Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #98:
Samozrejme. Mylsím si, že k tomu tak či tak nakoniec bude musieť dôjsť.
Len budú musieť vyriešiť logistický problém, že budú mať po jednoročnej medzere dvojnásobný počet žiakov, prechádzajúcich zo ZŠ na SŠ a taktiež maturantov.
Združenie európskych výrobcov automobilov (ACEA) zverejnilo nový report 'Vehicles in use': https://www.acea.be/uploads/publications/report-vehicles-in-use-europe-january-2021.pdf
Je možné dočítať sa tam viacero zaujímavostí:
- v roku 2019 bolo na Slovensku 8929 autobusov, čo predstavuje v porovnaní s 2018 medziročný pokles o 1,6% (najväčší pokles z celej EÚ)
- priemerný vek autobusov na Slovensku je 11,4 roka, čo je najmnenej v rámci bývalého východného bloku
- čo sa týka paliva, 94,5% slovenských autobusov má pohon na naftu (toto číslo je zhodné aj s priemerom EÚ), 2,5% na CNG, 0,5% na elektrinu a 0,4% na benzín
Keď už som si myslel že som v MHD videl ľudí prepravovať naozaj všetko 😂😂😂

(Pre normálnu kvalitu treba rozkliknúť, žiaľ to ten thumbnail dosť skomprimovalo.)

Update: Už vystúpili - https://drive.google.com/file/d/1tI9b2My0ywxokTxre0wtlY4M88OeX4Qn/view?usp=drivesdk 😂
Inak napájací bod napr u električiek vedie priamo do meniarne, kde je napojený na usmerňovač a ten na transformátor z VN? To vedenie napájací bod vs. meniaren je v zemi? Každá sekcia ma svoj transformátor (kvôli poklesu napätia pri odberné z viacerých vozidiel naraz) alebo sú niektoré aj združené?
Som veľmi rád, že sa školy budú otvárať ako posledné. Takto si dokážeme zachrániť ekonomiku aj mať zdravé deti! Deťom bude lepšie pri otvorenej ekonomike než pri otvorených školách. Myslím si, že je geniálny nápad, aby sa školy neotvárali na úkor ostatných vecí. Chválim! 👍
Reply on: si #111:
No, keď tak pozerám, že taký obyčajný osobný vozeň je teda tiež riadne nabitý elektronikou. 3 kV kúrenie, 230 V zásuvky, 24 V osvetlenie, na skrini z vonku sú ešte nejaké kastlíky, kde je 72 V a 400 V. Z toho niečo DC, niečo AC.

Predpokladám, že mašina ťahá na asynchrónny motor, teda potrebuje AC aj pod jednosmerom, inverteri-striedače zrejme musia byť aj vo vozňoch (kvôli 3kV DC na 230 AC). Kam sa hrabe osobné auto. 🙂
Reply on: Default #114:
Nie je, snáď nechceš popierať pána premiéra Matoviča.
Reply on: 810zssk #113:
Vzhľadom na to, že minister Krajčí použil slovo skríning aj na označenie novembrového testovania, môžeme tieto výrazy považovať za navzájom zameniteľné 😉
Reply on: 810zssk #113:
To je jedno.
Reply on: Default #112:
Asi ti nedošla správa že už sa to nevolá plošné testovanie, ale screening 😀
Reply on: Ike #110:
rezistor = odporova spirala 😃
skor by som predpokladal ze termostat v salone bude ovladat nizkonapatovym obvodom nejake rele a nie odpajat priamo silovy obvod (ale to je len moj tip)

masiny premavajuce pod striedavinou nemaju principialne problem mat na "palube" trafak a usmernovac (a nemali ani ked este polovodice boli v plienkach, tusim sa volakedy pouzivali nejake ortutove diody), aj pod striedavinou mas v kabloch pre vykurovanie medzi voznami 3kV jednosmerne
Reply on: si #109:
Furt zabúdam že 3kV mame DC. 😅 Ale 3kV nejde hádam k ovládačom. Predpokladám že je to nejako skrotene rezistormi ešte na vstupe do vozňa. A inak je aj obmedzenie vozňov na sústavy?
Reply on: Ike #107:
transformator pri jednosmernom obvode ti fungovat nebude, musel by si to najprv rozkmitat...
a odporove spiraly nie je problem napajat aj priamo z 3 kV a taktiez z 1.5 kV, prepinac ti len prave zabezpecil zmenu poprepajania tak aby si mal rovnaky tepelny vykon (kombinacoiu seriovych a paralelnych zapojeni jednotlivych spiral)
baterky maju dnes uz asi vsetky vozne pouzivane v pravidelnej osobnej doprave
Reply on: Ike #107:
Vozne, ktoré majú vo svojom označení "z" alebo "ee", majú všetko napájané z priebežného vedenia. V starších vozňoch bez tohto označenia je z kábla napákané iba kúrenie, ostatné z alternátora na náprave.
Reply on: si #105:
Jasne ze to netaha kA. Tipujem ze každý vozeň ma svoj transformátor z VN na 24 alebo 230 V.

Inak tie vozne majú nejaku baterku a alternátor, alebo všetko ide z dratu aj pri jazde?
Školy pre ekonomiku nie sú potrebné. V dnešnej dobe má každý možnosť každý deň byť na dištančnom vzdelávaní online. My potrebujeme otvoriť obchody, služby, cestovný ruch, reštaurácie, lyžiarské strediská, podujatia, zachrániť čo sa dá. A nie školy, kde sa to hromadne šíri. Viac HDP prinesie otvorená ekonomika ako otvorené školy. Zatvorením škôl sa ekonomika poškodí možno tak o 0.000%. A tie deti, pokiaľ im chýba škola, nech si počkajú. Radšej by som, aby tu boli sociálne izolované deti, než aby to tu krachovalo.
Reply on: Ike #104:
neviem ako na novo rekonstruovanych voznoch, ale co si pamatam, tak kable kurenia medzi voznami volakedy niesli napisy ze tam je to iste napatie ako v troleji na severe (3kV)
vies si predstavit ake prudy, priemery vodicov a ake straty by tam boli keby si to tahal na tak nizkom napati ?

PS: tusim sa to dalo este preipnat medzi 1.5 kV a 3 kV (co bolo asi dane historicky tym, ze prazsky zeleznicny uzol bol povodne elektrifikovany 1.5 kV, no a kedze jednosmernymi, tak bolo jednoduchsie tlacit priamo napatie z troleja ako tahat na masine nie zrovna maly a lahky motorgenerator len kvoli kureniu (nieco ako dc-dc menic pred 60 rokmi velmi nehrozilo a jednosmerny prud do trafaku nedas....)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.