Reply on: Ike #68516:
chodil som dosť často autom do práce, ale keďže sú neustále zápchy na Patrónke a benzín dosť zdražel začal som chodiť MHD a kupujem si mesačný celosieťový za 720,- Sk (3-mesačný sa mi z istých dôvodov neoplatí aj keď vyjde lacnejšie), benzín v tej istej sume stačil na cca 2 týždne, takže 720,.- Sk ešte šetrím... ? ale ak bude hotový tunel Sitina, a znormalizovaná doprava na trase Lamačská - Pražská, tak asi budem chodiť opäť autom, nie je to len o 720,- Sk... ?
Takže Jaro Matúšek - zrejme si ho zobral do zbierky ako budúci historičák
je správne - videl si vozidlo zájazdov, z ktorého, rovnako ako z niektorých ďalších, diletantsky nezrusili pôvodné
eripmav
Ale vratim sa teda k tomu co som chcel: ja porovnavam dve sluzby:
1. vyuzitie cestnej komunikacie motorovym vozidlom na dopravu
2. pouzitie MHD osobou na dopravu
samozrejme ze obidve maju nejake nevyhnutne naklady - tak ako auto+osoba v 1. pripade kupa a prevadzka auta, benzin... tak 2. ma predpoklady oblecenie, hygienu, jedenie... - to nijak nesuvisi s tymi sluzbami! a ja tvrdim, ze sluzba 1. je dotovana viac na osobu ako sluzba 2., dokonca aj po zohladneni spotrebnej dane ako specifickeho poplatku pre IAD na stavbu ciest. Teda sluzba 1 je dotovana a plne zadarmo, zatial co sluzba 2 je dotovana MENEJ a NIE JE ZADARMO. Pritom sluzba 1 je daleko NAKLADNEJSIA ako sluzba 2, takze to povazujem za zvrhlost!