VozidláAutobusy › Karosa LC 937 / GT 11

Karosa LC 937.1040 / GT 11 v stave po dodaní
Karosa LC 937.1040 / GT 11 v stave po GO v Rošero-P
Karosa LC 937.1040 / GT 11 v stave po GO a doplnení polepu DPMŽ

Úvod

Karosa LC 937 (známejší pod označením Karosa GT 11) je model komfortného diaľkového autobusu, ktorý vyrábala spoločnosť Karosa Vysoké Mýto v rokoch 1994 – 1996. Vyrobených bolo iba 16 kusov. Práve desiaty z nich v roku 1995 zakúpil pre svoje potreby DPMŽ.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa LC 937.1040 / GT 11 ZAB 85-55 1995 1995 2009 1
Spolu 1995   1

Technické parametre

Dĺžka 11490 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3265 mm
Výška podlahy 890 mm
Rázvor 5600 mm
Počet dverí 1 + 1 núdzové + 1 manipulačné pre vodiča
1 + 1 núdzové (po GO)
Počet miest na sedenie 47 + 1 + 1
Počet miest na státie 0
Celkový počet miest 47 + 1 + 1
Pohotovostná hmotnosť 11950 kg
Motor LIAZ ML 637 N (Euro 1)
naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 190 kW / 2000 rpm (LIAZ ML 637 N)
Objem motora 11946 cm3 (LIAZ ML 637 N)
Krútiaci moment motora 1050 Nm / 1400 rpm
Maximálna rýchlosť 110 km/h
Prevodovka GEAR (ZF) S 6-120 U
manuálna, 6-stupňová
Nápravy zadná: PPS Detva

Fotografie

Opis

Naftový motor Liaz umiestnili pod podlahu v zadnej časti vozidla. Prenos krútiaceho momentu motoru na zadnú nápravu zabezpečili prostredníctvom manuálnej prevodovky ZF. Pre nástup a výstup cestujúcich osadili v pravej bočnici jedny jednokrídlové výklopné elektropneumatické dvere a jedny núdzové “búchacie“ dvere. Pre vodiča umiestnili na ľavej bočnici manipulačné “búchacie“ dvere. Vozidlo vybavili vysokými čalúnenými polohovateľnými sedadlami v usporiadaní 2+2. V priestore predných dverí osadili sklopné sedadlo pre sprievodcu. Tepelnú pohodu vo vozidle zabezpečili pomocou klimatizačnej jednotky s rozvodom vzduchu nad každé sedadlo. Pre prepravu príručných batožín umiestnili v interiéri police na batožinu. Preprava objemnejších batožín je umožnená v batožinovom priestore pod podlahou. Vozidlo dodali v červeno-žlto-zelenom laku.

Úpravy

V roku 2006 bola na vozidle vykonaná GO, pri ktorej mu boli zaslepené vodičove dvere a bol mu zmenený lak na biely. Neskôr bola na vozidlo doplnená grafika DPMŽ.

Prevádzka

Autobus tohto typu bol vždy určený iba pre zájazdovú dopravu.

Vyraďovanie a likvidácia

V roku 2009 bolo jediné vozidlo tohto typu odpredané súkromnému dopravcovi Feritur.

Katalóg vozidiel

ZA-686AE

Legenda a štatistika

ZA-686AEvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
ZAB 85-551995 - 2004ZA-686AE2004 - 2009

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.