VozidláTrolejbusy › Škoda 26 Tr Solaris

Škoda 26 Tr Solaris #280
Škoda 26 Tr Solaris #285
Škoda 26 TrA Solaris #301

Úvod

Prvé trolejbusy s karosériou Solaris New Trollino na svete dodáva do Žiliny Škoda Electric, ktorá vyrába elektrickú časť vozidiel.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Škoda 26 Tr Solaris 278 – 280 2017 2017 – 2018 3
2. Škoda 26 Tr Solaris 281 – 286 2018 – 2019 2019 6
3. Škoda 26TrA Solaris 301 – 302 2020 2020 2
Spolu 2017 – 2020   11

Technické parametre

Dĺžka 12000 mm
Šírka 2550 mm
Výška 3400 mm (so stiahnutými zberačmi)
Výška podlahy 320 mm (250 mm pri kneelingu)
Rázvor 5900 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 30 + 1 + 1
25 + 1 (26TrA)
Počet miest na státie 60
45 (26TrA)
Celkový počet miest 90 + 1 + 1
70 + 1 (26TrA)
Pohotovostná hmotnosť 11800 kg ± 3 %
12950 kg ± 3 % (26TrA)
Celková hmotnosť 18000 kg
19500 kg (26TrA)
Elektrická výzbroj Škoda BlueDrive, IGBT-tranzistorová, mikroprocesorom riadený napäťový menič s rekuperáciou, menovité napätie 600 / 750 V DC
Motor Škoda 4ML 3444 K/4, asynchrónny, 4-pólový, externé chladenie
Výkon motora 160 kW
Počet motorov 1
Celkový výkon 160 kW
Maximálna rýchlosť 65 km/h
Riadenie ZF Servocom 8098, hydraulické, integrované
Nápravy predná: ZF RL 82 EC, nezávislé zavesenie kolies
zadná: ZF AV 132, portálová s redukciou v kolesách, hnacia
Pneumatiky 275/70 R 22,5
Klimatizácia Eberspächer Sütrak AC 515 G2 III (pre cestujúcich)
Carrier-Sütrak K 403E (pre vodiča)
Chladiaci výkon klimatizácie 24 kW (Eberspächer Sütrak AC 515 G2 III)
3,5 kW (Carrier-Sütrak K 403E)

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu dvojnápravového trolejbusu zhotovili z oceľových profilov a zvonka opláštili vymeniteľnými panelmi. Asynchrónny elektromotor Škoda umiestnili na ľavú stranu vozidla pred druhú nápravu. Elektrickú výzbroj situovali na strechu vozidla. Nástup a výstup cestujúcich umožnili trojicou dvojkrídlových, dovnútra otvárajúcich sa dverí s dopytovým otváraním umiestnených v pravej bočnici. Zasklenie vozidla previedli technológiou lepenia.

Vozidlá vybavili šedými plastovými sedadlami so zeleným textilným poťahom sedáku Kiel Ideo 20 v usporiadaní 2+2. Podlahu pokryli šedou protišmykovou krytinou. Osvetlenie interiéru riešili pomocou LED svietidiel zapustených do obloženia stropu. Prídržné tyče vyhotovili v antikorovom prevedení. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík situovali oproti druhým dverám. Nakladanie a vykladanie kočíkov a invalidných vozíkov uľahčili pomocou manuálne výklopnej plošiny umiestenej v priestore 2. dverí a možnosťou pokľaknutia vozidla v zastávke, tzv. kneeling. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili uzamykateľnými posuvnými časťami bočných okien a jedným elektricky ovládaným strešným vetrákom. Vykurovanie trolejbusu zabezpečili teplovodným kúrením s elektrickým ohrevom vody. Tepelnú pohodu v priestore pre cestujúcich zabezpečili pomocou strešnej klimatizačnej jednotky Eberspächer Sütrak AC 515 G2 III s možnosťou vykurovania. Pre vodiča osadili klimatizačnú jednotku Carrier-Sütrak K 403E.

Vozidlá vybavili optickým a akustickým informačným systémom R&G Mielec s vonkajšími LED displejmi a vnútornými TFT LCD displejmi ovládanými palubným počítačom R&G SRG-6000P. Vozidlá vybavili interiérovým a exteriérovým kamerovým systémom so záznamovým zariadením. Vozidlá osadili počítadlami cestujúcich. Vozidlá nalakovali v bielo-žlto-zelenej farebnej schéme DPMŽ.

Trolejbusy 2. série sa od predchádzajúcej odlišujú iným typom spätných zrkadiel a inovovaným náterom.

Vozidlá 3. série, označované ako typ 26TrA, sa od vozidiel 2. série odlišujú zmeneným dizajnom predného čela a osadením pomocného akumulátorového pohonu, ktorý umožňuje jazdu bez napájania z trolejového vedenia v dĺžke 10 km. Trakčné Li-Ion akumulátory, schopné uložiť energiu 45,4 kWh, umiestnili v zadnej časti vozidla.

Prevádzka

Prvý trolejbus bol označený #278, no keďže bol po vyrobení dlhšiu dobu testovaný v Plzni, ako prvé do Žiliny zavítalo vozidlo #279. Tento trolejbus bol po úspešnom ukončení skúšobnej prevádzky bez cestujúcich v rámci procesu schvaľovania nového typu dráhového vozidla uvedený 22. decembra 2017 do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi (v tento deň bol nasadený na linku 5).

Trolejbusy 2. série sa do prevádzky zaraďovali postupne od decembra 2018.

Vozidlá Škoda 26TrA Solaris #301 a 302 boli do skúšobnej prevádzky s cestujúcimi uvedené 18. marca 2020.

Katalóg vozidiel

278 279 280

281 282 283 284 285 286

301 302

Legenda a štatistika

278nevyradené vozidlo: 11 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.