Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Solider #160571:
Nechcem maľovať čerta na stenu, ale myslím si, že ak naozaj nebudú eurofondy na nové električky, tak by nebolo na škodu uvažovať nad kúpou pár súprav T6A5 z Prahy. Koniec koncov stále lepšie ako nič.
Reply on: 7ross7 #160555:
1857 detto, vpredu Most SNP, vzadu Nový most. 🙂
Reply on: Rubber38 #160569:
Praha je mesto paradoxov. Na jednej strane jazdia 55-ročné vozy T3R.P (napr. 8359 je ex 6124 z roku 1962, reko 2008), ale už rok predtým, kedy bola 6124 rekonštruovaná (2007) sa vyradili T3SUCS 7204 a 7219 z roku 1987, teda ako 20-ročné (oficiálne rekonštrukcia s použitím novej skrine VarCB3). V roku 2008 sa vyradili (de facto, oficiálne reko) vtedy len 18 ročné T3SUCS 7264, 7274 a 7281. Úplné zverstvo. No a rovnaké zverstvo je aj reko-reko - čiže likvidácia - vozov s novou skriňou - teda de facto nových - vyrobených v rokoch 2003-2007. Prvým je 8156 z roku 2004, ktorý bol troška poškodený pri havárii, čo sa využilo ako zámienka k "rekonštrukcii" s nízkopodlažnou skriňou. Druhým vozom, tiež mierne poškodeným, bude 8220 (reko 2001) ex 6519 (z r. 1966). Toto už má logiku, rekonštrukcia je po 15 rokoch amortizovaná, pôvodný skelet je 51-ročný, tu by som to chápal. Ale ak sa rozhodnú pre rekonštruovanie práve tých nových, je to kravina na n-tú. Ale svoje asi hrá i to že nový skelet (ako naše 7703,04,06,17,18) je kompatibilnejší s nízkopodlažným VarCB3 ako skelet klasickej T3, ktorý tam má miesto po zrýchľovači, kdežto nové skelety majú úplne inú konštrukciu. Takže sa asi využije viac náhradných dielov. Ale celkovo vzato, ja by som určite dával nové skelety na tie 40-55 ročné, než na 10-14 ročné!
Reply on: Petto #160567:
Povedzme si otvorene, ak nebudú eurofondy, tak na žiadne nové električky nebudú peniaze. Petržalka sa ešte s L1 a L3 pri 4-minútovom intervale v preklade vyjazdí, ale pri hustejšom intervale, ktorý sa v špičke bude vyžadovať, už nie.
Reply on: Mhr1 #160566:
Odpoveď na otázku je jednoduchá a to, že ak by celú L9 cez víkendy jazdili NP vozy, tak by bolo príliš malo víkendových služieb v Krasňanoch. Malo sa to vyriešiť tak, že vodiči by mali nástup a ukončenie služieb v JD s cieľom čo najväčšieho využitia nových nízkopodlažných vozidiel aj cez víkend, aby z toho mala osoh v prvom rade široká cestujúca verejnosť. Ako inak, „zabudlo“ sa na to.
Reply on: Mhr1 #160566:
V Prahe sa aktuálne plánuje zbastliť ďalšie Wane, a to dokonca z už raz rekonštruovaných T3, a prípadne ich radiť v kombinácii s "bežnými" T3R.P(V) ?

http://www.cs-dopravak.cz/aktuality-1/2016/10/5/posledn-nov-tramvaj-t3-v-praze-v-roce-2026
Reply on: S499.1023 #160565:
Ak by to umožnilo viesť prímestské vlaky v rozumnejšom intervale (čo by ale umožnila aj prestavba HLST a niektorých súčasných tratí BA uzla), lepšie prestupné väzby na MHD (najmä na južný a juhovýchodný smer), mierne odľahčenie Šancovej od MHD, odľahčenie Račianskej, príp. ďalšie plus, ak by sa to v podzemí ťahalo ďalej v smere Karadžičova, tak si myslím, že by výhody nad nevýhodami (horší prestup na Vinohrady/Predmestie) prevyšovali. Ale teda zďaleka nie natoľko, aby sa nad realizáciou najbližších 30-50 rokov niekto zamýšľal.
