Nová organizácia liniek MHD Trenčín (od 1.8.2016)

Popis linkového vedenia novej koncepcie MHD

Linkové vedenie novej organizácie MHD Trenčín vypracovanej kolektívom pod vedením Milana Kadlecaja, ktoré bolo predstavené občanom mesta na webovom sídle, bližšie rozpisujeme nižšie. Celkovo 18 denných liniek možno charakterizovať takto:

Linka 1

Trasa: nezmenená oproti súčasnému stavu

Juh II – Inovecká – Hasičská – stanica – Pod Sokolice - Kubra

Premávka: intervalová - 30 min v „x“, v špičke skrátený interval, cez víkend 60 min

Linka 1 ostala vo svojej pôvodnej trase predstavujúcej základnú os trenčianskej MHD. Linka svojím trasovaním a intervalom je vhodnou na premávku kĺbových vozidiel. Je zabezpečený preklad na úseku stanica – Juh II s linkou 22 tak, aby sa vytváral ešte nižší interval pre dostatočný počet spojov ale aj kapacitu vozidiel. Linka pri spojení so stanicou rešpektuje aj iné linky idúce na sídlisko Juh a teda jej premávka je prekladaná aj so spojmi linky 11 (dokonalý preklad 30 min) či linkami 2328, vytvárajúc vysokú ponuku spojov pre spojenie najväčšieho trenčianskeho sídliska Juh.

Linka 2

Trasa: na Sihoti zmenená trasa tak, že premáva obojsmerne po Považskej ul.

Sihoť IVPovažská – stanica – Hasičská – Legionárska – Biskupice – Nozdrkovce (LOT)

Premávka: v preklade s linkou 12 intervalová – 60 min v „x“, v špičke skrátený interval na polovicu až tretinu, cez víkend 60 min, resp. do taktu s linkou 24

Linka 2 okrem zmeny na sídlisku Sihoť ostala v pôvodnej trase. Okrem účelových spojov do LOT všetky spoje končia v Nozdrkovciach (spoje po Biskupice boli vyčlenené do novovytvorenej linky 12). Premávka linky je konečne preložená s premávkou linky 24, nakoľko s touto linkou má 85% trasy rovnakej (obe linky sa „rozpájajú“ práve od zastávky Legionárska, reštaurácia). Spoje linky 2 1224 v špičke vytvárajú 20 min interval, cez víkend 30 min interval. Premáva medzi 5:00 a 21:00 hod. Je určená prioritne pre premávku sólo vozidiel s ohľadom na jej vyťaženosť.

Linka 3

Trasa: v úseku od starého mosta po Záblatie trasa zmenená

Juh II – Legionárska – Old HeroldIstebníckaVinohradyZlatovceZáblatie

Premávka: intervalová – 40-60 min v špičke

Linka 3 doznala podstatných zmien spojených s novými dopravnými možnosťami v meste Trenčín: linka využije podjazd Vlárska pri Old Herolde a skráti tak cestovanie občanov z Istebník a Zlatoviec do centra mesta. Oproti súčasnému stavu linka nekrúži po Zámostí a vynecháva Zlatovskú ulicu, preto cestovný čas do centra je výrazne skrátený (medzi 5 až 14 min podľa nástupnej zastávky v Zámostí). Linka premáva len v špičke pracovných dní, cez víkend a v sedle vzhľadom na vysoký počet spojov prímestskej dopravy smerujúcej do Nemšovej a Hornej Súče nie je uvažované s premávkou na linke 3, ale na nových linkách 13 a 26. Linka je prioritne určená pre spojenie najvzdialenejších častí mesta za Váhom s centrom a nemocnicou. Linka premáva v nových pravidelných a lepšie zapamätateľných časoch a urobí aj návoz a odvoz z pracovnej zmeny vo VOP-027 na Kasárenskej ul.

