Historická brúsiaca električka bola preskúšaná

Brúsiaci vozeň Schörling vyrazil v piatok do ulíc Bratislavy.

Bratislavský dopravný podnik predstavil pri príležitosti minuloročného 120. výročia začiatku premávky električiek v Bratislave tri vynovené historické električky, medzi ktorými bol aj brúsiaci vozeň Schörling #8431. Podobne ako na historickom vozni T3 #275, boli následne aj na brúsiacom vozni ešte doladené niektoré detaily, aby čo najvernejšie reprezentoval stav po dodaní. Doplnené boli napríklad vkusné bočné smerové svetlá, o ktoré prišiel pri rekonštrukcii začiatkom 90-tych rokov.

Mechanickú časť brúsiacej električky vyrobila v roku 1972 vagónka Schörling v Hannoveri a v Bratislave dostal elektrickú výzbroj z vyradenej električky 6MT #70. V piatok 15. apríla 2016 sme mohli tento zrekonštruovaný historický brúsiaci vozeň vidieť v uliciach mesta pri jeho skúšobnej jazde.

Brúsiace vozne tohto typu boli zachované pre muzeálne účely aj vo viacerých mestách v Českej republike i Nemecku.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: S499.1023 #22:
Je mi jasne, ze je to zrejme nebezpecne, no keby si ty byval pri takomto nejakom obluku, tiez by ti dosla trpezlivost.
Nech sa s tym DPB vysporiada ako chce.
Reakcia na: Ámos #21:
Fakt úžasne dobre. Mohol by si ostať pri makroekonomických témach.
Reakcia na: Citario #20:
Asi to niekoho prestalo bavit pocuvat a pouzil svojpomocne riesenie.. a dobre urobil.
Reakcia na: Ámos #15:
Väcsinov vidim v okoli maznic kopu oleja vsade naokolo a elektricky piskaju. Aj na namesti Franza lista som videl kopu oleja alebo dacoho cierneho pri kolaji a maznice mam pocit ze tam niesu. Neviem odkial sa to tam nabralo ale vyzera ako keby to tam dakto z dpb nalial na kolaje. Aj elektricky sa tam smykaju viac nez inde.
Reakcia na: pharel #17:
To nepoužívajú vodiči, to je automatické. Nesmie premazať, lebo by sa mu to dostalo na styčnú plochu koleso/koľajnica a bars by sa mu začalo šmýkať.
Reakcia na: Ámos #15:
Neviem, aký spôsob je na bratislavských električkách. Bývajú aj systémy na princípe tuhého maziva (knôty).
Reakcia na: S499.1023 #14:
Hej sak myslel som to tak, ze ked sa to dostava na nakolesniky, tak z toho sa to dostava na kolaje 🙂 som laik v tomto. Kazdopadne keby to pouzivali tak by nemali piskat v oblukoch nie? Ja byt soferom, tak pri prvom pocuti ze piskam, by som pri naslednej ceste tam a spat pouzil v tom obluku to mazanie 🙂
Reakcia na: Ámos #15:
Pokiaľ viem tak sa používa toto https://eshop.paramo.cz/zbozi.aspx?kod=V591332323
Reakcia na: S499.1023 #14:
Je to pocut. Problem ani nebude v nepouzivani ako skor v nedoplnani maziva.
Nevies mi pls objasnit sposob fungovania a typ pouzivaneho maziva? Ide o tekute na baze kuchynskeho oleja (skrz ekolog.nezavadnost) alebo nieco ine.
Reakcia na: pharel #11:
A ako vieš, že ho nepoužívajú? To nie je systém na mazanie koľajníc ale nákolesníkov.
Reakcia na: TeBeCe #8:
Hej, to by šlo, cestné vozidlá (a asi aj dvojcestné) nepodliehajú Ing. 1/2/3.
Reakcia na: pharel #11:
Lebo cely DPB je jedna velka banda muzskych pohlavnych udov.
Mam sto chuti nahlasit na spravne miesta na EK vyuzivanie novej elektricky zaplatenej z fondov EU, ako zdroj ND. Ked budu musiet vratit cast dotacie, hadam to tam povyrazaju vsetko...
Reakcia na: S499.1023 #7:
No tak by sa schvalil 🙂 a hej, trosku som to napisal jak madar, mozno chybaju aj ciarky, ale chcel som tym povedat ze ma rozculuje, ked pisu, ze nove elektricky maju samomazaci system ale nikdy sa este nepouzil, piskaju opat v oblukoch a tie nainstalovane mazace ocividne nefunguju. Preco to teda nepouzivaju?
Reakcia na: luky133 #9:
inak v plane VO minuly rok bolo aj brusenie vlnkovitosti kolajnic za cca 200 tisic eur.
Reakcia na: TeBeCe #8:
Voľakedy keď som skúšal zisťovať cena takéhoto nového vozidla je niekde okolo 1 mil €. Myslím, že keď sme si mohli dovoliť kúpiť ďalší koľajový vysávač za 793 750 € bez DPH keď sa používa aj starý tak by sa mohli nájsť aj peniaze na takýto brúsny špeciál... ?
Reakcia na: pharel #6:
Žiadny iný brúsiaci voz na metrový rozchod tu nie je a zo zahraničia by sa musel najprv schváliť. Mmch., čo znamená tento zhluk slov: "tie nove eliny nakolko maju funkcnost mazania kolaji to nerobia"?
Neda sa inak prenajat brusiaci vozen z ineho mesta napriklad na mesiac, zeby prebehol vsetky nase trate a hotovka? Ked ho nechcu kupit stale ani z financii EU...., a to nehovorim radsej o tom, ze tie nove eliny nakolko maju funkcnost mazania kolaji to nerobia a tie nainstalovane (pred tunelom a na Molecke) uz asi nefunguju.
Reakcia na: Solider #4:
Bude zázrak sa sa ho podarí opraviť do stavu vystavovateľného nepojazdného exponátu. Pojazd v Liberci je totálne zničený s rôznymi nadvarenými kusmi železa, niektoré časti boli pre zmenu odpálené. Stavba repliky pojazdu je možná, ale nikto to nezaplatí a aj tak by bolo nutné z Liberca zobrať to čo tam majú kvôli dvojkoliam, ložiskám, odpruženiu. Okrem toho chýba komplet výzbroj vrátane trakčákov. Najoptimistickejší variant je spraviť repliku skrine vrátane imitácie regulčov a nejako tvarovo zbastliť pojazd s imitáciami motorov. Nejazdilo by to vlastnou silou, ale mohlo by to pekne vyzerať ako nepojazdný exponát.

To už je jednoduchšie spraviť repliku štvorokenného GANZu na zbastlenom pojazde M-24, za predpokladu že by jeden z tých troch pracákov ktoré majú v Záhrebe boli ochotní na tento účel predať za rozumnú cenu a niekto by sa zbláznil a zaplatil to + úpravy rámu a pojazdu aby zodpovedali štvorokenným GANZom + stavbu repliky skrine (ako 104). Ani toto nebude.

Buďme reálni, ak sa podarí dostať z Brna dvojstovák a spraví sa ešte jedna replika SGP vleku, potom môžeme vymýšľať ďalšie veci, v závislosti od finančných možností. Už ten dvojstovák s vlekom by boli malým zázrakom.
Keď už sa spomína výzbroj zo 6MT, ako to vyzerá s tou nádejnou opravou-rekonštrukciou vozňa 6MT?