Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Nejako si nie som istý: Je alebo nie je zaintegrovaný EC 130 Varsovia ako jeden z mála EC (označený tiež ako Ex4) v IDS JMK?

Čo myslíte, keď raz bude IDS BK z Bratislavy až po Kúty, tak budú zaintegrované aj EC?

Vieme, že na Slovensku sa za cestovanie EC pripláca k cestovnému 1 €. V Česku nie je taký príplatok. Ako je to v Maďarsku a ako v Rakúsku?
Reakcia na: Ike #220104:
Vsak ked to zrychlia tak na 1,5-nasobok, tak by to mozno aj bolo pouzitelne ?
Reakcia na: Mikimaus #220103:
Čo sa Ti na tom nepáči?
Reakcia na: Joyki #220101:
Máš pravdu, bez vyriešenia katastrofálneho stavu železničných vozidiel národného ale aj toho súkromného dopravcu sa to bude len zhoršovať a viac ľudí bude presadať do áut, lebo tam aj keď v kolóne, si každý sedí vo svojom teplúčku.
http://vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230100
http://vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230245
http://vlaky.net/online/diskusia/tema.asp?id=230438
S 60 dnes rano: REX 1872 vypadol a nasledny Os do BA (prich. 6:59), ktory bezne jazdi napchaty, od Senca nepobral ludi. Akurat usek IDS. V Bieli sa museli natlacit, 3/4 Bernolakova zostala na stanici, Ivanka sa musela natlacit, ale nie celkom uspesne, Vajnory tazkosti pri vystupe a nastupe.
Takato je rezerva kapacity vo vlakoch, ... jediny spoj vypadne este na useku pred IDS a primestie uz nedokaze pobrat. Fakt gratulujem, riesme dalej 45prudove kolektory.
Reakcia na: mbendzala #220098:
ono to nie je ani o tvojej ostražitosti, ale o ostražitosti vodiča za Tebou. Mal som 4 nehody a z toho 3x do mňa narazilo auto zo zadu, pričom ja som išiel predpisovo. Pri poslednej skúsenosti na Račianskej som si pokazil karmu, lebo som odignoroval troch ľudí stojacich na priechode pri Ursínyho. Dôvod: myšičkujúci autobus Blaguss nalepený na môj zadok (vodičovi išla sťažnosť ? ).

Situácia zase asi nebude taká zlá. Jediné, čo by som možno zmenil je, že miesto režimu kmitavej žltej by som signalizáciu zhasol. Potom by sme naozaj zaviedli rakúsky režim, ktorý navyše pozná aj naša vyhláška. Nie kvôli vodičom, ale kvôli chodcom. Sám som sa prichytil pri tom, že hypnotizujem tú kmitavú žltú a potom nedávam pozor na chodcov, ktorí sú na priechode a majú prednosť (teda mali by mať, keby sme nemali hlúpe právne predpisy, ktoré im kážu robiť inštitút falošného vykročenia).
Reakcia na: mbendzala #220098:
Tu vôbec nemusíš skákať na brzdu. Je to hlavne o pozornosti. Pokutu dostaneš iba raz. potom si už budeš dávať pozor.
Je jedno kolkokrát za deň sa prechádza do iného režimu.

Aj podľa tohto videa je to prechádzanie režimov v pohode.

https://www.youtube.com/watch?v=ujiv1yzabRs

Reakcia na: david1 #220096:
ja som ostrazity bol...

a teraz je otazka, ze kolko % bratislavskych vodicov je... a
- dodrziava bezpecny odstup od predosleho vozidla, ked ide napriklad po hlavnej kde blika oranzova... a ocakava ze vozidlo pred nim nahle dupne na brzdu...
- ocakava taketo zapnutie semaforov a vie ako sa chovat... co je dokonca tazsie z vedlajsej, ako hlavnej...

