Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #15891:
Nie je tam zakaz 😉

Re #15892 gypista: Princip toho systemu je dobry. Podla mna je vsak problem v chronometrazi - teda v jazdnych dobach medzi zastavkami. Dnes plati od 6.01 do 18.00 rovnaka jazda doba bez ohladu, ci je spicka, alebo nie. Preto si myslim, ze by sa pocas dna mali zaviest dalsie jazdne casy: 6.01 - 7.00 a 8.31 - 15.00 = terajsia jazdna doba (A), 7.01 - 8.30 = ranna spicka (D) a 15.01 - 18.00 (resp. na Sancovej aj do 18.30) = popoludnajsia spicka (E). Myslim, ze na mnohych linkach by boli tie casy podstatne medzi sebou rozdielne. Malo by to vsak aj iny efekt... Zistilo by sa, ze v spicke treba viac vozidiel...
Reply on: fobust #15888:

Asi sme sa nepochopili. Ja nemam problemy s tym, ze autobusy meskaju kvoli zapche.
Problem je v inom. Neviem, ci niekto sleduje akym systemom obsluhuju autobusy jednotlive linky 31 a 39.
Pocas spicky chodia dve 31ky medzi 39nami.
Oznacim si 31A prvu z nich a 31B druhu z nich.
Na linku 31A ma odist autobus, ktory pride z mesta ako 39. Podla CP je tam rezerva 7 minut.
V tom case na konecnej stoja 2 autobusy s tabulkami 31 a 39. (tiez podla CP, ale casto aj realne).
Cas je napr. 16:07, ma odist 31(A), ale neodide, lebo 39 z mesta meska cca. 15 minut, cize rezerva 7 minut nestaci ani zdaleka. 31(B) tam uz stoji, ale kedze ma odchod 16:14, on tam stoji aj nadalej.
Je cas 16:14. 31(B) odchadza, 39 z mesta prave vyhadzuje ludi na konecnej. 16:15 odide 31(B). Je prazdny, lebo nasiel prazdnu zastavku.
16:20 odide aj 39 do mesta.
A takto chodia dve 31ky po sebe (jedna prazdna) a maju pred sebou 14 minutovu medzeru.
Takto vyzera realne jeden 20minutovy cyklus.
Problem nastane, lebo 31ky sa tocia na Trnavskom myte. Smerom naspat, uz maju vacsiu medzeru pred sebou kvoli zapcham. Uvedomujme si, ze stale je jeden autobus skoro prazdny.
Po 2-3 takychto cykloch nemaju ake autobusy odist z konecnej, lebo sa uviazli v zapche, ale stale su 2 31ky skoro prazdne, a dalsie 2 narvate az po strop.
39ny su nejak randomne rozlozene, ale casto 2-3 minuty po 31.
Teraz uz pochopite, preco som sa pytal na kriteria optimalizacie. Lebo ak je cielom to, aby kazdy vodic mal presne take iste pauzy, tak by sa mohol zaviest system FIFO tj. autobus by bral ten spoj, ktory prave nasleduje. Potom by nenastali take situacie, ako teraz ze chodia prazdne autobusy a potom su 15minutove medzery.
Ak to vidim zle, tak mi to prosim napiste. Ale kazdodenna skusenost je takato.
Ak chcete budem Vas informovat o tom, ake dvojicky autobusov chodia s presnymi parametrami.
Vdaka.

Martin Fundárek

Reply on: d3k0 #15879:
Ad X50 - zaujímavá je tiež otázka, prečo nemôže jazdiť 50 po Košickej v smere doprava na Nivy, keď IGK tak jazdia. To isté sa týka Svätoplukovej. (Že by IGK len ignorovali zákaz? To sa mi vzhľadom na ich počet vidí nepravdepodobné.)
Reply on: d3k0 #15880:

Mozno to dostala z Florianskego nam., lebo tam sa "obajavilo, uplne z nicoho nic" nove zabradlie, presne take ake bolo na zastavke Magnetove. 🙂
Reply on: Mat3j #15874:
Trocha som si od dopravy odpocinul. Musel som sa ucit:) Ale teraz to uz nebude take zle.