Linka 4

Trasa: nová linka

Juh IInoveckáHasičská Považská Sihoť IV (Opatová)

Premávka: intervalová – 60 min celodenne (v „x“ aj cez víkendy); do Opatovej cez víkendy premáva každý druhý spoj (120 min interval)

Linka 4 je svojou trasou novou linkou, ktorá nahrádza na sídlisku Juh I linku 18 v spojení so Sihoťou, v Opatovej nahrádza linku 21 v spojení s centrom a Juhom a taktiež nahrádza doterajšiu linku 4, ktorá mala len ranný  a poobedný spoj pre školákov. Nová linka 4 zabezpečí nielen návoz do ZŠ na Kubranskej ulici, ale súčasne doplní hustú premávku na hlavnom prepravnom ťahu Juh – centrum – Sihoť vhodnými časovými polohami jej spojov tak, že spolu s linkou 828 vytvára nosný prepravný smer v pracovné dni nie v rozsahu menšom než 15 min interval a cez víkendy 20 – 30 min interval. Pre obsluhu Opatovej bol zvolený tento variant novou linkou 4 preto, lebo samostatná linka do Opatovej by nebola tak vhodne koordinovateľná s ostatnými linkami, pričom by to malo za následok aj vyšší počet liniek a možno nie vhodný cieľ pre obyvateľov Opatovej. Keďže Opatová má so stanicou vynikajúce až nadštandardné spojenie prímestskou dopravou alebo osobnými vlakmi, dôležitejšie bolo, aby MHD obyvateľov tejto časti doviezla do centra a poskytla spojenie s úradmi, nemocnicou či najväčším sídliskom Juh. To všetko linka 4 spĺňa, pričom je v špičke ešte doplnená vloženými spojmi.

Linka 5

Trasa: nezmenená, predĺžená súčasná trasa

Juh I – Dlhé Hony – Zlatovská (Brnianska – Zlatovce – Záblatie a späť)

Premávka: intervalová – 60 min celodenne v „x“

Linka 5 bola ponechaná v súčasnej trase. Keďže však miesto otáčania pri súčasnej konečnej (VOD-EKO) nie je a vozidlá kvôli otáčaniu najazdia veľa zbytočných vozokilometrov, vybrané spoje sa predĺžili tak, že zo Zlatovskej, VOD-EKO pôjdu na Brniansku ul. a cez novú kruhovú križovatku a podjazd prejdú do Zlatoviec. Tam spoje pôjdu nasledovným okruhom: najprv k Detskému mestečku, kde sa otočia plynulým prejazdom po ul. Jána Psotného na Hlavnú a potom doľava na Hanzlíkovskú, cez ktorú prejdú do Záblatia (obslúžia zastávky Záblatská - nadjazd, Záblatská - pošta a Záblatská) a následne prejdú podjazdom späť na Brniansku ul. a Zlatovskú – následne po doterajšej trase smer Juh I. Toto riešenie jednak odstraňuje problémy s otáčaním a zachádzaním vozidiel, ako i poskytuje vhodné doplnenie linky 3 v Zlatovciach či Záblatí pre spojenie s centrom a sídliskom Juh či nemocnicou. Linka má oproti dnešnému stavu menší počet spojov, čo súvisí s premávkou nových liniek 717, s ktorými však jazdí v preklade a po väčšinu dňa tak spojenie Juh – Zámostie je založená na pravidelnom intervale, ktorý je podľa špičky alebo sedla v rozpätí 12 až 30 min, keď spoje sú rozložené a nevytvárajú sa neželané zhluky. Cez víkend linka 5 nepremáva, spojenie na tomto prepravnom prúde zabezpečujú linky 7 a 17.

Linka 6

Trasa: pôvodná trasa upravená na sídlisku Sihoť (premáva obojsmerne po Považskej) a predĺžená v Zámostí rovnako ako u linky 5

Sihoť IVPovažská – stanica – Zlatovská – (priemyselný park) - Brnianska – Záblatie – Zlatovce a späť

Premávka: intervalová – 30 min v špičke , 60 min v sedle v „x“; 60 min resp. 120 min cez víkend

Linka 6 rovnako vychádza zo súčasnej podoby a aspekty jej novej trasy sú totožné ako u linky 5, akurát linka v Zámostí obslúži najprv Záblatie a potom Zlatovce (u linky 5 presne naopak), aby bolo možné cestovať aj medzi Záblatím a Zlatovcami v oboch smeroch linkou 5 resp. linkou 6. Na linke sú zavedené aj účelové spoje pre priemyselný park a niektoré spoje sú ukončené na stanici (najmä večerné zo Záblatia, ktoré sú vlastne náhradou za zrušené spoje doterajšej linky 13). Linka 6 tak v plnom rozsahu preberá úlohu zrušenej linky 13, k čomu prispelo hlavne otvorenie podjazdu „Brnianska“ a rušenie železničných priecestí na Hlavnej ul. a Záblatskej ul. Linka tak spája Záblatie a Zlatovce jednak s priemyselnou Zlatovskou ul. a školami na jej konci ako aj so stanicou, centrom mesta a sídliskom Sihoť.