KDI eviduje velmi prisne dopravne nehody, lebo maju podla toho hodnotenia...
pre vyssie uvedene nedostatky bratislavskych vodicov, kolko tam bude nehod??
a co myslite, ze KDI urobi???

vychovavat postreh vodicov tymto sposobom sa mi nezda vhodny...
dlha oranzova a pokuty za napriklad prejazd na oranzovu ked to uz vobec nebolo nutne by boli ovela lepsie...
Reakcia na: david1 #220096:
ja viem ze svetelna signalizacia sa niekedy zapina a vypina... vacsinou tak raz denne...
nikde v Bratislave ale nie v priemere aj 10x za hodinu ako tu... a este aj vo frekventovane casy...

ja som isiel ku krizovatke vyskusat ju, najprv pesi a az potom som sa odvazil autom, a vedel som co cakat, a aj som to radsej preventivne cakal, a preto som ju presiel spravne...

a konstatujem ze to je velmi tazke!! je to absolutne nevhodne nastavene!

rakuske zeleznicne priecestia maju oranzovu ktora NEBLIKA v case ked je volne priecestie, a svieti teda hodne dlho, minimalne take 3-4 sekundy pred tym ako naskoci cervena... toto povazujem za idealne riesenie... zial tu riadia dopravu tupela, co nie su schopne vystrcit nos ani 1 kilometer za hranice, a tak to aj dopadne... je naozaj az taky problem miesto rezervnej fazy vsetci cervena v trvani aj 5 sekund, predlzit trochu tu trvalu oranzovu, a blikajucu oranzovu zrusit??? lebo blikanie oranzovej je skorej na skodu ako na uzitok... aj ked istotne, formalne zakon splneny... vsetci budu spokojny, ze... budu tam narazy aut zasebou a pokuty za cervenu...

a dufam, ze ked tento pokus KDI vyhodnoti ako zrusit, tak budete stastny... a preferencia pre elektricky sa pochova na veky vekov...
Reakcia na: mbendzala #220093:
Ten prechod zo žltej blikavej do červenej funguje v tomto režime už X rokov skoro ráno a neskoro večer.
Ak ideš ku križovatke ktorá je v režime blikavej žltej tak máš byť ostražitý a čakať možnosť naskočenia červenej aby si to stihol ubrzdiť.
Tak ako dúfam čakáš pri vlakovom priecestí že sa môžu rozsvietiť blikavé červené a prispôsobuješ tomu rýchlosť pred ním.

Reakcia na: mbendzala #220094:
Nevykladaj bludy a venuj sa riadeniu.
vyhodnotenir KDI bude, ze stalo sa tam za 2 vikendy 10 nehod, vodici tam chodili na cervenu, dali 30 pokut... a navrat naspat:(( celezle...

nastavena je extra dlha faza vsetci cervena... to je take primitivne, prvoplanove, ano nikto sa nezrazi s elektrickou...
ale miesto extra dlhej vsetcicervena fazy, mohli radsej dat extra dlhu oranzovu... oranzova tiez znamena stoj... a to pripadne aj pokutovat...
ta oranzova by tam vobec nemala blikat...
keby z nicoho zasvietila oranzova - je to hned jasne!
ale prechod, zmenu z blikania na svietenie? to je ako cielena sabotaz...
vyskusal som nove krizovatky Zilinska a Mytna vo vikendovom rezime...
a je to jedna katastrofa... to navrhoval KDI cielene aby mohol ukazat ako preferencia nefunguje a sposobuje nehody??!!

bol som pri Mytnej asi 3 minuty, a behom nich:
- prudke brzdenie so zastavenim na priechode a druhe auto skoro donho naraz z Mytnej
- prejazd na cervenu z I Karvasa, a chytenie policiou, ktora na to ocividne striehla!! neuveritelne... pasca na prejazd na cervenu a urcite mnozstvo nehod, i ked nie s elektrickou, lebo rezeevne casy su obrovske, ale proste naraz do seba aut za sebou, ked prvy postrehne cervenu a druhy nie...

