Anketa: Aké máte aktuálne skúsenosti s bratislavskými autobusmi, ktoré sú vybavené klimatizáciou?#1041,  50, Mlynské nivy
Foto © Solider
(9%)
(9%)
(78%)
(3%)
Od 8.6.2019 odpovedalo 490 respondentov.

	

Komentáre

Login: Heslo:

🙂😃😁😂😅
😆😉😊😋😛
😎😗😍🤪🙃
😶😐😏🤔🤨
🙄😣😥😮😲
🙁😕😖😫😞
😭🤐😴😬😨
😱😵😠🤬🤑
😷🤒🤕🤮😇
🤓😈💀👽🤖
❗❓💗👍👎

K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 8 MB).
Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový popis. Pridaním súborov súhlasíte s podmienkami používania.

si17.6.2019 22:21  +1#23 Re:
Reakcia na #20 od 810zssk:
a tie co maju, su mozno este rozne stare hrce bez klimatizacie 😛
Peter660717.6.2019 22:09  +4#22 Re:
Reakcia na #20 od 810zssk:
Ja sám seba považujem za človeka náchylného k prechladnutiam. Napriek tomu by som si nikdy nedovolil svojimi problémami obťažovať väčšinu a v prípade potreby si beriem odev navyše. (aj čiapku) Vo vlaku si nikdy nesadávam k oknu, atď. To je len sedláckosť, keď takto niekto potrebuje kvôli sebe obmedzovať okolie a sťažovať sa na klimatizáciu. Stretol som sa už aj s natoľko arogantnými cestujúcimi, ktorí otvárali okná, aby znefunkčnili klimatizáciu, lebo im bola zima... Jednoznačne zastávam názor, že by DPB mal stanoviť jednotné pravidlá pre používanie klimatizácie a všetkých vodičov riadne vyškoliť. Aj o zatváraní okien na konečných.
SuchSoft17.6.2019 21:30 -3#21 Re:
Čakal som, že ma tu niekto utrie, a zopár mínusiek tiež.

...a teším sa z toho. 😋
810zssk17.6.2019 16:34  +2#20 Re:
Reakcia na #17 od 3pa3ck3:
Zaujimave ze len Europania. Miestni ocividne nemaju problem, Americania nemaju problem (u nich je to podobne, v pusti 45 stupnov, vojdes do benzinky a tam 18)..

Nebude to nahodou len o zvvyku?

Ako pise S499, koncept klimatizovania na 35 stupnov je sprostost. Postavte sa na krizovatku ked je teplo a sledujte kolko percent aut ma otvorene okno. Tie co nemaju maju pustenu klimu a este som teda nevidel auto co by vedeli klimatizovat na 35. Kratkym pozorovanin tak zistite co vyhovuje vacsine ludi.
MK1917.6.2019 15:00 #19 Re:
A mne sa zas páči v appke MHD tabula tá vločka ako info, že vozidlo je klimatizované. Práve sa v takom veziem. Klima vypnutá okná pootvárané, prievan, smrad, pot.👍
Andy16.6.2019 20:56  +3#18 Re:
Mne sa najviac páči, ako pri každej takejto diskusii vždy niekto príde s nejakým číslom, že koľkostupňový rozdiel je ešte zdravý, a vždy je to číslo iné... 😋
3pa3ck316.6.2019 20:52 -1#17 Re:
Reakcia na #13 od S499.1023:
Nemám to podložené vedecky, ale čítal som, že v Dubaji skončí každý Európan minimálne s nádchou (keďže teplotné rozdiely aj cez 20 stupňov sú už naozaj záťaž na organizmus).
3pa3ck316.6.2019 20:51 #16 Re:
Reakcia na #15 od Viko:
Zase na druhej strane netreba zabúdať na to, že klimatizácia znižuje pocitovú teplotu bez ohľadu na nastavenú teplotu, keďže vysušuje vzduch.

Ono pri klíme v MHD je problémom, že cestujúci sa tam zdrží relatívne krátko, a teda dvakrát po sebe zažíva teplotný šok. Mladý, zdravý človek nemá problém zvládnuť aj 10 stupňov rozdiel, avšak pre starších, prípadne ľudí s kardiovaskulárnymi problémami to problém byť môže. Preto je potrebné nájsť kompromis, aby to vyhovovalo všetkým. (Napríklad v kancelárii nie je problém nastaviť klímu aj na 20 stupňov, keď je tam človek 4-5 hodín v kuse, tak telu je jedno, koľko je vonku. Problémom sú iba prechody.)

Fúkanie studenéhi vzduchu je ale samostatný problém, keďže niektoré časti tela sú potom naozaj ochladzované viac, ako by bolo vhodné. Plus, najmä ak sa nečistia filtre, dostávajú zabrať aj alergici. Čiže cesta by sa mala uberať inými formami chladenia (aj keď v dopravných prostriedkoch si ich neviem veľmi prestaviť).0
Viko16.6.2019 20:35  +3#15 Re:
Reakcia na #14 od si:
Hlavne je rozdiel 32 niekde v šírom priestore kde prefukuje, a v uzavretej plechovici s malými otvormi, kde na teba praží cez sklo. Ale veď ok, ak niekto vynašiel spôsob ako sa rozumne obliekať do sklenníka, tisícky záhradkárov spraví šťastnými...
si16.6.2019 19:35  +4#14 Re:
Reakcia na #12 od SuchSoft:
za mna je mi pri viac ako 23-24 stupnov neskutocne teplo a ak by som mal byt "obleceny" tak ako to ty odporucas, tak by ma velmi rychlo asi brali ujovia v bielych plastoch (bol by som totizto nahy)

