Wi-fi internet sa rozširuje do ďalších vozidiel MHD

Internet bude dostupný už aj v nízkopodlažných električkách.

Bezplatné pripojenie k internetu cez wi-fi sieť môžu cestujúci v bratislavskej MHD využívať od roku 2012, kedy bolo wi-fi internetom vybavených 50 kĺbových autobusov SOR NB 18. Wi-fi prístupové body boli do týchto vozidiel nainštalované spolu s reklamnými obrazovkami See&Go.

Nové vozidlá, ktoré bratislavský dopravný podnik nakupuje od roku 2017, sú už štandardne dodávané s možnosťou pripojenia k internetu cez wi-fi sieť. Zatiaľ bolo v tomto roku dodaných 60 nových autobusov SOR NB 12 a NB 18. Wi-fi internetom bude vybavených aj 30 nových midibusov a 18 elektrobusov, ktoré budú dodané v najbližších mesiacoch. Vozidlá s možnosťou pripojenia k internetu sú označené pri dverách nálepkami Free wi-fi zone.

V týchto dňoch sa k vozidlám s wi-fi internetom postupne pridáva aj všetkých 60 nízkopodlažných električiek Škoda 29T a 30T ForCity Plus a ďalších 50 kĺbových autobusov SOR NB 18. Wi-fi sieť do týchto vozidiel do konca tohto roku nainštaluje spoločnosť Recar Bratislava, ktorá si prenajíma reklamné plochy vozidiel MHD. V prípade spomínaných autobusov to bude aj inštalácia reklamných obrazoviek.

Bratislavský dopravný podnik v súčasnosti obstaráva aj ďalších vyše 120 zastávkových informačných tabúľ, ktoré by mali byť vybavené wi-fi prístupovými bodmi, takže cestujúci by sa v budúcnosti mohli pripájať k internetu cez wi-fi aj na zastávkach.

Bezplatný wi-fi internet môžu od roku 2013 cestujúci využívať aj v prímestských autobusoch Slovak Lines.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #65:
A tento komentar bol naco dobry? Len aby si sa ozval? Nemas moznost sa inde vyjadrovat, tak silou-mocou sa musis prejavovat tu, aj za cenu nic neprinasajucich prispevkov? Viem, tento moj je podobny, ale niekto ti to napisat musi.
Reakcia na: disiscus #63:
Keďže nie si schopný pri tej hlúpej a nezmyslenej registrácii ani zistiť, že sa neregistruješ na stránku DPB, sú tvoje schopnosti práce s počítačom asi podobné ako u legendárneho poslana Zmizíka a odporúčam do budúcnosti pre zabránenie vzniku problémov neposielať emaily ale telegramy.
Reakcia na: disiscus #63:
1. je to súkromná firma, podmienky si môže určiť aké chce. Sloboda slova sa vzťahuje na tvoj priestor, ak by si im chcel ty nanútiť, že musia trpieť aj tvoje názory na svojom území, bolo by to porušením ich slobody slova.

2. tu ťa to vytáča, ale inde ti to nevadí. Stavím sa, že si z tých, ktorí sa tešia, ak nejakého človeka idú súdiť za slobodu slova.