Deko: Kam ti mam tie fotky poslat?
Reply on: gypista #15887:

Odporucam precitat si moj pripsevok c. #15882. Povedz mi teraz, kolko BUS pruhov je na trase liniek 31 a 39. 🙂 😞
Vcera medzi 16:40 a 17:20 nesiel ani jeden z autobusov 31,39 smerom na Slavicie udolie. Podla cestovneho poriadku ich mal ist 6 (slovom sest).
Uz davnejsie sledujem system akym chodia. Je to idealny system, lenze tam nie su zaratane zapchy a husta premavka. V praxi to znamena, ze pocas spicky je ten system na nic.
Ak cita tento forum nejaky kompetentny clovek, tak ho poprosim, aby mi vysvetlil, podla akych kriterii bol ten system optimalizovany.
GY. Pista
Ferro: gratulujem! 🙂
Reply on: Ferro #15883:
Blahozelaaaam! 😉
Re Darro, Jano, COLOR, Z, d3k0: Vdaka! Spravil som!!! :-))
Reply on: d3k0 #15879:

K linke 21:
Minule som sa macka v jedne z Niv az po Novovesku. Na nivach sme odisli s naskokom 4 minuty, na Novoveskej sme meskali 7 minut. Ako chces zabezpecit, aby sa dodrzal interval?
A druha vec je prapravna kapacita. Ked mas vzdialenost "L" km a pocet zastavok "Z" trva to "T" minut, tak si vyratas kolko vozov treba vpravit aby si odviezol pocet "P" cestujucich. Ked vsak vozidla uviaznu v zapche, tak mas automaticky ovela nizsiu prepravnu kapacitu v smere za jedntku casu! To je uplne banalna matematika, na urovni ZS. Ked zvysis pocet vozidiel na linke, tak vobec vyrazne nezvysis prepravnu kapacitu, lebo aj tie ti uviaznu v zapche. O tom to je. A preto treba inu ako autobusovu trakciu, konkretne kolajovu, s mimourovnovym riesenim v centre mesta (pod zemou)! Taky system moze byt aj elektricka (nemylit si s pojmom "elektricka" v Bratislave. Lenze kym na to dosli kompetentny, tak to trvalo... Bus. pruhy nie su vsade a na mnohych miestach chybaju, cim sposobuju absolutnu nespolahlivost autobusov a trolejbusov, najma v CMO. Vozokilometre sa neustale obmedzuju, pricom sa deklaruje "udrzatelny rozvoj", ale v praxi ide o udrziavany utlm. Staci si kuknut kolko poradi je na tej-ktorej linke dnes a kolko bolo pred 3, 5 alebo 10 rokmi. O kulture cestovania nehovoriac. Keby som na IGH mal, tak sa vy..... na cele MHD, ale bohuzial, taky bohaty nie som. Lebo ked uz stojim v zapche, tak mozem stat s vlastnym gumokolom, v ktorom sa nebudem tlacit, nemusim nan cakat, v zime bude vykureny, chodi presne vtedy, ked ja potrebujem. A elektricka? Aka? Ten vysmech elektricky co je v BA? Vcerajsia skusenost mi to iba potvrdila...
Reply on: Ferro #15863:
Aj ja sa pripajam k drzaniu 😉

Z: Neviem, co tu kto popisal a ani to nechcem vediet, ale nic si z toho nerob. Ludia su kadejaki 😢
Aby som nezabudol - nova zastavka elektriciek Magnetova dostala uzasne zabradlie - zrejme zo starej zastavky. Je pekne hrdzave, natriet by ho bola asi skoda 😉 A ludia, co idu na Mierovu koloniu, to maju domov zase o nieco dlhsie... Este som zvedavy, ako tam dopadne preferencia...
Reply on: fobust #15870:
Nechcem hovorit nic nove, len porovnavat...

Re #15866 Andy: Nie - iba som chcel poukazat na to, kde sa peniaze rozhadzuju, a kde sa naopak maximalne skrtia. Keby 50 chodila po trase X50, bol by o 1 voz naviac... Aj ludia na zastavke sa stale nechapavo pytaju, ako je mozne, ze X50 moze chodit po Parickovej a 50 nie. Asi je rozdiel len v tom pismene X... Mam teda navrh - precislujme linku 50 na X50 a je to vyriesene 😉

Re #15865 Jano: Hmm... Mozno je to tak, ale potom mam vzdy vecer pri ceste do DNV smolu 😉 Asi 7 min. pred tou napraskanou 21 sla prazdna 21 a nebrala ludi. Ako moze byt magistrat taky sprosty a plati aj vozokm, ked si tu behaju prazdne autobusy z mesta do DNV? To by bol az taky problem, keby aj 8 minut meskajuci spoj ludi bral? A to uz nehovorim, ze taka linka ako 21 pri takom intervale, aky ma, nema vypadnut vobec - vid system v Brne...

Re #15861 Neo: Nemonitorujem, to bola len nahoda 😉
Reply on: Ferro #15863:
Zelam uspech! 😃 :o)
Reply on: Ferro #15863:
Drzim palce, starec!
Reply on: Darro #15875:

Si si isty??? 🙂
Hmm... keby boli vsetci vodici na elektrickach ako je Zemlo alebo ako sa vola bolo by to pekne, ten aj mamicke z kocikom pomoze nastupit a aj vystupit. Dnes ja na linke c.2 voz c.7781+82.
Zdenko: kde si bol?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.