Linka 7

Trasa: úplne nová trasa linky na dôležitom dopravnom ťahu Juh II – Zlatovská – centrum – Juh II

Juh IIDlhé HonyBiskupiceNový mostZlatovskáStarý mostSoblahovskáJuh II

Premávka: intervalová – 30 až 60 min po väčšinu dňa, ráno a popoludní účelové spoje aj ich rozloženie. Cez víkend 60 min interval (spolu s doplnením na linke 5). S linkou 17 vytvára protismernú dvojičku.

Linka 7 je novou linkou, ktorá jazdí jednosmerne a to na polokruhu z najväčšieho sídliska Juh II do Zámostia, pričom prechádza najprv cez nový cestný most a potom plynule pokračuje cez starý most späť. Na linke jestvujú aj rýchle ranné a poobedné spoje, pretože prioritou ráno je dostať sa na Zlatovskú bez krúženia po centre resp. státia v zápchach a popoludní presne opačne. Tomu zodpovedá aj ponuka spojov a ich rozloženie: ráno medzi 5:00 a 8:00 (a tiež jeden spoj popoludní) idú na linke spoje z Juhu II cez nový most; v ostatný denný čas linka premáva len od Zlatovskej cez starý most na Juh. U linky 17 je to presne naopak a preto linky 717 tvoria protismerné linky, zabezpečujúce spojenie Juhu a Zámostia tak, ako tomu zodpovedá dopyt po preprave a využívajú vhodne aj nový most, čím sa dosahuje efektívna premávka aj využitie. Linky podľa dopytu a doby môžu byť obsluhované sólo alebo kĺbovými vozmi. Obsahuje aj účelové spoje do priemyselného parku.

Linka 8

Trasa: súčasná trasa zachovaná, zmena na sídlisku Sihoť: premáva obojsmerne po Hodžovej ul.

Juh II – Soblahovská – Hasičská – HodžovaSihoť IV

Premávka: intervalová – v „x“ v špičke 15 min, v ostatný čas 30 min, cez víkend 60 min

Linka 8 je jestvujúcou linkou, ktorá má nezmenenú trasu s drobnou úpravou. Linka predstavuje nosnú linku v trenčianskom slova zmysle, kedy v špičke jazdí každých 15 min a v ostatnom čase každých 30 min. Predstavuje silné spojenie na najsilnejšom prepravnom prúde cestujúcich Juh – centrum – Sihoť a je určená na premávku sólo i kĺbových vozidiel. Jej pravidelný takt je ľahko zapamätateľný a linka je naviac preložená s linkami 428 na spojnici Sihoť – Juh, kedy z tohto spojenia bolo vyťažené maximum a to dokonca aj redukciou počtu liniek. Spája dve najväčšie sídliská cez centrum mesta a je teda v každom smere využitou. Má vyrovnané zaťaženie po celej trase. Jej potenciál naviac rastie, pretože mesto sa rozširuje najviac práve na oboch jej koncoch: Sihoť IV či Juh II, III.

Linka 11

Trasa: nezmenená oproti súčasnému stavu

Juh I – Inovecká – Dlhé Hony – Hasičská – stanica – Kubra – Kubrica

Premávka: intervalová – 30 min v špičke, inak 60 min v “x“, cez víkend 60 min

Najdôležitejšia linka na Juhu I je v špičke posilnená do taktu, čím sa ruší potreba doplnkovej linky 17 na úseku Juh – stanica. Linka 11 v plnom rozsahu nahrádza nielen doterajšiu linku 17, ale aj linku 7. Zaniká síce priame spojenie Kubrica – Zlatovská, avšak na trase vyťaženej linky 11 dochádza k želanému posilneniu spojov v špičke. Linka je naviac koordinovaná na úseku stanica – Kubra s linkou 1 a na úseku stanica – Juh aj s linkami 1 22 2328. Vytvára tak predpoklad efektívneho využitia súčasného počtu spojov a prípojovosti pre vlaky vyššej kategórie (R, IC). Jej trasa i vyťaženosť nenasvedčuje potrebe zmeny, práve naopak, vyžaduje posilnenie.

