Reply on: Turbo #15115:
nie uplne.. vymenis kus zvrsku, mozno opravis neake podvozky, ale zas budes jazdit zlymi podvozkami po dobrom zvrsku a dobrymi po zlom zvrsku. A chyby z tych blbych casti sa ti roznesu do tych dobrych... pre toto som pisal zeby na stav trati mala velmi kladny vyznam zeman rozchod (nehovoriac o tom, ze potom by bolo nutne spravit rekonstrukciu vsetkych trati v relativne kratkom case a ked by to bolo nutne, tak peniaze by sa uz niekde nasli (aj dnes sa najdu, ked je to velmi nutne, ale ked sa po tom este jazdit da, tak sa proste jazdi az kym sa neda a az potom sa tie peniaze najdu))Inac povedane: zmena rozchodu by vyzadovala jednorazove vysoku investiciu (ale nizsiu ako metro:-) ), znamenalo by to vsak skokovy prechod v kvalite elektrickovej dopravy na inu uroven (nesmelo by sa vsak zabudat na udrzbu, co je zatial vsak staly problem)
Turbo
Samozrejme ze udrzba je lepsia. A otvoreny zvrsok vobec nie je hlucnejsi, to je fama. Bohuzial som sa dopocul take obvinenia od roznych "tiezodbornikov", ale ak je vlnkovita kolaj, tak je jendo ci bude na otvorenom zvrsku alebo zatvorenom. Rachotit to bude rovnako. Co sa tyka trate za Jurakom smerom na Zlate piesky, tak cast je stavana z velkoplosnych panelov BKV s blokovymi kolajnicami B1. To by potrebovalo kompletnu vymenu (a pri tej prilezitosti predlzenie do zony Tuhovske). Oblasto Polusu by som riesil so zatravnenym zvrskom. Ale pri tej prilezitosti by som posunul zastavku smerom do mesta pred hlavny vchod Polusu. Teraz si neodpustim jednu poznamku: PRECO SA TA ZASTAVKA NEPOSUNULA UZ PRI REKONSTRUKCII? HLAVNE ZE SA ZNIZILA OSOVA VZDIALENOST TRATI. A VSEOBECNE, PRECO NIE SU TIE ZASAVKY SIRSIE??? A ESTE JEDNO: PRECO SA DO ZASTAVKY SMEROM OD MESTA NEVOJDU DVA DUPLAKY TAK, ABY SA TAM DALO V POHODE VYSTUPOVAT? Staci sa ist pozriet a behom 5 minut sledovat, ako ludia behaju po trati.... KTO TO NAPROJEKTOVAL???? AKY "TIEZODBORNIK"? VOZI SA ON V MHD? VIE CO JE TO PESIA DOSTUPNOST? KEDY NAPOSLEDY VIDEL ELEKTRICKU ZVNUTRA? A NECH SI TERAZ SADNE ZA PANEL ELEKTRICKY A NECH SA POZRE, AKO DOBRE VIDI ZA OPROTIIDUCIO VOZ KED ZNIZIL OSOVU VZDIALENOST. AKO RYCHLO SI VSIMNE POTENCIALNEHO CHODCA, KTORI SA VDAKA NEZMYSELNE NAPROJEKTOVANEJ ZASTAVKE MOZE VYNORIT SPOZA KAZDEHO VOZA??? AKO RYCHLO ZABRZDI? Toto ma vyatca do vyvrtky, taketo "odborne" projekty.... Toho cloveka by mali okamzite vyhodit, to co predviedol je nanajvys neprofesionalne. Pytam sa: Vie on vobec co obnasa taka elektrickova trat? To je taky lenivy aby si zistil pesie trasy v okoli Polusu. Totiz tie co tam boli pred jeho vystavbou uz vobec nie su aktualne. Inkompetencia, nic ine ako inkompetencia a ignorancia, stavim sa ze ten projektant ma osobne auto, a vobec ho nezaujima ten, kto musi slapat zo zastavky. A vodic elektricky uz vobec nie, vsak nech dava pozor, ked niekoho zrazi, je to iba jeho vina.... Omyl! Ked je naprd naprojektovana trat, tak je to aj vina projektanta. Lebo za prve umiestnil zastavku mimo pesich tras ludi, za druhe znizil osovu vzdialenost trate, pricom sa zastavkove ostrovceky nerozsirili (je tam teraz kus nicoho medzi zastavkou a cestou...), a za tretie svojim konanim preukazal nezaujem a neschopnost riesit veci. Totiz spravil kopiu toho co tam bolo predtym, iba so snizenou osovou vzdialenostou. Nema ziadnu predstavu o tom, ako su dennodenne ohrozeny ludia, ktori samozrejme pojdu najkratsou moznou trasou na zastavku, a aky stres maju vodici elektriciek, ked s prstami na zvonceku a nohou nad brzdou musia sledovat kazdy pohyb na trati. A to nehovorim o tom, ze rozumny projekant by tam zvolil zatravneny zvrsok. A o zastavke pri Kuchajde radsej ani nebudem hovorit....
Na obchodnej som aj ja za zatvoreny zvrsok, ale urcite nie panelovy, kludne sa tam daju vlozit aj dlazdice, ktore budu urcite ovela krajsie.
Na zaver mi dovol jednu otazku: Si zamestnancom DPB, ked ako pises, si zakotvil pri kolajach ale s mensim rozchodom ako zeleznicnym....