Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #181630:
Áno, to je ten tzv. padák.
Reply on: david11 #181632:
Máme rýchlostnú návestnú sústavu, nie smerovú už asi 60 rokov.
Reply on: david11 #181634:
Aj motorový dunihlav má navestidlo v kabíne ale práve tu na ňom žiadnu návesť neuvidí, keďže tam nie je traťová časť LVZ.
Reply on: ceres #181644:
Moderné vozidlá majú (nežiadúci) vplyv na nemoderné koľajové obvody, nie na všetky. Inak autoblok môže fungovať aj na počítačoch náprav ale neviem, aké riešenie je použité na kysuckej trati.
Reply on: Solider #181647:
Samozrejme že to je AJ problém infraštruktúry. Vďaka takýmto problémom infraštruktúry máme napríklad na Slovensku sprznené pušpulové, resp. dosť často pulpulové princezné.
Reply on: upravovač fotiek #181629:
A to si ako predstavuješ, že ta výhybka sa postaví do odvratu v momente, keď ten posun poreže výhybku, prípadne si "šliapne" alebo predpokladáš u nowocząsnych zabezpečovacích zariadení nejaké prediktívne schopnosti?
Reply on: ceres #181645:
To filozofia zabezpečovacieho zariadenia na železnici nedovoľuje, jedine v prípade tzv. padáku.
Resp. výpravca to môže zhodiť v prípade nejakej mimoriadnosti (napr. že sa naňho rútia ujdené vozy, vlak, čo odišiel proti Stoj! alebo to výpravca/dispečer nesprávne postavil (tzv. Fehlleitung, veľmi obľúbené v Nemecku). Ale musí to rušňovodičovi okamžite oznámiť.
Reply on: ceres #181644:
Však ale to je problém prechodnosti vozidiel, nie infraštruktúry. LS tam nornálne funguje.
Reply on: ceres #181641:
Vzhľadom na to, že sa stretli plus mínus za výhybkou, rušňovodič na gorile musel vidieť REX v pohybe po vedľajšej koľaji a najskôr už začal brzdiť.
Reply on: si #181643:
Hej, to bol ten môj mylný predpoklad, resp. potom špekulatívna otázka: či nemôže nastať aj situácia, že prichádza stanicovať s tým, že cestu postavenú má, ale počas pobytu v stanici sa to zmení.
To ale skoro určite nebol tento prípad.
Reply on: Solider #181608:
A ten autoblok Žilina - Čadca - ČR je ešte stále koľajovými obvodmi? Všetky problémy s vplyvom moderných vozidiel na KO sa už podarilo vyriešiť a funguje to celé bez nejakých dodatočných obmedzení?
Reply on: ceres #181641:
ak spravne chapem fungovaniu etcs, tak pokial vchadzal na kolaj z ktorej nemal postavenu cestu, tak by mu to po odchodovu balizu nedovolilo zrychlit viac nez aby stihol po navestidlo zas zastavit.... (teda pokial to "vedome" nepreklika)
opravte ma prosim ak sa mylim....
Reply on: TomJ #181640:
Okolo 17 tam prišla... Asi sa niečo dialo na Marianskej alebo kúsok skôr... Prišla tam s meškaním asi 8 minút...
Reply on: si #181630:
Hej, ale spomínalo sa, že Tatran mal po ceste ešte nejakú infill balízu, takže - odhliadnuc od možného zásahu rušňovodiča - asi začal brzdiť ešte skôr než sa dostal k odjazdovému návestidlu.
Moja prvotná otázka smerovala totižto presne k tomu, že či by ETCS L1 tej nehode naozaj dokázalo zabrániť. Vychádzal som z mylného predpokladu, že ten REX by v momente odjazdu od nástupišta ani s ETCS nevidel/nevedel, že nemá voľno. Úvaha ďalej potom bola, že keď by to "zistil" až po prejazde balízou pred odchodovým návestidlom, a to by zaktivovalo núdzovú brzdu, či by ešte stihol zabrzdiť skôr než by tomu Tatranu vošiel do dráhy. A ak nie, či by to vo výsledku nebolo s horšími následkami ako teraz, keď aspoň mohol skúsiť upaľovať čo najďalej a najrýchlejšie to ešte šlo, kdežto takto by tam ostal stáť a Tatran by ho nabral v asi ešte väčšej rýchlosti a možno ani nie priamo.
7512 odstavená aj s dispecingom na koľaji zo Špitálskej smer SNP.
Reply on: Ike #181633:
A čo ti pomôže návestný opakovač v kabíne keď trať je bez prenosu návestných znakov pre MIREL?
Reply on: Ike #181633:
Je tam iba ETCS, takže pokiaľ HKV nemá mobilnú časť, v kabine rušnovodičovi návesť nezobrazuje
Reply on: Solider #181636:
Takže ani návestidlo nemá v kabíne teda..
Reply on: Ike #181633:
No práveže nemá.
Aktuálne asi nejaký problém na linke 64 - podľa tabule vypadli dva spoje po sebe od Valašskej smer Jela Číčová.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.