Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: samkoh #172390:
Veď píšem, že nebolo. Motorové jednotky Arrivy sú kratšie, tam sa to možno za 3 minúty stíha. Podľa predpisov ZSSK je napríklad pri zmene stanovišťa nutná aj skúška brzdy (i keď to sa týka len Push-pullov, pri Jánošíkoch si nie som istý.). Skrátka kým ten vlak vykoná v Rači úvrať, tak je vlak idúci cez Východné dávno na Predmestí, resp. niekde za zastávkou Vinohrady.

Nehovoriac o kapacite, cez Raču toho cez pracovné dni jazdí veľa, takže okrem 5 minút na úvrať by taký vlak s veľkou pravdepodobnosťou čakal do sledu na iné vlaky. A ak by takto niečo išlo v smere z Rače do Vajnor, tak z Rače po Odb. Vinohrady by to muselo ísť proti správnemu smeru (po "ľavej" koľaji), čiže by takýto vlak zasa narúšal jazdu iných vlakov.
Reply on: barack40 #172389:
to je mi jasné, len či by to aj s tou úvraťou nebolo rýchlejšie, ako sa vliecť cez/okolo Rendezu. A zmenu stanovišťa Arriva v Leopoldove stíhala za 3 minúty so všetkým, čo k tomu patrí. Preto som písal ako základný predpoklad vratné súpravy.
A s tou úvraťou som pri vratných úpravách počítal priamo na odb. Vinohrady bez zachádzania do Rače.
Reply on: samkoh #172384:
Nič by sa neurýchlilo. Tá spojka je na Odb. Vinohrady zaústená smerom do Rače. Vlak by teda musel z Vajnôr ísť do Rače, tam vykonať úvrať (časovo tak 5 minút) a z Rače potom na Predmestie či na Hl. st. Opačne rovnako.
Reply on: barack40 #172385:
aha, ďakujem. To vysvetľuje odpoveď aj na moju otázku, ktorú som si položil už x-krát...
Reply on: Joyki #172380:
Nie je nebezpečná, ale nespĺňala by štandardy, ktoré v bratislavskom uzle platia pre všetky stanice, ktoré sú pravidelne obsluhované vlakmi. No a ŽSR na uvedenie do stavu zodpovedajúcemu štandardom nemá peniaze. A ani ZSSK tam nemá záujem zastavovať, minimálne pokiaľ nebude dostavaná výstavba v okolí.
Reply on: S499.1023 #172368:
áno, ale x-krát som zažil, že tam závory boli dole dobrú minútu pred tým, ako sa posunujúca mašina vôbec pohla... celkovo by bolo treba zmeniť koncepciu prístupu do Východného.
Mám v tomto ohľade takú bláznivú myšlienku: nedalo by sa opraviť tankodrom na Pántoch a spojiť ho poriadnou cestou okolo rybníka s ul. pri Šajbách? Následne by som račianske priecestie zrušil a nechal tam len predĺžený podchod z račianskej stanice. Otázka znie, čo potom s obsluhou štvrte pri račianskej stanici, ale myslím, že aj tamojším obyvateľom by odľahlo, keby sa tam nie práve širokými na tranzit príliš nestavanými jednosmerkami neprepletali vozidlá smerujúce do/z Rendezu...
Reply on: Joyki #172383:
Len doplním. Kvôli izolácii mosta vlaky cez Rendez nejazdia, resp. to nie je jediný dôvod. Ono je tam zároveň aj vypnuté napätie v troleji, teda S65 idúca z Predmestia smer Vajnory a opačne musí cez celú Odb. Močiar ísť so stiahnutým zberačom. No a v deň, kedy začala táto výluka, zároveň pribudlo na výhybke na Močiari obmedzenie rýchlosti na 10 km/h, takže sa to zotrvačnosťou nedá vyjazdiť a vlaky musia jazdiť odklonom 🙂
Reply on: Joyki #172383:
ak na S60/65 chodia prevažne poschoďáky a teda vratné súpravy, prečo to nemôžu zrýchliť použitím spojky odb. Vinohrady-odb. Močiar?
Reply on: N/A #172381:
Momentálne chodia niektoré vlaky S60/5 cez Rendez, lebo izolujú most ponad Račiansku. 10 - 10 dní na prvú a druhú koľaj.
Reply on: Joyki #172380:
To je škoda keď neprerobia a nedohľadne nové zastávky 😞
Reply on: si #172378:
Mne sa zdá, že áno, sú tam vlečky a cez Rendez môže ísť na Predmestie, BANM alebo na Vinohrady, viem, že dávno kvôli niečomu šiel rýchlik do Zvolena odklonom cez Východne - Rendez
Reply on: N/A #172379:
Lebo nástupište aj celá stanica sú nebezpečné. Nie je možné tam zastavovať.
Reply on: 810zssk #172372:
Na ŽST ÚNS by mohli zastavovať vlaky keďže je tam nástupište, prečo tam nezastavujú? Tam by bol pekný prestup na 66, v histórii bolo v BA mnoho vlakových staníc a všade viedli za čias Uhorských železníc, dokonca z Vajnor bola vlečka k letisku M.R. Štefánika a k majeru cca 7km. To boli časy a ten návrh a predstava by bola ideálna a obyvatelia Rače by mohli ísť 52 k stn. Vajnory, premávka linky by mohla byť hustejšia keďže vo Vajnoroch Roľnícka sú zápchy a nadväzovať z vlaku a opačne
Reply on: 3pa3ck3 #172376:
dve su na hlavnej trati (kolaje 1 a 2), a tretia je pri stanicnej budove (nie som si ale isty ci sa z nej da odchadzat aj na hlavnu trat smer BA a nie iba na rendez)
Včera som šiel minimálne dvoma NB 18 z druhej kúpy (2015) a mali už nové koženkové poťahy sedadiel ktoré predtým DPB dával len do najstarších Soriek. Za mňa dobrý krok, a aj to celkom pekne vyzerá v kombinácii s červenými tyčami
Reply on: 810zssk #172372:
Nie sú vo Vajnoroch iba dve hrany? Potom by tam ukončovať vlak veľmi nevychádzalo (samozrejme za predpokladu, že by nedošlo k rekonštrukcii stanice, čo ale asi momentálne nehrozí)
Už 15min prestoj električiek na Harmincovej smer do Dúbravky
Edit: Začína sa to hýbať, prekážka na trati
Reply on: 810zssk #172371:
Netuším, či tam platili režijky, ale pochybujem, že železničiari platili.
Reply on: Miro #172369:
Ono by ťa linka mala potenciál keby to je reálne Sko ktoré by šlo z Rusoviec na Vajnory a naspäť . Samozrejme novšie jednotky s dobrým odpichom a oprava trate .. alebo ešte linka z Devínskej do Petržalky by tiež mohla byť využívaná...
Reply on: N/A #172367:
Ja si viem predstaviť nejakú mestskú linku Vajnory - Východné - Predmestie - ÚNS - Petržalka - Rusovce - Rajka ako prípoj k S60. Snáď by tam nejak zmysluplne vychádzal aj prestup od Pezinka na Vinohradoch.

Len aby to malo zmysel, muselo by to mať takt aspoň 30 min. (okrem úseku Petržalka - Rajka), čo dnes zrejme nikto nezaplatí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.