Anketa: Aké máte aktuálne skúsenosti s bratislavskými autobusmi, ktoré sú vybavené klimatizáciou?

#1041,  50, Mlynské nivy
Foto © Solider
klimatizácia je takmer vždy, alebo v prevažnej väčšine autobusov zapnutá (9 %)
autobusy majú zapnutú, resp. vypnutú klimatizáciu približne v rovnakom pomere (10 %)
klimatizácia je vo väčšine autobusov vypnutá (78 %)
neviem (3 %)

	

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Bejik #24:
a co je to primerane ? pre mna zas jedine pouzitelne miesto je prave to kde ta klima fuka, tam sa aspon trochu da existovat a vsade inde mi je prilis teplo, z mojho pohladu by primerane bolo este tomu pridat....
takze odporucam najst si vo vozidle miesto kde ta klima nefuka a travit cestu tam.....
Reakcia na: Bejik #24:
To radšej ani nikdy neopúšťajte Slovensko, lebo rovno zamrznete.
Klimatizácia zapnutá je v mhd, ale niekde až neprimerane! vonku vyše 30 stupňov a v mhd 15 ?! nehovoriac že to fúka jedna radosť - či na hlavu, na ramená ... toto takto v poriadku nie je ... 😠 a nech mi nikto nehovorí že sa to fúkanie nedá regulovať a stíšiť 😠 tak to aspoň tvrdia šoféri mhd - to ako potom aké moderné mhd máme a načo ?! človek akurát tak prechladne... 😠 takú klimatizáciu si môžu niekam strčiť - radšej sa zapotím v mhd než by som mala prechladnúť na dutiny, močové cesty alebo chytiť bolesti klbov kvôli ofúknutiu - no otras 😠
Reakcia na: 810zssk #20:
a tie co maju, su mozno este rozne stare hrce bez klimatizacie 😛
Reakcia na: 810zssk #20:
Ja sám seba považujem za človeka náchylného k prechladnutiam. Napriek tomu by som si nikdy nedovolil svojimi problémami obťažovať väčšinu a v prípade potreby si beriem odev navyše. (aj čiapku) Vo vlaku si nikdy nesadávam k oknu, atď. To je len sedláckosť, keď takto niekto potrebuje kvôli sebe obmedzovať okolie a sťažovať sa na klimatizáciu. Stretol som sa už aj s natoľko arogantnými cestujúcimi, ktorí otvárali okná, aby znefunkčnili klimatizáciu, lebo im bola zima... Jednoznačne zastávam názor, že by DPB mal stanoviť jednotné pravidlá pre používanie klimatizácie a všetkých vodičov riadne vyškoliť. Aj o zatváraní okien na konečných.
Čakal som, že ma tu niekto utrie, a zopár mínusiek tiež.

...a teším sa z toho. 😋
Reakcia na: 3pa3ck3 #17:
Zaujimave ze len Europania. Miestni ocividne nemaju problem, Americania nemaju problem (u nich je to podobne, v pusti 45 stupnov, vojdes do benzinky a tam 18)..

Nebude to nahodou len o zvvyku?

Ako pise S499, koncept klimatizovania na 35 stupnov je sprostost. Postavte sa na krizovatku ked je teplo a sledujte kolko percent aut ma otvorene okno. Tie co nemaju maju pustenu klimu a este som teda nevidel auto co by vedeli klimatizovat na 35. Kratkym pozorovanin tak zistite co vyhovuje vacsine ludi.
A mne sa zas páči v appke MHD tabula tá vločka ako info, že vozidlo je klimatizované. Práve sa v takom veziem. Klima vypnutá okná pootvárané, prievan, smrad, pot.👍
Mne sa najviac páči, ako pri každej takejto diskusii vždy niekto príde s nejakým číslom, že koľkostupňový rozdiel je ešte zdravý, a vždy je to číslo iné... 😋
Reakcia na: S499.1023 #13:
Nemám to podložené vedecky, ale čítal som, že v Dubaji skončí každý Európan minimálne s nádchou (keďže teplotné rozdiely aj cez 20 stupňov sú už naozaj záťaž na organizmus).
Reakcia na: Viko #15:
Zase na druhej strane netreba zabúdať na to, že klimatizácia znižuje pocitovú teplotu bez ohľadu na nastavenú teplotu, keďže vysušuje vzduch.