3. plačeš na zlej stránke, táto s DPB nemá nič spoločné. A ak nedokážeš napísať mail počas 15 minút, tak by si sa na to mal asi vykašľať a urobiť to doma.
Kým som sem mohol pridať tento komentár, stratil som kopu času nejakou hlúpov a nezmyselnou registráciou a overovaním mojich osobných údajov, je to horšie ako za čias Rakúsko Uhorskej monarchie alebo za totalitného komunizmu. Sloboda slova je len raz, potom vás asi niekam zavrú, zato že máte iný názor, alebo pokutujú.
Chcel som len napísať, že obmedzovanie času pripojenia na 15 minut je veľmi na škodu, obmedzovať treba množstvo prenesených údajov a nie čas pripojenia.
Príklad:
Chcem si v MHD vozidle prečítať e-mail-ovú poštu aj odpísať e-mail, prihlásim sa do pošty, píšem e-mail, mám napísanú časť emailu a v tom mi vyprší 15 minút a wifi pripojenie ma preruší a môžem sa prihlasovať znovu a písať email znovu, alebo písať najprv správu do textového editoru, a odtiaľ kopírovať do poštovej aplikácie, lenže to už nie je to pohodlie, ako by malo byť.
A to pritom nijako nezahlcujem sieť, testové správz majú veľkosť len zopár stoviek bajtov.
Celé to 15 minútové obmedzenie je nedomzslené a nepraktické.
...a teda za nazorom, ze wi-fi vo vozidlach ako marketingovy nastroj na pritiahnutie ludi z aut nie je nic moc, si stojim. A to je zaroven cele, k comu som sa vyjadril. Kompetencie, kto to zabezpecuje, za akych podmienok a v ktorych vozidlach, to prenechavam uplne s lahkostou tym, ktorych to zaujima.
Reakcia na: 810zssk #58:
No neviem, kto tu nadava. V prispevku, ktory Amosovi tak strasne vadi, sa nic take neobjavilo a bol aj dost k veci (este ten prvy). A ked on do mna, tak ja do neho. Ak cakal, ze si to od neho necham, moze zabudnut.
Reakcia na: Ike #59:
? ? ? ?
Reakcia na: Ámos #56:
Dík ?
Reakcia na: lostrail #57:
Toto je diskusne forum, nie frflacie forum. Ak nemas zaujem o realitu, ale chces si len zanadavat, chod do krcmy, nie sem.
Reakcia na: Ámos #45:
"Vies kde zacala debata a k comu sa posunula?"

Vies, o com bol moj koment a co som nim chcel povedat? Je to k teme, ale nemusi to sledovat celu genezu. To nikde nie je napisane, ani pravidlom.

"Tak sem netahaj svoje pocity a zelania"

Budem sem tahat, co len budem chciet a ty tomu nezabranis.

"Kolko bus pruhov v Bratislave si ty zriadil?"

A ja podla teba pisem off-topic?

"Podla ankety 24% ludi, tu na imhd, vyuziva wifi vo vozidlach. Ak by mne stvrtina zakaznikov vyuzivalo nejaku sluzbu, tak by som sa ju sakra snazil rozsirit."

Ved mozes. Kolko sluzieb v MHD si ty uz rozsiril?
Prepac, ale to ty sa chytas veci, ku ktorym tiez pises len svoje pocity. A kompetencie si strc niekam.
Reakcia na: Ámos #54:
Moj príspevok bol vyrazne dlhsi, no pisat sa mi ho znovu nechce.. ?
Reakcia na: Valec #52:
Ok tak inak.
Dnes sluzbu denne vyuzije 10.000 ludi, pricom je k dispozicii v 50 vozidlach z 870 tich.
Matiku si uz kazdy spravi sam.
Ale jasne, aj na tom nieco najdete. Vsetko je zmanipulovane, nereprezentativne a to dovtedy, kym Vam to nesedi. Lebo jednoducho cestujuci to nemaju co potrebovat, su dolezitejsie veci.
Reakcia na: Ike #51:
Tak sme sa predsa dopatrali k zakonotvorcovi
Reakcia na: Ike #51:
Ta situacia na zeleznici je trochu odlisna, kedze ZSSK je voci ZSR aspon v pozicii (nie zanedbatelneho) zakaznika.
Reakcia na: Ámos #49:
To mi je už len zdroj. Ako keby si billboardové agentúry robili prieskum, koľko ľudí obľubuje billboardy pri cestách.
Reakcia na: Ámos #50:
Problém KDI tkvie v § 3 ods. 7 zákona č. 135/1961, tzv. cestný zákon. Ten patrí MDV SR. Lenže zmeniť toto ustanovenie nie je ľahké. Proste nie je 😞

ZSSK nemožno viniť za meškanie, ktoré povedzme spôsobil výpravca ŽSR. Ale kvôli ŽSR majú menšiu konkurencieschopnosť a ich tlak na ZSSK by síce bol nad rámec zákona, no myslím si, že na mieste.


