Reply on: chodec #225170:
Stále je tu živá diskusia, okolo tej stanice Filiálka a tunela popod Dunaj a stredom Petržalky a trať na letisko a... Napíšem tak, že sú to krásne veci, ale reálne kto to zaplatí? Kolko času zhltne príprava projektu a aká bude celá toho rentabilnosť? Niečo vzdialene podobné sa pripravuje aj u nás v Ústí nad Labem. Vysokorýchlostná trať Praha - Drážďany, ktorá mimo iné má viesť popod celé Ústí a potom Krušné Hory, 26 kilometrový tunel... Predbežný dátum len začiatku realizácie?? R 2035. A to si neviem predstaviť ako sa to bude financovat,to budú neskutočné náklady a to ČR je ešte predsa len niečo ekonomicky na tom lepšie ako SR. To by sa Petržalka kapacitnej dopravy načakala... Už len aké sú problémy, len s dokončením obyčajnej električkovej trate na jej koniec , nie to železničnej trate naviac pod zemou. = Ďalšie neskutočné náklady, trať, ak by sme chceli pod povrch, tak buď poriadne hlboko, alebo úplne plytko v tých štrkopieskoch, to zasa vystávajú problémy s križovaním chorvátskeho ramena, inžinierských sietí... Ďalej rentabilnosť: Píše sa v rámci TEN-T. Pre TEN-T je predovšetkým určená dialková doprava. Teda aké by tam mohli premávať dialkové linky a na aký smer? Eventuálne možno uvažovať o dnešných vlakoch EC Budapešť - Praha (Berlín) . Tam však vystává problém ten, že trať Budapešť - Komárom - Viedeň , na ktorú sa to má napojiť je už teraz preťažená, neviem do akej miery kolko by sa tam dalo ešte vpratať vlakov. A Maďarsko to určite nebude urgentne zviackolajnovať len preto, že v Bratislave chceme tunel. Ďalšia věc, že odklon EC z Bratislavy hneď do Maďarska by zbytok Slovenska, hlavne takú Nitru moc nepotěšil. Ďalej dialková doprava do Rakúska? Tam vlaky v trase Praha - Viedeň načo by zachádzali do Bratislavy? Je výhodnejšie z Břeclavi ich viesť rovno do Rakúska, ako je tomu teraz. + Rovnaký problém s kapacitou trate Viedeň - Budapešť. Ešte v hre sú slovenské linky Košice - Bratislava s možným predlžením do Viedne, ale čo potom s Hlavnou Stanicou? V podstate Hlavnou Stanicou by mohla byť Filiálka, ale čo potom tie vlaky EC? Prestupy zo slovenských R do nich? Naviac by sa musela tiež nákladné doriešiť spojka zo Záhoria. Osobne, si myslím, že pre Bratislavu sú teraz omnoho dôležitejšie projekty, ako Filiálka. Napríklad nutné strojkolajnenie úseku Hlavná stanica - Devínská Nová Ves trate na Prahu, oprava súčasných staníc... Ak sa porobí to, čo je treba, tak sa môže uvažovať o trati popod centrum mesta, Filiálku si viem predstaviť ako zastávku. ALEBO, ak sa nájde súkromný investor, ktorý to všetko zafinancuje, - nech sa stavia, ale kto by do toho šiel?
Mike
A do mesta prilákal viac návštevníkov, ako silvestrovské oslavy, alebo nechby aj toľko isto, ale na rozidel od Silvestra toto boli poväčšinou domáci, kým na Silvestra chodí kvantum domácich mimo Ba a sem chodievajú turisti z Chorvátska a Slovinska (To mi nevadí, to len konštatujem).
To, že nezvládli organizáciu takého množstva ľudí a hlavne dopravy je druhá vec (ale je podľa mňa vina nielen organizátorov) a to, že vyberali za niektoré "lepšie" výstavy viac ako symbolické vstupné aby mohli aspoň čiastočne zaplatiť niektorých umelcov - autorov, hoci tam bol sponzoring viacerých dobrých firiem a ešte aj BSK dalo na podujatie 120 tisíc (ktovie kam nakoniec išli?) je ešte ďalšia vec.
Ale s myšlienkou tohto podujatia ako takého to podľa mňa priamo nesúvisí.