Linka 12

Trasa: nová linka obsluhujúca Noviny, vyčlenené spoje z linky 2

Sihoť IV – Považská – stanica – Hasičská – Legionárska – J. Zemana Karpatská – Biskupice a späť

Premávka: v preklade s linkou 2 intervalová – 60 min v „x“, v špičke skrátený interval na polovicu až tretinu, cez víkend 60 min, resp. do taktu s linkou 24

Linka 12 vzniká odčlenením spojov linky 2 dosiaľ končiacich v Biskupiciach. Po novom tieto spoje pôjdu polokruhom po ul. J. Zemana, Karpatskej a Biskupickej, odkiaľ sa vrátia späť na Sihoť. Premávka linky je tiež preložená s premávkou linky 24. Linky 2 1224 v špičke vytvárajú 20 min interval, cez víkend 30 min interval. Premáva medzi 5:00 a 19:00 hod. Je určená prioritne pre premávku sólo vozidiel s ohľadom na jej vyťaženosť.

 Linka 13

 Trasa: nová víkendová linka pre obsluhu MČ Západ

 Juh II – Legionárska – Old Herold – Istebnícka – Vinohrady – Zlatovce – Záblatie – Zlatovská – Legionárska – Juh II

 Premávka: 3 víkendové páry spojov, 4 páry spojov v sedle pracovných dní

Linka 13 predstavuje víkendové polokružné spojenie Zámostia, ktoré je preložené s víkendovou premávkou liniek 7 a 17 do pravidelného 60 min intervalu. Linka podobne ako linka 3 smeruje do Záblatia, odkiaľ sa však po trase linky 5 po Zlatovskej vracia späť k nemocnici a pokračuje v trase linky 3 na Juh II. Linky 3 a 13 sa tak vzájomne dopĺňajú.

Linka 17

Trasa: úplne nová trasa linky na dôležitom dopravnom ťahu Juh II – centrum – Zlatovská – Juh II

Juh IISoblahovskáStarý mostZlatovskáNový mostBiskupiceDlhé HonyJuh II

Premávka: intervalová – 30 až 60 min po väčšinu dňa, ráno a popoludní účelové spoje aj ich rozloženie. Cez víkend 60 min interval (spolu s doplnením na linke 5). S linkou 7 vytvára protismernú dvojičku, v špičke tak tieto linky disponujú v súčte až 4 spojmi vytvárajúcimi 15 min interval, pričom sú na spojnici Zlatovskej ul. dopĺňané aj linkou 5. Linka 17 premáva do Zámostia cez centrum mesta po starom moste a vracia sa späť okruhom cez nový most. Zabezpečuje aj spojenie Juhu s priemyselným parkom. Pri oboch linkách 717 platí, že okruhy sú protismerné a jazdia sa počas špičky pracovných dní. Inak sú spoje ukončené na Zlatovskej, SAD a linky 7 i 17 tak predstavujú v sedle plnohodnotnú náhradu pôvodnej linky 15. Zhrnutím teda možno povedať, že linka 17 jazdí z Juhu cez centrum na Zlatovskú a linka 7 zo Zlatovskej cez centrum na Juh. Počas špičky linka 17 nekončí na SAD-ke, ale pokračuje novým mostom späť na Juh a linka 7 zasa počas špičky začína trasu už na Juhu a cez nový most prechádza na Zlatovskú, SAD a potom cez centrum na Juh. Využitie nového mosta tak pre obe linky predstavuje efektívne využitie špičkových kilometrov a skrátenie jazdných časov pre potreby Juhu a Dlhých Honov. Zavedením tejto dvojičky liniek sa zároveň nahradila potreba doterajšej liniek 1220 v celom rozsahu. Na linkách 717 sú zavedené aj expresné spoje.

Linka 22

Trasa: nezmenená oproti súčasnému stavu

Juh II – Inovecká – Hasičská – Autobusová stanica

Premávka: intervalová – 30 min ako posila k linke 1 v pracovné dni školského vyučovania v špičke, cez víkend 60 min interval ako doplnok spojov linky 1

Linka 22 premáva po nezmenenej trase od roku 1987 na hlavnom prepravnom ťahu stanica – sídlisko Juh cez sídlisko Dlhé Hony. Linka je zavedená v preklade so spojmi linky 1 tak, že v pracovné dni vytvára doplnok k vyťaženým spojom linky 1 a cez víkend tvorí spoločný interval liniek 122 pravidelný 30 min interval na úseku Juh II – stanica. Naviac je táto dvojlinka vhodne kombinovaná aj s linkami 11 2328. V pracovné dni jazdí len počas školského vyučovania (okrem prvého ranného spoja z Juhu, ktorý jazdí aj mimo prázdnin), a to najmä ráno a v exponovaných časoch, kedy je jej premávka uvažovaná medzi 4:00 a 10:30 hod dopoludnia a medzi 13:30 a 17:00 hod popoludní. Mimo tieto časy nie je potrebná s ohľadom na 30 min interval linky 1 a jej ponúkanú kapacitu. Cez víkend jazdí linka 22 prvým spojom o 4:00 a potom od 7:00 do 22:00.