Ono pri klíme v MHD je problémom, že cestujúci sa tam zdrží relatívne krátko, a teda dvakrát po sebe zažíva teplotný šok. Mladý, zdravý človek nemá problém zvládnuť aj 10 stupňov rozdiel, avšak pre starších, prípadne ľudí s kardiovaskulárnymi problémami to problém byť môže. Preto je potrebné nájsť kompromis, aby to vyhovovalo všetkým. (Napríklad v kancelárii nie je problém nastaviť klímu aj na 20 stupňov, keď je tam človek 4-5 hodín v kuse, tak telu je jedno, koľko je vonku. Problémom sú iba prechody.)

Fúkanie studenéhi vzduchu je ale samostatný problém, keďže niektoré časti tela sú potom naozaj ochladzované viac, ako by bolo vhodné. Plus, najmä ak sa nečistia filtre, dostávajú zabrať aj alergici. Čiže cesta by sa mala uberať inými formami chladenia (aj keď v dopravných prostriedkoch si ich neviem veľmi prestaviť).0
Reakcia na: si #14:
Hlavne je rozdiel 32 niekde v šírom priestore kde prefukuje, a v uzavretej plechovici s malými otvormi, kde na teba praží cez sklo. Ale veď ok, ak niekto vynašiel spôsob ako sa rozumne obliekať do sklenníka, tisícky záhradkárov spraví šťastnými...
Reakcia na: SuchSoft #12:
za mna je mi pri viac ako 23-24 stupnov neskutocne teplo a ak by som mal byt "obleceny" tak ako to ty odporucas, tak by ma velmi rychlo asi brali ujovia v bielych plastoch (bol by som totizto nahy)

a 35 - 2 (max 3) = 33 (max 32) stupnov, to je myslim pre vacsinu diskomfort a potom sa netreba divit tomu ked su vozidla poloprazdne a cesty plne (klimatizovanych) aut....
Reakcia na: SuchSoft #12:
To akože pri 35 stupňoch vonku by malo byť v autobusoch 32? Sorry ako, ale TOTO je choré. 22 stupňov je málo ale maximum klimatizácie by malo byť tak 26 - 28 stupňov. A keby to bolo také STRAŠNE škodlivé, tak by Američania alebo Arabi už dávno vymreli. A čo sa týka obliekania, aký je rozdiel medzi obliekanim do 35 stupňov a do 28 stupňov?
No, ja sa z toho teším, že klimatizácia väčšinou nefunguje. Fakt nie je príjemné, keď má byť cez deň 35 °C, teda sa tomu primerane oblečiem, ráno je vonku 18 °C a v trolejbuse 16 °C, pocitovo možno 13 °C, keďže neustále prúdi studený vzduch z klimatizácie. Takisto cez deň, vonku 35 °C a vnútri 22 °C, to je úplne choré. Vnútri by malo byť o 2, max. 3 °C chladnejšie. Ak nie som dement, tak som oblečený tak, aby mi bolo vonku znesiteľne, preto nepotrebujem, vlastne nechcem, aby bola v trolejbuse/autobuse doslova zima. No a ten, kto je dement, potrebuje klimatizáciu na plné gule.
Sorry za výrazy, ale musel som použiť aspoň mierny výraz na vyjadrenie hlúposti mnohých ľudí.
A to si málokto uvedomuje, ako je pobyt v klimatizovanom priestore nezdravý, priam nebezpečný. Ľudia zistia až po pár rokoch, ako veľmi im to škodí. 😮
Ja som šiel tento týždeň štyrikrát s 31tr a všade bolo celkom fajn, vychladené. Akurát v jednom prípade vodič nepochopiteľne otváral na zastávkach všetky dvere. Neviem čo ho k tomu viedlo. Porucha tlačidla asi nebola, lebo v prípade zastávok na znamenie používal dopyt.
Reakcia na: tbusabustram6609 #9:
Zamknuté. Opäť neschopnosť riadne zapnúť klimatizáciu. Na niektorých vozidlách ľudia zo zúfalstva okná vylomili.
Od Júna čo som išiel 30/31Trkami tak nemali vôbec pustenú klímu a boli aj “zaseknuté” okná = skleník a pojazdná sauna 😃
Už aj 6869 bez fungujúcej klímy
Reakcia na: mirec240 #6:
Tu by na úvod stačilo, ak by bol vodič po zapnutí klímy povinný sa presvedčiť, či naozaj chladí, a pokiaľ iba fúka horúci vzduch, tak by sa považovala za pokazenú, vypol by ju a pootváral okná.

Ďalšie ankety