Reply on: perets #246419:
Ja si osobne myslím ,že veľakrát je bezpečnejšie pri vypnutých semaforoch. Najmä v situáciach, ak je zo svetelnej križovatky už na dohľad ďalšia svetelná križovatka, vodiči neprimerane zrýchľujú v snahe stihnúť na ďalšej zelenú vlnu a ak sa nebodaj objaví v úseku priechod, tak už väčšina chodcov nepustí, aby stihla zelenú, nemôže si predsa dovoliť stratiť ani 5 sekúnd, pretože na ďalšej križovatke si postojí 60 sekúnd. Ak sa aj niekto nájde, kto by chodcov pustil, je riziko, že ho nejaký truhlík sejme na priechode vo vedľajšom pruhu. Rovnako ak je v tom úseku nejaká odbočka bez odbočovacieho pruhu, kde treba spomaliť, alebo "zavadzia" autobus vychádzajúci zo zastávky. V úsekoch (alebo celých obciach) bez semaforov je doprava pokojnejšia, vodiči obozretnejší.
3pa3ck3
"Pravidelné vypínanie riadenia cestnej premávky svetelnými signálmi na križovatke sa je pripúšťa len výnimočne, najmä ak technologické vybavenie SSZ neumožňuje inteligentné riadenie v zmysle vyššie uvedených podmienok (líniová koordinácia alebo nočné dynamické riadenie). Podmienkou pravidelného vypínania je posúdenie miestnych podmienok, z ktorých vyplýva, že vypnutie riadenia nemá negatívny vplyv na bezpečnosť cestnej premávky. Pravidelné vypínanie riadenia nie je prípustné na križovatkách, ktoré uvádza tabuľka 1 pod bodmi 1 a 2 a na križovatkách dvoch súvislých cestných ťahov označených v dlhom úseku prostredníctvom Z 302 ako hlavná cesta."