Linka 23

Trasa: nezmenená oproti súčasnému stavu

Juh III – Inovecká – Hasičská – Autobusová stanica

Premávka: intervalová – v rannej špičke pracovných dní 45 min, inak 60 min, cez víkend 120 min interval. V preklade s linkou 28 spoločný víkendový 60 min interval po stanicu.

Linka 23 ostala rovnako premávať vo svojej originálnej trase. Jej spoje sú však prekladané so spojmi linky 28 tak, že Juh III má k dispozícii po väčšinu pracovného dňa 30 min interval. V rannej špičke sú spoje ešte viac zhustené. Linka 23 je doplnkom linky 28 premávajúcej až na Sihoť. Cieľom úpravy premávky tejto linky bolo zmeniť súčasný stav, kedy večerné spoje linky 23 bývali takmer prázdne. Linka 23 tak jazdí obdobne ako linka 22 vo vzťahu k linke 1. Linky 2328 je potrebné vnímať spoločne, pretože spojenie s centrom a stanicou je pre Juh III prioritné. Linka je v premávke počas pracovného dňa od 5:00 do 19:00, a cez víkend od 9:25 do 18:00.

Linka 24

Trasa: nezmenená oproti súčasnému stavu

Sihoť IV – Považská – stanica – Hasičská – Legionárska – OC Laugaricio

Premávka: intervalová – 60 min, popoludní 40 min (rovnako víkend i pracovné dni)

Linka 24 si zachováva svoju súčasnú trasu, ktorá je nastavená správne s ohľadom na dnešné vysoké vyťaženie tejto linky. Je to dané tým, že spája druhé najväčšie sídlisko Sihoť, stanicu, centrum, nemocnicu i obchodnú zónu. Keďže linka 24 má s linkou 2 a 12 až 85% trasy rovnakej, je dôležité zabezpečenie prekladu týchto liniek, ktorý dosiaľ nebol realizovaný. Linky 2 1224 tak spoločne vytvárajú počas dňa 20 min interval resp. 30 min interval a to v pracovný i voľný deň. Je tak splnený predpoklad pre zapamätateľný cestovný poriadok s dostatočnou ponukou spojov na spoločnom úseku Sihoť IV – Legionárska, reštaurácia. Spojenie obchodnej zóny s centrom je kľúčové počas celého dňa, preto má linka špecifickú premávku, bez klasickej rannej špičky vzhľadom na otváracie hodiny v Belej.

Linka 25

Trasa: nezmenená oproti súčasnému stavu

Juh II – Inovecká – Soblahovská – Legionárska – OC Laugaricio

Premávka: intervalová – popoludní 60 min (rovnako víkend i pracovné dni), v rannej časti s ohľadom na špecifickú potrebu 90 min interval.

Linka 25 rovnako ako linka 24 patrí medzi dobre vyťažené linky, čo je dané spojením najväčšieho sídliska Juh a obchodnej zóny cez tretie najväčšie sídlisko Dlhé Hony. Jej premávka tak vychádza z dnešnej potreby a je v tomto smere upravená do rovnakých odchodov a presného intervalu, ktorý na linke dosiaľ nebol. Pre Juh II predstavuje tiež priame spojenie s nemocnicou i Dolným mestom.

Linka 26

Trasa: nová linka

OC Laugaricio – Legionárska – Old Herold – Istebnícka – Vinohrady – Zlatovce – Záblatie – Zlatovská – Legionárska – OC Laugaricio

Premávka: účelové spoje; ráno návoz na pracovnú zmenu v obchodnej zóne, cez víkend rovnomerne rozložené spoje pre priame spojenie Zámostia s obchodnou zónou (náhrada súčasnej linky 27)

Linka 26 je úplne novou linkou, ktorej trasa vychádza z pôvodnej linky 27, prechádza centrom mesta, čím zvyšuje svoj potenciál. Linka v Zlatovciach a Záblatí premáva obdobne ako linka 13: robí polokruh, aby nemusela zbytočne krúžiť po Zlatovciach a Záblatí 2x, ale jedným polokruhom uskutoční nástup aj výstup (rovnako ako navrhovaná linka 56, resp. navrhovaná linka 4 v Opatovej). Tým na jednej strane nie sú zbytočne míňané vozokilometre a na druhej strane sa efektívne využíva nasadenie vozidla na linke.