a 35 - 2 (max 3) = 33 (max 32) stupnov, to je myslim pre vacsinu diskomfort a potom sa netreba divit tomu ked su vozidla poloprazdne a cesty plne (klimatizovanych) aut....
S499.102316.6.2019 18:05  +4#13 Re:
Reakcia na #12 od SuchSoft:
To akože pri 35 stupňoch vonku by malo byť v autobusoch 32? Sorry ako, ale TOTO je choré. 22 stupňov je málo ale maximum klimatizácie by malo byť tak 26 - 28 stupňov. A keby to bolo také STRAŠNE škodlivé, tak by Američania alebo Arabi už dávno vymreli. A čo sa týka obliekania, aký je rozdiel medzi obliekanim do 35 stupňov a do 28 stupňov?
SuchSoft16.6.2019 17:28 -4#12 Re:
No, ja sa z toho teším, že klimatizácia väčšinou nefunguje. Fakt nie je príjemné, keď má byť cez deň 35 °C, teda sa tomu primerane oblečiem, ráno je vonku 18 °C a v trolejbuse 16 °C, pocitovo možno 13 °C, keďže neustále prúdi studený vzduch z klimatizácie. Takisto cez deň, vonku 35 °C a vnútri 22 °C, to je úplne choré. Vnútri by malo byť o 2, max. 3 °C chladnejšie. Ak nie som dement, tak som oblečený tak, aby mi bolo vonku znesiteľne, preto nepotrebujem, vlastne nechcem, aby bola v trolejbuse/autobuse doslova zima. No a ten, kto je dement, potrebuje klimatizáciu na plné gule.
Sorry za výrazy, ale musel som použiť aspoň mierny výraz na vyjadrenie hlúposti mnohých ľudí.
A to si málokto uvedomuje, ako je pobyt v klimatizovanom priestore nezdravý, priam nebezpečný. Ľudia zistia až po pár rokoch, ako veľmi im to škodí. 😮
mirec24012.6.2019 11:47 #11 Re:
Ja som šiel tento týždeň štyrikrát s 31tr a všade bolo celkom fajn, vychladené. Akurát v jednom prípade vodič nepochopiteľne otváral na zastávkach všetky dvere. Neviem čo ho k tomu viedlo. Porucha tlačidla asi nebola, lebo v prípade zastávok na znamenie používal dopyt.
Peter660712.6.2019 10:23  +2#10 Re:
Reakcia na #9 od tbusabustram6609:
Zamknuté. Opäť neschopnosť riadne zapnúť klimatizáciu. Na niektorých vozidlách ľudia zo zúfalstva okná vylomili.
tbusabustram660912.6.2019 8:49  +1#9 Re:
Od Júna čo som išiel 30/31Trkami tak nemali vôbec pustenú klímu a boli aj “zaseknuté” okná = skleník a pojazdná sauna 😃
Viliam2211.6.2019 21:17 #8 Re:
Už aj 6869 bez fungujúcej klímy
3pa3ck311.6.2019 9:43  +3#7 Re:
Reakcia na #6 od mirec240:
Tu by na úvod stačilo, ak by bol vodič po zapnutí klímy povinný sa presvedčiť, či naozaj chladí, a pokiaľ iba fúka horúci vzduch, tak by sa považovala za pokazenú, vypol by ju a pootváral okná.
mirec24011.6.2019 9:38 #6 Re:
Reakcia na #4 od Sor23:
To by tu potom asi nemalo čo jazdiť. Možno o niekoľko rokov sa to zmení, ale hneď to nebude, takže žiaľ budú aj prípady ako včera 1843, kde to bolo podobné ako s tou 2847 čo spomínaš, k tomu boli ešte pozatvárané všetky okná.
borko7111.6.2019 8:52 #5 Re:
Dnes máme opäť teplý deň pred nami a veru nič sa nezmenilo bus na linke č.21 novší typ jazdil bez zapnutej klimatizácie ale aspoň s otvorenými oknami.
Čo tak vedenie dopravného podniku , že by preškolilo vodičov pokiaľ je teplota nad 25 aby púšťali klimatizáciu aspoň vo vozidlách kde je funkčná.
Nie je výnimkou, že staršie vozidlá NB 18 v lete vozidlá vykurujú. No asi by sa prehriali motory...
Potom ale kde sú tí odborníci , ktorí kúpia busy, ktoré nezvládajú ani leto v strednej európe?
Doporučujem vycestovať na ne´dalekú Mallorku a tam nenájdete bus bez funkčnej klímy a teploty podobné našim v Bratislave.
Sor2311.6.2019 8:41 #4 Re:
Osobne si myslím, že pri teplotách, ktoré z roka na rok stúpajú, by sa nemali vypravovat autobusy s nefunkčnou klimatizáciou a zároveň ju naprogramovať tak, aby sa automaticky spustila pri teplote nad 20 stupňov. Doteraz spomínam na jazdu 2847 na 63,kde klima isla na plny vykon, ale fukala horuci vzduch. Vtedy sme si všetci mysleli, že skolabujeme. 😃 Btw. Za reč stoja aj tie super vetračky v starých NB18 alebo Citelisoch. Mohli by ich prerobiť ako tie predné na 25Tr.


Ďalšie ankety