Discussion Forum › Dispatch Forum
Login: Password:

You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 8 MB).
You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

Jajcajyesterday, 22:26 #163752 Re:
Reply on #163749 od Mhr1:
Ešte k tej 38-čke, u nej pokiaľ viem je problém už aj samotné vyhotovenie mnohých detailov v porovnaní s pôvodným stavom na dobových fotografiách, vrátane spôsobu prevedenia linkovej orientácie, ktorá bola, predpokladám podľa dobových fotografií, na tomto vozidle riešená pomerne atypicky. Dnešný stav nezodpovedá žiadnemu obdobiu riadnej prevádzky.
Jajcajyesterday, 22:21 #163751 Re:
Reply on #163749 od Mhr1:
Čo sa týka cedúľ linky č. 6 na kačici, tie neboli robené pre tento rok, ale vznikli už pre niektorý z predchádzajúcich ročníkov noci múzeí, kedy jazdila H6 v súčasnej bežnej trase linky č. 6 cez Šafko a Jesenského, preto trasa nesedela. V súlade s históriou to samozrejme nie je a taktiež som za to, aby sa pre každý historičák urobili nejaké reprezentatívne cedule typické pre daný typ vozidla, ale aj autenticky vyhotovené, čo sa týka materiálu, farby, fontu písma a pod. Samozrejme, na tieto mimoriadne linky pri podujatiach potom treba aj tabule s aktuálnou trasou mimoriadnej linky, tie sa robia často narýchlo a podľa možností, dúfajme, že postupne sa to vychytá a aj tie budú vyzerať autentickejšie aspoň prevedením.
Pokiaľ viem, doložené je určite to, že dnešná Karosa ŠM11 #1382 je autobus, ktorý bol pôvodne dodaný DP mesta Bratislavy. Po vyradení slúžil po prestavbe ako pojazdný bufet. Jeho majiteľom je súkromná osoba z Klubu historických autobusov Bratislava, ktorá zabezpečila jeho renováciu. Podľa výr. čísla 26669 ide o posledný vyrobený autobus radu Š11 vo Vysokom Mýte. Pokiaľ viem, či toto vozidlo malo aj pôvodne #1382 úplne spoľahlivo nebolo doložené, ide len o akýsi predpoklad, ale môžem sa mýliť a medzičasom mohlo dôjsť k nejakému posunu v bádaní.
Ikeyesterday, 22:21 #163750 Re:
Prečo bola linka H12 označená ako N12? 😀
Mhr1yesterday, 19:08 #163749 Re:
Dúfam, že tieto stránky čítajú aj fandovia MHD, ktorí majú na starosti historické vozidlá a jazdy. Predovšetkým vďaka za včerajšok, vždy poteší zviesť sa historickým vozidlom. Skoda tej 275-ky, ale keď sa zamyslím nad tým, že 7733+34 sú síce prevádzkové električky, avšak na rozdiel od "historickej" 7819+20 sú o 5 rokov staršie a ich el. výzbroj je ešte asi o 3 roky staršia ako ony samy (to je rarita!), tak to bolo svojím spôsobom zaujímavé.
Naozaj len socializmus mohol spôsobiť, že novšie vozy mali zastaralejšiu výzbroj, než aká sa v ČSSR objavila už v polovici 70. rokov.
Ale nie o tom som chcel. "Chybička se vloudila" pri označení linky č.6. Jednak trasa nezodpovedala tomu, čo bolo na ceduli (Karlova Ves - nábrežie - Šafárikovo nám. - Jesenského - Národné divadlo) a jednak táto ceduľa nezodpovedá žiadnemu linkovému vedeniu, v tejto podobe e-6 nielenže neexistovala, ale ani nemohla - veď po nábreží sa jazdilo až od r. 1975. Je to v podstate súčasná e-6, tá však v dobe, keď sa linky označovali ceduľami, nikdy v tejto podobe neexistovala a naviac konečná je Šafárikovo nám. a nie Národné divadlo. Podobnú ceduľu nechal ktosi vyrobiť aj pre dvojnápravové električky, všimol som si to raz pri DOD na JD na 38-ke. Cedule by mali zodpovedať histórii a naviac 38-ka ako jednosmerná električka nikdy na e-6 nemohla byť. S e-6 sa to má takto:
1. Karlova Ves - Hviezdoslavovo nám.! - Jesenského _ Šafárikovo nám. - Petržalka, sad.
2. Po zrušení električkovej dopravy do Petržalky: Karlova Ves - Hviezdoslavovo nám. - Jesenského - Šafárikovo nám. Obracala na prejazde pred "Umelkou" (letná rešt. Bláha).
3. V rokoch 1962 - 1967 nejazdila vôbec.