Reply on: Mike #160564:
Ved tak som to myslel , nejakých 10ks novych suprav na L8, 10ks na predlzene 1,3 + Xks za rozpadnute K2S v roku 2020. Uvidíme co este parkovacia politika porobi s pomerom MHD vs. IAD do roku 2020. 60ks by boli sice fajn tiez, kedze by sla zrejme aj polka suprav T6 prec,ale vyslovene nutne to nie podla mna. Ked uz podpora elek.trakcie tak radsej podpora baterkových troflov ako 60ks tramvaji.
Reply on: S499.1023 #160560:
Počty nepustia ani v Prahe. Majú 33 waní, teraz sa chystá 34. a možno ich nakoniec bude až 35. Čiže dvojíc, kde vpredu môže byť NP voz, by mohlo byť teoreticky t.č. max. 33. Lenže v Prahe je rozsiahla sólo prevádzka, wane využívajú ako garantované NP poradia na sólo linkách, čo v BA netreba. Takže realita je, že väčšina T3R.P a T3R.PV, čo je spolu 348 kusov, musia vytvárať vysokopodlažné dvojice, teda okolo 150 dvojíc s vysokou podlahou. Pokiaľ je v meste dostatok NP vozov a sú uvedené v CP, nie je to problém, invalida si počká na garantovaný spoj. V BA by sa to dalo zlepšiť zapísaním garantovaných NP spojov na všetky poradia e-9 z JD (lebo sa väčšinou vypravujú aj tak NP), výmenou vozov aspoň v Pdš medzi e-8 a e-6 a na e-8 vypravovať tiež nejaké garantované NP poradia, aby sa to zlepšilo v Ružinove. Dúbravka má NP e-4 a KV+Dúbravka by mala dve linky (e-4 a temer celú e-9). No a prečo v So,Ne nejazdí na e-9 viac NP vozov je otázka, lebo dve poradia sú trestuhodne málo. No a potom by sme si aj v BA vystačili so 60 NP vozmi a okrem ŽStNM by všade jazdili aj NP vozy. A nové vozy v najbližších rokoch by sme potrebovali max. na výmenu najstarších K2S, ako už bolo spomenuté.
Reply on: Rubber38 #160563:
Takže z EC od Prahy by som prestupoval na Filálku buď úžasným peším prechodom na Gaštanovom Hájiku (Vinohrady - > Predmestie) alebo na Hbf. na osobák a na Garde opäť? Nein, danke.
Reply on: Petto #160561:
Dupláky resp. 29/30T treba už dnes na L8 a aj L7 nehovoriac po potrebe vložených L7 od Vinohradov. K2S majú zmysel iba na L2 (otázne do kedy) a zrejme na L6, ale tiež je otázne dokedy...
Reply on: S499.1023 #160562:
Ja zase nesúhlasím, že by Filiálka nemala za žiadnych okolností žiadny zmysel len kvôli záhorským vlakom, ono pri potiahnutí Os od Kútov na ŽStNM by šlo uvažovať o prestupe na tie Filiálkové na terminále Mladá Garda. Keď už by sme teda na to mali tie miliardy.

Ide len a len o to, že za tie peniaze sa dá v rámci mesta postaviť/upraviť milión dôležitejších a užitočnejších dopravných stavieb, to je celé
Reply on: Mhr1 #160558:
Filiálka by nebola OK ani keby bola trikrát zahrabaná a pokračovala cez Petržalku bárs aj do Paríža, pretože sa na ňu ešte stále nedá dostať zo smeru Kúty.
Reply on: Mhr1 #160557:
S dnesnym stavom vozoparku by sme vyjazdili aj 1,3 na janikov dvor (vypravili by sa vsetky T3P) no len nikto nevie ci 2020 budu este vsetky K2S zivotaschopne + L8 treba posilnit na supravy tiez cez tyzden, takze nieco nove sa kupit musi hoc 60 nejakch 29T dalsich fakt netreba, mozno tak tretina.