potom som si to vyskusal autom, a vedel som co cakat, a videl som elektricku! ale ta oranzova je proste prilis kratka!! to je nemyslitelne... z blikajucej na stalu oranzovu ako ma vodic zachytit? ked si vsimne ze nezhlasla, tak us je cervena!! oranzova ma byt extra dlha, aj zopar sekund... chapem ze nic sa nestane ked prejdem na cervenu - lebo tam dali rezervy... ale stane, lebo policia striehne! a potom vodici co nedodrziavaju odstup ano zial su...

a este toho co chytila policia, isiel z vedlajsej, daval prednost a vosiel na okraj krizovatky za blikajucej oranzovej, pocas davania prednosti sa zmenil signal na cervenu... a policia!!
pocas davania prednosti zaregistrovat ze sa zmenila oranzova blikajuca na cervenu?? keby som o tom nevedel, tak nie je sanca... ja som vedel, videl elektricku, tak som preventivne zastal, lebo som predvidal co nastane...

keby bola trvala oranzova aspon 3 sekundy tak nic nepoviem...
ale ona je dlha asi ako 1 cyklus blikania, takze ked si uvedomim ze neblika, tak uz je cervena... a to dava pascu policii a sposobuje nezvyklo prudke brzdenia...
Reakcia na: Peon #220090:
Spomienka na mladosť (pred cca 40 rokmi): S mojou (vtedy ešte budúcou) manželkou sme zišli za tmy premočení zo zimnej túry do Plaveckého Podhradia, prišiel šukafon s prívešákom idúci smerom do Plaveckého Mikuláša a sprievodca nás pozval dnu, že čo tam budeme mrznúť a čakať, kým sa v Mikuláši obráti. Keď videl mladú dvojicu, v prívešáku nám zhasol svetlo a ospravedlňoval sa, že kontrolku na ovládacom paneli zhasnúť nemôže ? Takže sme mali celý vozeň pre seba, lebo ďalší cestujúci nastupovali do motora, keď videli prívešák zhasnutý ?
Reakcia na: Ike #220089:
To bola reakcia na citát z webu ZSSK: "Dodáva, že obnovenie dopravy bolo možné len vďaka objednávke a financovaniu bratislavskej krajskej samosprávy." Viem, že aj na trať 113 do Záhorskej Vsi prispieva BSK, ale linka S25 slúži hlavne na bežnú prepravu cestujúcich (do školy, do práce, za lekárom, na úrady a pod.).

Do Rohožníka (resp. Plaveckého Podhradia) je to hlavne pre turistov tie 2 spoje cez víkendy a sviatky (domácim tam viac vyhovujú autobusy), takže aj preto som očakával, že tam bude špeciálne cestovné. S499 však dobre argumentuje, že v porovnaní so sezónnou linkou z Břeclavi do mesta Lednice (kde navyše jazdia historické vlaky) na trati 112 nie je nič až také turistický významné.
Reakcia na: Peon #220086:
Tak to je teda šok. Vo vlaku zssk cestovné zssk!?
Reakcia na: Peon #220086:
1) A kto by do tej ritnej diery cestoval za špeciálne cestovné?
2) To nie sú TIE Lednice ale TA Lednice.
Inak opäť nebolo potrebné pozerať na nick autora.
Reakcia na: Peon #220086:
Majú tam autobusy. Nemyslím si, že práve na Plavecké Podhradie by bolo treba zaviesť pravidelnú osobnú dopravu vlakom do Zohoru, keď majú priame autobusy do Bratislavy. Nie sú tam väčšie sídla, ekonomicky by to bolo nerentabilné, sám píšeš, že stanice sú ďaleko od obcí, tak teda?
Dúfam-nový predseda VÚC o rok to možno obnoví, aj keď dvakrát do dňa je nič, to nepriláka ani cyklistov... veľká škoda to teda nebude zrejme. ?

Nie je dôvod zaviesť špeciálnu tarifu, mňa skôr šokuje to, že by bola špeciálna. Kým zo Záhorskej idem zadarmo, od Zohoru ďalej už špeciálne platím. A za čo? Tá istá bageta...

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.