4. Od jesene 1967: Hlavná stanica - Štefánikova - nám. SNP - Špitálska - Žel. st. Nové mesto. Táto konečná bola pre ňu typická až do splynutia s e-1. Po zrušení električiek na Štefánikovej chvíľu nebola a potom striedala konečné v centre (Nám. Ľ. Štúra, objazd Obchodnou a Špitálskou raz cez nám. SNP, potom cez nábrežie a Jesenského, potom zasa cez nám. SNP). Ale hore uvedenú trasu nemala nikdy. Až teraz, ale to už zasa nie je o ceduliach...
A ešte jeden paškvil. Obvykle na DOD máva K2 317 linkovú orientáciu práve e-6. To je ale historický nezmysel!!! Kačice nikdy na e-6 nejazdili. Výnimkou boli majstrovstvá sveta v krasokorčuľovaní v r. 1973. Vtedy pár dní áno. Ale inak kačice boli od otvorenia vozovne Krasňany vždy typické Krasňanské vozy a teda sa nemali ako na e-6 - vždy vypravovanej z Juráku - dostať. Pre Kačice je typická linka č.3 (najmä pre 1. sériu, veď na nej začínali) no a potom e-5, e-8 a vlastne čokoľvek okrem e-2, e-6 a výnimočne e-4, to tiež nebolo pre kačice typické. Mohol by to niekto tlmočiť tomu, kto má tieto veci na starosti?
A ešte otázka k ŠM 11 č.1382. Je to pôvodná, autentická 1382? A komu vlastne patrí?
Johny Dyesterday, 1:15 #163748 Re:
Reply on #163747 od Infinity:
👍
Infinityyesterday, 1:06 #163747 Re:
21/3 som zacal hradit od 22,20 nivy smer VW2 dopiste si
FFF1319.5.2018 20:53 #163746 Re:
Reply on #163745 od mirec240:
aha, to som nevedel
mirec24019.5.2018 20:42 #163745 Re:
Reply on #163744 od FFF13:
Pretože 207/1+211/1 robí ten istý voz, to isté aj 207/5+211/5.
FFF1319.5.2018 20:34 #163744 Re:
Reply on #163742 od mirec240:
ale preco napriklad aj na 211, ta Kollarovym namestim neprechadza?
mirec24019.5.2018 16:02  +1#163743 Re:
Reply on #163740 od volod:
Nevravel si minule že sa budeš vyhýbať mhd? A keď aj, miesto na sťažnosti je inde...
mirec24019.5.2018 16:01 #163742 Re:
Reply on #163741 od FFF13:
Výluka na Kollárovom nám., hneď prvá správa tu na imhd.
FFF1319.5.2018 15:55 #163741 Re:
Nejako nam vypadavaju trolejbusy, na 207 bola NB 12 a na 211 urban
volod19.5.2018 15:29 -1#163740 Re:
Z akeho dovodu nie je teraz vypravena 37 spod mosta snp? Navyse na zast lafranconi smer von z centra nie je cp pre lin 30, otrasne toto....
Juraj7619.5.2018 15:03 #163739 Re:
Reply on #163736 od TeBeCe:
Ako keby nestačilo, že na linke 9 prakticky neexistuje špička (veď v Ružinove začína až o 16:12 a končí už o 18:30 a aj počas nej idú malokapacitné električky), zrušená zástavka bez náhrady pre túto linku (Mariánska do Karlovky- namiesto nej mala stáť na Kamennom námestí, takto je veľká vzdialenosť medzi zástavkami), katastrofálna výprava v Ružinove cez víkendy a sviatky (celkovo 2 nízkopodlažné električky z 12!), akokeby nestačilo že celodenná (a podľa samotného DP viacej vyťažená) linka 9 sa musí podriaďovať linke 6 (špičkovej a menej vyťaženej) a ešte aj toto? Čo sa robí v DP? Za toto by všade hádam padali hlavy vedenia a nižšie riadenie by dostalo hodinovú výpoveď! V Bratislave hádam opäť naopak. Primátor sa postaví pred kamery, bude sa pchať Urbanovi do zadku a ľuďom sa vysmievať do očí.
843718.5.2018 21:33 #163738 Re:
Reply on #163733 od TeBeCe:
Modernizácia meniarne v tom nie je. Zas je porucha na strane ZSE, odišiel im kábel a 110 min to dávali do kopy.
353318.5.2018 15:55 #163737 Re:
Reply on #163735 od 3533:
Ešte fotka :
TeBeCe18.5.2018 15:51 #163736 Re:
Reply on #163734 od TeBeCe:
Vsetkych 6 spojov L9 za sebou z Karlovej Vsi uspesne odignorovanych, ZV HLST, Raca a Ruzinov odpocivaju na stanovistiach.
353318.5.2018 15:31 #163735 Re:
2208 pri Hečkovej s poškodenym predným kolesom.
TeBeCe18.5.2018 15:10 #163734 Re:
Podla vsetkeho budu na L9 hodinove diery.
TeBeCe18.5.2018 15:01 #163733 Re:
Niekomu nevysla modernizacia meniarne Trnavka? 😁

Change view

Structure 
 
Order 
 
Posts on page   

Search in topic

.. - ..
You can search for more expressions divided by the space.