Reply on: Mhr1 #160557:
Zásadný morálny blok pre električky T3P spôsobil DPB v strachu z Ing. 239,166, kvôli ktorému nevznikli T3P ako vane, lebo zlomkovec sa vyhrážal, že to podrobí schvaľovaniu ako nový typ. Preto tie električky proste morálne zastaralé sú. V Prahe si môžu aspoň zložiť dvojicu vaňa/nevaňa s aspoň jedným nízkopodlažným vstupom. V Bratislave nič. To isté K2S, kde aspoň kusy, ktoré majú novostavby skríň, mohli byť VarioLF2.
Reply on: Mhr1 #160554:
Do miest so zmenou rozchodu doplním Stuttgart - kompletná zmena systému z klasickej električky na premetro, samotná prestavba prebiehala 1983 - 2011 s prípravou (električková prevádzka na trasách Stadtbahnu) od roku 1966- Zachovaná na časti tratí spleť a níkze peróny pre prevádzku nostalgických liniek. Zubačka a pozemná lanovka ostali ako oddelené systémy na metrovom rozchode. Ale tak isto, ako nemáme na mačkopsa vzor Karlsruhe, nemáme ani na Stuttgartský model, lebo u nás neplatí dane Porsche a Mercedes.
Reply on: Mike #160556:
To bol príkladnej jednej z informácií. Ale o "dôležitosti" slepej Filiálky by sme ho my tiež vedeli lepšie usmerniť. Zaujímavé, že Viedeň integruje vlaky do jednej stanice, aby sa nemuselo cestovať cez mesto pri prestupe na vlak a my tu ideme zavádzať trieštenie dopravy. Filiálka by bola OK, keby to bola priebežná stanica a pokračovalo by sa podzemne okolo ASMN (výstup aj k Eurovei), popod Dunaj a napojenie na petržalskú železnicu, nie električku. Lenže na to my prachy mať nebudeme a EÚ nám nedá. Len aby tá Filiálka nebola niečo ako metro - výhovorka, že nestaviame električky, lebo veď my tu budeme mať Filiálku, metro, hyperloop - doplňte podľ uváženia.
Reply on: pharel #160553:
Priatelia, zvyknite si, že električka je vozidlo s dlhou životnosťou >> 30-40 rokov. Bratislava má vozov prebytok - viď len minimálna výprava električiek T3P, čo je naprosto trestuhodné. Bude ich dosť aj na predĺženie do Petržalky. Veď i na západ od nás jazdia bežne električky > 30-40 rokov. Ja som bol prvýkrát v Amsterdame v roku 1990 a mnohé z tých električiek, ktoré tam vtedy jazdili, jazdia i dnes. Rovnako Den Haag, Viedeň, Milano, Praha... T3P v Prahe majú niektoré aj 55 rokov! A nikoho nenapadne ich vyradiť, lebo od rekonštrucie sa ešte investované peniaze nevrátili! Treba uvažovať aj ekonomicky. Skrátka električka sa nevyraďuje pre tzv. "morálnu zastaranosť". T3P sú vysoko moderné električky (5 z nich je vlastne úplne nových), investovali sa do nich veľké peniaze, tie sa musia amortizovať, čo sa ešte zďaleka nestalo. Veď posledná rekonštrukcia 7795+96 je z roku 2013! Kupovať nové električky by bolo vyhadzovaním peňazí, ktoré sú naopak vysoko potrebné na rekonštrukciu a budovanie nových tratí. Lenže pre politikov je jednoduchšie kúpiť nové vozy, ako pohnúť s projektami výstavby električkových tratí, lebo by narazili na developerov, gunokolákov a pod.... Nové električky = číry populizmus. Budú potrebné, až keď začnú odchádzať K2S - len tu by som bol za nákup väčších, tých 9-10 nových K2S + 7135 na e-2 bohato stačia.
Reply on: Mhr1 #160554:
Tú "info" o zlom rozchode 1000 mm by som v tomto rozhovore nebral ako kľúčovú (ani v názoroch IvaN), lebo viackrát som ho počul osobne ako pri rôznych príležitostiach hovoril, že on pri električke uznáva rozchod 1000 mm, že to je OK, len treba oveľa viac zapojiť tú železnicu čo tu je, treba TIOPY, mestské vlaky, Filiálku, ...
Vozidlo #2203 na L63 zobrazuje na prednom displeji Zimný štadión a na zadnom Slovnaft aréna. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.