Linka 28

Trasa: nezmenená oproti súčasnému stavu

Juh III – Dlhé Hony – Hasičská – stanica – Považská – Sihoť IV

Premávka: intervalová – 60 min počas pracovných dní, cez víkend ráno 60 min, po začatí premávky linky 23 interval 120 min. V preklade s linkou 23 - spoločný víkendový 60 min interval po stanicu po celý deň.

Linka 28 je pôvodnou linkou, pretože sa teší obľube u cestujúcich na Juhu III. Jej premávka je preložená s premávkou linky 23, ktorá dopĺňa linku 28 tak, že po väčšinu dňa premávajú v 30 min intervale, ráno sú spoje ešte viac zahustené. Víkend, ako už bolo povedané pri linke 23, obsluhujú v pravidelnom hodinovom takte. Pre Juh III je to vhodná kombinácia 2 doterajších liniek s ohľadom na celkový dopravný výkon trenčianskej MHD. Doterajšie zmeny totiž ukázali, že okrem dopravnej špičky je viac využívaná linka 28, pretože svojou obsluhou má väčší potenciál cestujúcich.

Nočná doprava:

Je zabezpečená jednou linkou rovnako ako dosiaľ.

Linka 50

Trasa: upravená pri jazde zo Sihote na stanicu tak, že obslúži aj sídlisko Pred Poľom

Juh II – Soblahovská – Hasičská – Považská – Sihoť III – Sihoť IV – Pred Poľom – Pod Sokolice – stanica – Hasičská – Inovecká – Juh II

Linka 50 je polokružná nočná linka, premávajúca v noci z piatka na sobotu 5 spojmi počas noci tak, že zabezpečuje spojenie najväčších častí Trenčína ležiacich výlučne na ľavej strane Váhu. Linka oproti súčasnému stavu obslúži viac zastávok, čím sa skrátia niektoré príliš dlhé vzdialenosti medzi zastávkami nočnej linky, ktorá neobsluhuje všetky nácestné zastávky. Rovnako tak v dôsledku otvorenia podjazdu zo Sihote III na sídlisko Pred Poľom popod železničnú trať č. 120 sa umožní obsluha sídliska Pred Poľom a teda potenciál vzrastie aj o obyvateľov dolnej časti Kubry. Rozsah dopravy nebol zatiaľ rozšírený.

Cestovný poriadok navrhnutých liniek

Pre podrobnejšie štúdium je zverejnený aj cestovný poriadok liniek, ktorý bol pripravený pre potreby relevantného návrhu po všetkých stránkach, spolu s prehľadnou mapou liniek: klik. 

 

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: burz #25:
veru veľmi pekné ? naozaj do busu MHD a na zastávku ako stvorené. Podotázka: konečná linky 4 na Sihoti IV (týka sa len vybraných spojov v "a") by namala byť len obrysom namiesto plnej farby? (neber ako buzeráciu ? )
Reakcia na: milan005 #23:
V prípade záujmu nemám problém poskytnúť schému na takéto informačné účely.
Reakcia na: milan005 #21:
Nevyžaduj od Dunča zamyslenie. On je odborník na vytváranie kompletných koncepcií MHD z rýchlika, v ktorom robí Kotlebovu hliadku.
Reakcia na: burz #22:
Takúto parádnu mapku by som si vedel predstaviť v každom vozidle a na každej zastávke!
Reakcia na: ST44 #20:
Skús sa nad tým večerom lepšie zamyslieť...Poviem aspoň zopár vecí.
To, že po 20-ej ide zo Saratovskej L11 20:45 a dopĺňa tú 30 min. dieru na úplný interval 15 min. si si asi nevšimol.
Po 21-ej hodine je dôležitý návoz na nočnú zmenu, resp. odvoz cestujúcich z veľkých nákupných centier (napr. na L1 o 21:20 je prestup z L24). Preto sú spoje orientované tak, aby sa cestujúci dostal na nočnú alebo zo zmeny končiacej o 21:00. Pozri si však odchody z centra a zistíš že vo večerných hodinách je okrem jedného spoja interval smer Juh 15 min.
Linky sú v niektorých prípadoch rôzne dlhé, to platí aj pre Saratovskú. Preto ak by išli z Juhu v preklade, z centra to už tak nemusí byť. Teraz pôjdu v sedle z centra (Gymnázium) linky X:12 32 51, čo je ideálne.
No tie návrhy CP kto robil? Tie odchody podakedy a dakde v sedle a večer stoja za prd.

