Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: samkoh #172384:
Lebo by sa stratilo toľko, koľko cez Rendez priamo, alebo aj viac. Tá trať je takmer nezjazdná aj tak.
Reply on: samkoh #172390:
Veď píšem, že nebolo. Motorové jednotky Arrivy sú kratšie, tam sa to možno za 3 minúty stíha. Podľa predpisov ZSSK je napríklad pri zmene stanovišťa nutná aj skúška brzdy (i keď to sa týka len Push-pullov, pri Jánošíkoch si nie som istý.). Skrátka kým ten vlak vykoná v Rači úvrať, tak je vlak idúci cez Východné dávno na Predmestí, resp. niekde za zastávkou Vinohrady.

Nehovoriac o kapacite, cez Raču toho cez pracovné dni jazdí veľa, takže okrem 5 minút na úvrať by taký vlak s veľkou pravdepodobnosťou čakal do sledu na iné vlaky. A ak by takto niečo išlo v smere z Rače do Vajnor, tak z Rače po Odb. Vinohrady by to muselo ísť proti správnemu smeru (po "ľavej" koľaji), čiže by takýto vlak zasa narúšal jazdu iných vlakov.
Reply on: barack40 #172389:
to je mi jasné, len či by to aj s tou úvraťou nebolo rýchlejšie, ako sa vliecť cez/okolo Rendezu. A zmenu stanovišťa Arriva v Leopoldove stíhala za 3 minúty so všetkým, čo k tomu patrí. Preto som písal ako základný predpoklad vratné súpravy.
A s tou úvraťou som pri vratných úpravách počítal priamo na odb. Vinohrady bez zachádzania do Rače.
Reply on: samkoh #172384:
Nič by sa neurýchlilo. Tá spojka je na Odb. Vinohrady zaústená smerom do Rače. Vlak by teda musel z Vajnôr ísť do Rače, tam vykonať úvrať (časovo tak 5 minút) a z Rače potom na Predmestie či na Hl. st. Opačne rovnako.
Reply on: barack40 #172385:
aha, ďakujem. To vysvetľuje odpoveď aj na moju otázku, ktorú som si položil už x-krát...
Reply on: Joyki #172380:
Nie je nebezpečná, ale nespĺňala by štandardy, ktoré v bratislavskom uzle platia pre všetky stanice, ktoré sú pravidelne obsluhované vlakmi. No a ŽSR na uvedenie do stavu zodpovedajúcemu štandardom nemá peniaze. A ani ZSSK tam nemá záujem zastavovať, minimálne pokiaľ nebude dostavaná výstavba v okolí.
Reply on: S499.1023 #172368:
áno, ale x-krát som zažil, že tam závory boli dole dobrú minútu pred tým, ako sa posunujúca mašina vôbec pohla... celkovo by bolo treba zmeniť koncepciu prístupu do Východného.
Mám v tomto ohľade takú bláznivú myšlienku: nedalo by sa opraviť tankodrom na Pántoch a spojiť ho poriadnou cestou okolo rybníka s ul. pri Šajbách? Následne by som račianske priecestie zrušil a nechal tam len predĺžený podchod z račianskej stanice. Otázka znie, čo potom s obsluhou štvrte pri račianskej stanici, ale myslím, že aj tamojším obyvateľom by odľahlo, keby sa tam nie práve širokými na tranzit príliš nestavanými jednosmerkami neprepletali vozidlá smerujúce do/z Rendezu...
Reply on: Joyki #172383:
Len doplním. Kvôli izolácii mosta vlaky cez Rendez nejazdia, resp. to nie je jediný dôvod. Ono je tam zároveň aj vypnuté napätie v troleji, teda S65 idúca z Predmestia smer Vajnory a opačne musí cez celú Odb. Močiar ísť so stiahnutým zberačom. No a v deň, kedy začala táto výluka, zároveň pribudlo na výhybke na Močiari obmedzenie rýchlosti na 10 km/h, takže sa to zotrvačnosťou nedá vyjazdiť a vlaky musia jazdiť odklonom 🙂
Reply on: Joyki #172383:
ak na S60/65 chodia prevažne poschoďáky a teda vratné súpravy, prečo to nemôžu zrýchliť použitím spojky odb. Vinohrady-odb. Močiar?
Reply on: N/A #172381:
Momentálne chodia niektoré vlaky S60/5 cez Rendez, lebo izolujú most ponad Račiansku. 10 - 10 dní na prvú a druhú koľaj.
Reply on: Joyki #172380:
To je škoda keď neprerobia a nedohľadne nové zastávky 😞
Reply on: si #172378:
Mne sa zdá, že áno, sú tam vlečky a cez Rendez môže ísť na Predmestie, BANM alebo na Vinohrady, viem, že dávno kvôli niečomu šiel rýchlik do Zvolena odklonom cez Východne - Rendez
Reply on: N/A #172379:
Lebo nástupište aj celá stanica sú nebezpečné. Nie je možné tam zastavovať.
Reply on: 810zssk #172372:
Na ŽST ÚNS by mohli zastavovať vlaky keďže je tam nástupište, prečo tam nezastavujú? Tam by bol pekný prestup na 66, v histórii bolo v BA mnoho vlakových staníc a všade viedli za čias Uhorských železníc, dokonca z Vajnor bola vlečka k letisku M.R. Štefánika a k majeru cca 7km. To boli časy a ten návrh a predstava by bola ideálna a obyvatelia Rače by mohli ísť 52 k stn. Vajnory, premávka linky by mohla byť hustejšia keďže vo Vajnoroch Roľnícka sú zápchy a nadväzovať z vlaku a opačne
Reply on: 3pa3ck3 #172376:
dve su na hlavnej trati (kolaje 1 a 2), a tretia je pri stanicnej budove (nie som si ale isty ci sa z nej da odchadzat aj na hlavnu trat smer BA a nie iba na rendez)
Včera som šiel minimálne dvoma NB 18 z druhej kúpy (2015) a mali už nové koženkové poťahy sedadiel ktoré predtým DPB dával len do najstarších Soriek. Za mňa dobrý krok, a aj to celkom pekne vyzerá v kombinácii s červenými tyčami
Reply on: 810zssk #172372:
Nie sú vo Vajnoroch iba dve hrany? Potom by tam ukončovať vlak veľmi nevychádzalo (samozrejme za predpokladu, že by nedošlo k rekonštrukcii stanice, čo ale asi momentálne nehrozí)
Už 15min prestoj električiek na Harmincovej smer do Dúbravky
Edit: Začína sa to hýbať, prekážka na trati
Reply on: 810zssk #172371:
Netuším, či tam platili režijky, ale pochybujem, že železničiari platili.
Reply on: Miro #172369:
Ono by ťa linka mala potenciál keby to je reálne Sko ktoré by šlo z Rusoviec na Vajnory a naspäť . Samozrejme novšie jednotky s dobrým odpichom a oprava trate .. alebo ešte linka z Devínskej do Petržalky by tiež mohla byť využívaná...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.