Moderné vozidlá majú (nežiadúci) vplyv na nemoderné koľajové obvody, nie na všetky. Inak autoblok môže fungovať aj na počítačoch náprav ale neviem, aké riešenie je použité na kysuckej trati.
Samozrejme že to je AJ problém infraštruktúry. Vďaka takýmto problémom infraštruktúry máme napríklad na Slovensku sprznené pušpulové, resp. dosť často pulpulové princezné.
A to si ako predstavuješ, že ta výhybka sa postaví do odvratu v momente, keď ten posun poreže výhybku, prípadne si "šliapne" alebo predpokladáš u nowocząsnych zabezpečovacích zariadení nejaké prediktívne schopnosti?
To filozofia zabezpečovacieho zariadenia na železnici nedovoľuje, jedine v prípade tzv. padáku.
Resp. výpravca to môže zhodiť v prípade nejakej mimoriadnosti (napr. že sa naňho rútia ujdené vozy, vlak, čo odišiel proti Stoj! alebo to výpravca/dispečer nesprávne postavil (tzv. Fehlleitung, veľmi obľúbené v Nemecku). Ale musí to rušňovodičovi okamžite oznámiť.
Hej, to bol ten môj mylný predpoklad, resp. potom špekulatívna otázka: či nemôže nastať aj situácia, že prichádza stanicovať s tým, že cestu postavenú má, ale počas pobytu v stanici sa to zmení.
To ale skoro určite nebol tento prípad.
A ten autoblok Žilina - Čadca - ČR je ešte stále koľajovými obvodmi? Všetky problémy s vplyvom moderných vozidiel na KO sa už podarilo vyriešiť a funguje to celé bez nejakých dodatočných obmedzení?
ak spravne chapem fungovaniu etcs, tak pokial vchadzal na kolaj z ktorej nemal postavenu cestu, tak by mu to po odchodovu balizu nedovolilo zrychlit viac nez aby stihol po navestidlo zas zastavit.... (teda pokial to "vedome" nepreklika)
opravte ma prosim ak sa mylim....
Hej, ale spomínalo sa, že Tatran mal po ceste ešte nejakú infill balízu, takže - odhliadnuc od možného zásahu rušňovodiča - asi začal brzdiť ešte skôr než sa dostal k odjazdovému návestidlu.
Moja prvotná otázka smerovala totižto presne k tomu, že či by ETCS L1 tej nehode naozaj dokázalo zabrániť. Vychádzal som z mylného predpokladu, že ten REX by v momente odjazdu od nástupišta ani s ETCS nevidel/nevedel, že nemá voľno. Úvaha ďalej potom bola, že keď by to "zistil" až po prejazde balízou pred odchodovým návestidlom, a to by zaktivovalo núdzovú brzdu, či by ešte stihol zabrzdiť skôr než by tomu Tatranu vošiel do dráhy. A ak nie, či by to vo výsledku nebolo s horšími následkami ako teraz, keď aspoň mohol skúsiť upaľovať čo najďalej a najrýchlejšie to ešte šlo, kdežto takto by tam ostal stáť a Tatran by ho nabral v asi ešte väčšej rýchlosti a možno ani nie priamo.
Max