Reply on: aquila #56182:
Niečo na spôsob U6 si predstavujem aj ja. So súpravami T3Waňa+T3P(+T3P prípadne). Spraviť mimoúrovňové križovania na existujúcich radiálach tiež nevidím ako problém. Čo bráni mimoúrovňovému križovaniu (električkový podjazd) Račišmýta, križovatky pri Zváračáku, Žel. st. Vinohrady (tam cestný podjazd)? Súčasné trate sa dajú oddeliť od IAD v miestach kde je absolútna preferencia nemožná. Molecova, Damborského, Alexyho - všade tramvaje pod zem. A bolo by to aj lacné, stačí vykopať jamu, prekryť ju a je to. Netreba žiadne hlboké razené stavby pre metro. Na takúto trať nie je problém inštalovať zabezpečovačku. CMO samozrejme podpovrchovo, najmä nové trate, z existujúcich by som určite zakopal časť nábrežia. Pri Nám. Ľ. Štúra by bu tramvaj pola podzemou, razeným tunelom by šla čo najpriamejšie na Kamenné námstie, kde by bol prestupný terminál. Na Špitálskej by tramvae vyšli na povch. V budúcnosti, ale až keď sa spravia radiály, zakopať aj Špitálsku a Krížnu až po Trnavské mýto, kde by tram už bola v podzemí. Odbočka na Vazovovu by sa zakopala čiastočne tiež. Ono sa súčasná tramvaj premení na akési kvázipseudometro. ?
Peon
Ja však za omnoho dôležitejšie považujem vybudovanie trolejovej trate na Patrónke aj v smere na Kramáre, aby tadiaľ mohla premávať 212-ka. To sa už niekoľko rokov sľubuje, neviete, má to ešte ďaleko do realizácie?