ale musí to rušňovodičovi okamžite oznámiť.
Reakcia na: ceres #181644:
Však ale to je problém prechodnosti vozidiel, nie infraštruktúry. LS tam nornálne funguje.
Reakcia na: ceres #181641:
Vzhľadom na to, že sa stretli plus mínus za výhybkou, rušňovodič na gorile musel vidieť REX v pohybe po vedľajšej koľaji a najskôr už začal brzdiť.
Reakcia na: si #181643:
Hej, to bol ten môj mylný predpoklad, resp. potom špekulatívna otázka: či nemôže nastať aj situácia, že prichádza stanicovať s tým, že cestu postavenú má, ale počas pobytu v stanici sa to zmení.
To ale skoro určite nebol tento prípad.
Reakcia na: Solider #181608:
A ten autoblok Žilina - Čadca - ČR je ešte stále koľajovými obvodmi? Všetky problémy s vplyvom moderných vozidiel na KO sa už podarilo vyriešiť a funguje to celé bez nejakých dodatočných obmedzení?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.
Návod pre pokročilé vyhľadávanie nájdete tu.