Z Juhu II. o 20h 00-15-30 a potom 30min diera, a potom zas diletant nasekal o 21h 00-20-30, potom už krásna 45 min diera.

Z Juhu I. od 7:55 začína mizéria v podobe odchodov 40-55 a následne 45min diera skrátená na 30min spojom L5, ktorá ide o 25 min. V sedle je to lepšie ale tento mrdník začína znova od 16:55 a od 18:55 už nastupuje 45 min diera lebo L5 už nepremáva.
Reakcia na: burz #17:
Výborná mapa. Takto to majú aj v Považskej Bystrici, kde aj linky označujú farebne a príde mi to fajn. ?
Reakcia na: ST44 #9:
Nieje to len o neschopnosti. Je to aj o zvyku ľudí, že linky 1 a 22, ako aj 23 a 28 sú samostatné. V novom CP bude aj tak dosť zmien a netreba ľudí miasť tým, čo nieje až tak potrebné a čo sa naviac neosvedčilo. Linka 22 ak si dobre myslím bude tvoriť prípoj z/do vlakov. Jej samostatné označenie naviac zvýrazní, že spoje s týmto číslom nadväzujú na vlak.

Linky 23 a 28 majú dosť rozdielne trasy. Križujú sa v strede sídliska Dlhé Hony na križovatke Inovecká x Dlhé Hony. Ich trasy sa tam navzájom pretínajú.
Schéma liniek k návrhu trochu inak
Reakcia na: syko #15:
podľa mňa tiež, bdue to ok, návrh považujem v dnaom čase za najlepšie možné riešenie!
Reakcia na: kvorka #14:
Čo vyrieši autobus v intervale 30 minút - presne podľa návrhu. Nebude treba nič pridávať. Takže všetok potenciál si potencionálne postačí s tým, čo bude o pár týždňov v cestovnom poriadku. Pár jednotiek zamestnancov a ak dobre počítam, maximálne 2-3 pohreby denne.
Reakcia na: syko #13:
a kde si nechal ten cintorín a krematórium čo sa tam má stavať? zastávka MHD bude priamo pred vchodom, to bude veľký potenciál ciest ?
Reakcia na: draxter #6:
Nebol by som si taký istý. Podľa územného plánu jediná hustejšia zástavba bude medzi základnou školou a poliklinikou a potom menej hustá nad poslednými dvoma panelákmi na Východnej. Zvyšok nízkopodlažná zástavba a metské vily (do 2 nadzemných podlaží) a trocha komerčnej zástavby až po komín. A samozrejme oddelené od Východnej širokým pásom zelene.

Väčšiu perspektívu bude mať zástavba nad spojnicou gen. Svobodu a Východnou pri komíne, kde by malo ísť o bytové a rodinné domy v zmiešanej zástavbe (do 4 nadzemných podlaží). Tiež nič moc, ale s väčším potenciálom.

Čiže lokalita Východnej bude podobná Slnečnému námestiu, lokalita nad predĺženou gen. Svoboda bude možno podobná Jána Zemana v Biskupiciach. Z toho si vieš spraviť predstavu, aký dopravný potenciál to má.

A samozrejme ak do toho nejaký inteligent zaradí párstometrové slepé ulice (viď rozparcelovanie medzi Záblatím a Hanzlíkovou, konkrétne okolie parcely CKN 752/51 Záblatie) alebo niečo podobné, ako je tá vilová štvrť pri Jednote pod Juhom, tak ten potenciál bude ešte menší.

