Reply on: Ámos Keynes #42312:
Ono to platí aj obrátene - ak bude silná Bratislava, bude to mať benefit aj pre zvyšok Slovenska. Bratislavčan potrebuje kvalitnú MHD presne tak, ako Zemplínčan okresnú cestu. Nie som proti zdôvodneným stavbám infraštruktúry kdekoľvek na Slovensku, ale malo by to platiť aj opačne.
A kvalitná MHD sa dá vybudovať iba tak, že sa vytvorí rýchly, spoľahlivý a frekventovaný, t.j. od ostatnej dopravy plne oddelený nosný systém s prestupovými bodmi na doplnkovú a regionálnu dopravu, nie romantická električka vaľkajúca sa uličkami.
Ámos Keynes
Kým sa nedobuduje dialničná sieť a iná základná infraštruktúra na Slovensku a hlavne od Nitry na východ, nie je možné aby štát prispieval desiatkami miliard na metro v Bratislave. Nie je možné aby sa Bratislavčan vozil metrom a zemplínčan bude jazdiť autom po okresných cestách. Základom sa musí stať motto: čím bohatší budú Slováci na strednom a východnom Slovensku, tým bohatšia bude aj Bratislava.
Ja nie som plným zástancom súčasného modelu financovania samosprávy, teda 100% prerozdelovanie, ale nemôžem súhlasiť ani so žiadnym prerozdelovaním. Vedel by som si to predstaviť tak, že 75 - 80% by sa prerozdelovalo a zvyšných 25 - 20% by zostávalo v regióne. Tu je zachovaný princíp solidarity, ale aj odmeňovania - kto sa snaží ten má viac.
Veď prečo by aj napríklad v rámci stredného Slovenska mali obce so starostami, ktorí sa snažia, vybudovali priemyselné parky a dotiahli investorov(bez pomoci štátu) a naštartovali rast ekonomiky svojho mesta, regiónu začať tiež doplácať na tých starostov, ktorí nič neobia a čakajú kým štát dá.
A na utvorenie si dobrého náhľadu na daný problém, odporúčam kúpiť si týždeník týždeň. Je tam článok o subvenciách a čo to spravilo s Gréckom či východným Nemeckom.