ale premáva... zabudol si na a-65? i keď je to v inom úseku... a okrem toho myslím, že ten kúštik od pečnianskej križovatky po odbočku na starú einsteinovu, kade chodia a-92 a a-192, je tiež D1.
Reagujem na používateľa Petto a jeho príspevok #171310 v dispečerskom fóre - aj staré metro z Budapešti išlo na opravu do ruského mesta Mytišči nákladným vlakom cez Slovensko, predpokladám, že teraz bude trasa podobná, len východzia už zo Sofie.
Náklad nebude dosahovať 160 km/h už aj preto, že pri 120 km/h je spotreba dvojnásobná ako pri 100 km/h, problém je aj s obrzdením a čím väčší je rozdiel rýchlostí medzi jednotlivými kategóriami vlakov, tým menšia je priepustnosť trate. Pre náklad je dôležité, aby mal tých 100 km/h stabilne, bez prepadov rýchlosti. Tým sa dostane na cestovnú rýchlosť IC a nezdržuje.
Naklápacie jednotky neriešia opotrebovanie oblúkovitej trate pojazďovanej vyššími rýchlosťami, len komfort cestujúcich. Podľa mňa slepá ulička. Navyše ak to nie je segregovaná trať len pre osobnú dopravu, nemôžeš využiť plné prevýšenie.
Inak ospravedlňujem sa za zavádzanie. Ešte raz som si článok prečítal, ale preložka okolo LM by sa realizovať mala. Nejak mi to predtým blbo utkvelo v pamäti...
Každopádne to nič nemení na tom, že rozsah budúcej modernizácie trate je značne oklieštený so značnými rýchlostným prepadmi.
Mesto s kopcovitým terénom a použitelnou hromadnou dopravou môžem uviesť i naše Ústí nad Labem i keď máme len niečo okolo 100 000 obyvatelov, teda asi ano Banská Bystrica. No, na rozdiel tiež kopcovitej Banskej Bystrice, sú tu všetky hlavné smery zatrolejované, autobusy vlastne tvoria len doplnkovú dopravu do okrajových částí mesta, prakticky dedín (obdoba bratislavských Vajnor, alebo Rusoviec ) . Základný interval na radiálu je 10 minút, prekladajú sa obyčajne dve linky s 20 minutovým intervalom, napr. Všebořice L 54, 56 . V centre mesta na Revoluční Ulici je prestupný uzol, kadial prechádzajú všetky trolejbusové linky a prevažná časť autobusových. Stúpa sa poriadne hlavne na sídliská Severní Terasa, Dobětice, Skalka, Kamenný Vrch. Trolejbusy, ktoré idú z centra mesta hore na Severní Terasu ulicou Důlce, prekonávajú dvojitú serpentínu. Okrem tejto na sídlisko vedú ešte dalšie dve trate a Severní Terasa s Doběticami je sama o sebe trolejbusová motanica s linkami 51, 53, 54, 55, 60. Okrem MHD je v okolí i velice solídna i prímestská doprava, hlavné autobusové linky majú pravidelný hodinový interval cez pracovné dni, cez víkendy dvojhodinový, napr. L 452 s trasou Verneřice-Ústí n.L.- Tisá - až do nemeckého Bahratal. Hlavné prímestské vlakové linky majú základný hodinový interval , linky U1, U4 . Inak dobrý príklad mesta nad 200 000 obyvatelov s kopcovitým terénom je "Hlavní Město" Praha, električky hodne stúpajú na Barrandov, Sídliště Modřany, Kobylisy Trojskou ulicou, slušne sa stúpa i na Hradčany z Malej Strany. Slušné stúpania a kopcovitý terén má i Brno , napr.
Sídliště Líšeň. Naopak ten Liberec, čo sa týká aspoň električkových tratí ( v súčasnosti ) , zasa až také stúpania nemá i keď tiež nie je celkem na rovine.
Change view
You can search for more expressions divided by the space.
HORVI
Síce priamo cez D1 nepremáva MHD, dal som to práve sem, aby sme sa nad tým zamysleli.