Mimo tému, kto robil ten územný plán, pripravil peknú daňovú a dopravnú bombu do budúcnosti. V podstate taký troška hustejší urban sprawl.
Reakcia na: milan001 #10:
Nevidím vo svojom príspevku žiadne nejaké nevhodné výrazy. Argument pod psa je proste fakt. Dement byť nemusel, ale ozaj ma dopaľuje to, že sa na Slovensku hráme na moderný štát a tí čo "riešia" dopravu sa hrajú na nóbl pánov pričom sa s nimi nikam nedá posunúť. Lajdáckosť a ľahkovážnosť je to, čo bohužiaľ väčšinu dopravákov na Slovensku vystihuje, teda aby som nekrivdil, tak aspoň tých, čo majú rozhodujúce slovo a celé to dokáže zaklincovať do rakvy to, že o riešeniach dopravy často hlasujú poslanci, z ktorých 80-90% dokáže iba lobovať za spoje vo svojom okrese, príp. mestskej časti. Navyše ak človek sa pozrie na kartel dohodu S(p)OR a Shitelis, kde jedni majú zákazky na vozidlá pre dopravné podniky väčších miest a druhí majú monopol na prímestské vozidlá (výnimka je iba SAD Humenné, Arriva : Liorbus, TT, MI, NR a NZ, čo prebrali po Veolia) pre SADky, tak je človeku už totálne na tyčku ? Stačí so šoférmi prehodiť reč, pozisťovať si ceny koľko za čo pýtajú zlodeji z Corex Vráble (300-400% marže na ND) a koľko z toho dajú do vačku mestským a krajským poslancom ako držhubné, plus špičkám v SADkách. To sú peniaze, ktoré by sme mohli mať na viac výkonov, skvalitnenie zastávok, vybudovanie prestupných terminálov, vybavenie informačnými systémami a nakoniec aj zaplatenie šoférov a zamestnancov prevádzky, aby nejazdili 58 a viacroční šoféri tesne pred infarktom.
Reakcia na: Dispecer #7:
na úvod byť mohol, ale potom už nebol - jednoducho rozdiel 1 a 22 je pre Juh dosť podstatný, takže odlišujúci znak v podobe čísla je namieste. ? A nehovorím to za seba, ja viem aj čítať CP aj linkové orientácie. Skôr ten preklad CP dosiaľ nebol správny, číslo je druhoradé.
Reakcia na: ST44 #9:
to sa o pár mesiacov nahradilo. Kolega hovorí o tom, že linka 22 bola na 2 roky včlenená do linky 1, ale ľudia si ju vymohli späť; jednoducho číslo hneď hovorilo o tom, že bus ide len po stanicu. A kĺbaky jazdili aj na 1 aj na 22, a niekedy dokonca aj dva naraz, lebo JUh - stanica býval tak vyťažený. Interval linky 1 na úseku po stanicu bol 15/20/20. V roku 2008 sa z linky 1 vyčlenili spoje linky 22, ale ostal tento dokonalý model. Žiaľ, zrušil sa v roku 2012 pri škrtaní kilometrov a odvtedy som aj ja rád, že máme samostatnú linku 1 a 22. A dnes, keď v "x" linku 22 už tvorí len cca 10 párov spojov, to je aj dobre. Cez víkend sú linky 1 a 22 rovnocenné čo do počtu spojov, preto zvolený model je správny. Mať jednu linku za každú cenu, ktorá sa nelíši len v nejakej nepodstatnej koncovej časti, nie je celkom dobrý nápad. ?

A teraz už vážne pozor na jazyk, výrazy čo používaš patria asi na iné čety a nie sem!

PS: neviem o tom, žeby sme mali kvôli víkendu v TN nejakú linku inak číslovanú ako v "x".
Reakcia na: draxter #5:
Jazdievam často do Trenčína. No ak je iba neschopnosť niekoho správne označiť v CP spoje, tak to je potom argument pod psa. To potom rovno môžu aj SADky zavádzať linky špeciálne zvlášť pre víkendovú premávku aby ľudia vedeli, že tieto spoje jazdia iba cez pracovné dni a tieto iba cez víkendy, lebo dement čo robí CP nevie dať nad prvý časový údaj kladivká, 6 alebo krížik, alebo obmedzujúcu značku. A to som myslel, že v doprave na Slovensku som už zažil všetko ale toto je nový level lajdáckosti a ľahkovážnosti. Taký človek čo dokáže toto vykonať, tak ten by mal vyletieť, lebo ako potom pristupuje k zložitejším úlohám?
Reakcia na: Dispecer #7:
*zle odkomunikujú
Reakcia na: draxter #5:
"Cestovný poriadok neobsahoval dokonca istý čas ani obmedzujúce poznámky o trase a ľudia naučený roky rokúce cestovať linkou 1 do Kubry ostávali na stanici prekvapení."
Toto je ten dôvod. ? Keď zmeny sa odkomunikujú (a nie len cez CP a displeje vo vozidle), tak jasné že sa tlačí na to, aby sa zrušila...