Reakcia na: Ike #47:
Dakujem za obsirnu odpoved a som rad, ze MD kona.
Nesuhlasim vsak v poslednom odstavci. V pravnom state existuje nejaka delba moci, ktora sa ma dodrziavat.
Ak HMB kona a vsetko to konci na KDI a vsetko je v sulade so zakonom, tak co maju viac robit. Ved hl.mesto ani nema pravo zakonnej iniciativy. MD moze zakony menit, aspon cez poslanecke navrhy. Celkom si na to zvykli. Okrem toho, MD je sucastou medzirezortneho pripomienkoveho konania, HMB ani DPB, nie.

Jedine, ze by KDI konal nad ramec zakona a ano, HMB sa malo davno pustit do spravnej zaloby a to z jedneho dovodu.Aby rozsudkom sudu bolo podane vysvetlenie a ohranicenie kompetencii KDI.

Vtahovat do tohto celeho DPB nie je fer. DPB sa ma starat, aby mal ciste zastavky a vozidla, aby boli udrziavane spolocne s drahou, vodici sa spravali ako ludia, etc. Nemaju robit trasy liniek, CP a vyluky, to by mal robit BID. A BID s BSK a HMB maju byt iniciatori vzniku buspruhov na zaklade dat z premavky. Z DPB moze akurat tak prist poziadavka. Ale uz aj to by malo znamenat, ze nejaky analytik, zo spominanych troch institucii, si neurobil svoju prácu.

Je to presne ako vinit ZSSK, ze cesta do BB trva tolko kolko trva, lebo trat ma rychlostne obmedzenia.
Reakcia na: Ámos #48:
Sorry, pdf sa zrejme prilozit neda.
http://www.seeandgo.sk/o-nas.html - prieskum BA.
Reakcia na: 810zssk #46:
Internet v MHD
Prevažná väčšina respondentov by si priala v spojoch DPB wifi pripojenie na internet.
Uviedlo to 84% cestujúcich.
Reakcia na: Ámos #42:
Sme úplne mimo témy, ale odpoviem Ti. Áno ministerstvo poslalo polišom stostranový list. Niekoľkokrát. Predchádzalo tomu niekoľko stretnutí s dopravcami a objednávateľmi. Pripravil sa konečný draft, ktorý sa poslal polišom. Niektoré návrhy sa už zohľadnili, niektoré nie. Plánuje sa nová vyhláška, tam sa spolupracuje tiež. Či sa zapracujú všetky návrhy to neviem, ale ak sa to podarí v plnom rozsahu, tak očakávam výrazné zlepšenie podpory verejnej dopravy. To všetko nad rámec kompetencií = všetko to bola iniciatíva nad rámec zákona a nebola vždy prijatá s pochopením.

Čo iné má podľa Teba MDV robiť? Rozdať bielu farbu a štetce?

Druhá vec je, opakujem sa, uvedené zákony má v kompetencii MV SR. Tak ako MV SR nemôže meniť zákon týkajúci sa vysokého školstva, tak MDV SR nemôže meniť zákon o cestnej premávke.

Peniaze zase dáva MF SR. Aj keď samozrejme aj toto sa s dopravcami a objednávateľmi diskutovalo ako bottleneck. Lebo máme samosprávy, v ktorých je denná populácia väčšia ako nočná (tie, ktoré na systém doplácajú) a tie, kde je nočná populácia väčšia ako denná (tie, ktoré zo systému ťažia). To všetko sa vie, len to chce veľa diplomacie.

Blaguss je súkromný dopravca premávajúci na komerčnej báze. Predpokladám, že má vypočítané očakávané tržby a ak ich napĺňa, nemá čo riešiť. Môžeš si byť istý, že ak by v jeho trase existovala pararelná segregovaná dráha, ktorá by mu vykrádala cestujúcich, prvý by kvičal.

Tu sa ale dostávame k veci: kritizuješ úplne nekompetentných (ktorým toto môže byť v súčasnosti jedno) za neaktivitu a subjekt, ktorý by to mal mať ako základný cieľ (HMB) a subjekt, ktorý na to najviac dopláca, pričom státie v zápchach mu (síce neprávom, alebo bežný človek to nerozlišuje) znižuje kredit (DPB) staviaš do roviny mŕtveho chrobáka.