Reakcia na: Solider #163876:
V iných mestách funguje lepšie dispečing. U nás sa tie ZV na konečných uživia dobre počas mimoriadností / výpadkov, kedy na konečnú nepríde už žiadne vozidlo, tak často sa pošle ten ZV ako posledný z konečnej po miesto prerušenia premávky. Inokedy zasa hradí po obnovení premávky to poradie, ktoré sa najťažšie / najneskôr napojí na svoj CP. Plus samozrejme je to vhodné aj na hradenie bežných porúch, alebo vozov po mimoriadnostiach, ale to je mám pocit v menšej miere.
A okrem toho v Brne (a čo som videl aj v Plzni) vedia akýkoľvek výpadok čo i len jedného poradia eliny nahradiť záložným autobusom, ktorý sa napojí buď operatívne v centre, alebo na konečnej pri radiále. A síce taký autobusový ZV, ktorý ide v Brne popri trase e-8 (či už v Líšni alebo St. Lískovci) pôsobí celkom komicky (teda zastavuje v princípe iba na výstup), v centre obslúži všetky strategické zastávky a spred Hl. Nádraží ide z toho istého nástupišťa ako šalina.
U nás by tiež museli hradiť aj výpadok jedného poradia na el. linke busy a museli by ísť napr. po Obchodnej a cez tunel. (a cez Starý most). Vtedy by som bol kľudne za, nech sa zrušia električkové ZV na konečných (aj vo vozovniach) a ostali by iba nejaké sedavé zálohy na výpravniach.
Solider
KR:
29 súprav T6
11 súprav T3
36 vozov K2
TR:
60 vozov 29/30T
8 súprav T3
Navrhovaný stav:
L1: 30T, L2: K2, L3: 30T, L4: 29/30/TT, L5: TT, L6: K2, L7: TT/K2, L8: 29/30/TT, L9: 29/30/TT
Vozy K2: L2 (7 vozov) + L6 (6 vozov) + L7 ranná špička (6 vozov) = 19 vozov / z 36
Vozy TT (KR): L5 (17 vozov) + L7 celodenky (8 vozov) + L8 (3 vozy) + L9 (5 vozov) = 33 súprav / zo 40
Vozy 29/30/TT (TR): L1 (6 vozov) + L3 (11 vozov) + L4 (17 vozov) + L8 (7 vozov) + L9 (8 vozov) = 49 vozov / zo 68
Z toho vyplýva, že pri zarátaní správky a zálohy je možné udržať v stave 25 vozidiel K2 /čiže vyradiť vozidlá 7101 až 7111/ bez akejkoľvek náhrady ?