Posilnenie linky 28 a zmeny na linkách 2329 (od 16.11.2015)

Premávka linky 28 sa rozširuje na celý týždeň. Zároveň dochádza k drobným zmenám cestovných poriadkov liniek 2329

Od pondelka 16. novembra 2015 dochádza k posilneniu premávky linky 28. Linka bude premávať celotýždenne v čase od 5:00 hod. do 23:00 hod. – v čase špičky v 20-minútovom, mimo dopravnej špičky a cez dni pracovného pokoja v 60-minútovom intervale. Spoje budú skoordinované so spojmi linky 52.

Od toho istého dňa dochádza k drobným úpravám cestovných poriadkov liniek 23 a 29:

  • spoj linky 29 s odchodom v dňoch školského vyučovania o 6:34 hod. zo zastávky Staničné námestie bude premávať až po zastávku ZOO.
  • spoj linky 29 s celotýždenným odchodom o 20:30 hod. zo zastávky Kavečany bude premávať až po Staničné námestie
  • spoj linky 23 s odchodom o 14:40 hod. zo zastávky Letisko bude odchádzať o dve minúty skôr, teda o 14:38 hod. a navyše vykoná zachádzku na zastávku Immopark

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: 110mat110 #22:
Ja nepletiem, len píšem - ak by mala byť doprava takých dedinských okrajových MČ riešená spôsobom - dopraviť k najbližšiemu uzlu v meste (na sídlisko).. A čo tak Kavečany - prečo by nemohli prestupovať na Havličkovej na ED? Kapacitne je tam zabezpečena doprava električkami na rôzne smery v meste tak ako aj z Važeckej pre Krásnu.. A neviem teraz, či vadi to že je subežna jazda električiek a busov, ale to že je subežna jazda "busov" a "busov" (nosných liniek pre jednu mč a aj druhu potom) to už nevadi ? To už niesu zbytočne náklady a kilometre? Teraz narážam na to že si napísal že "by som ich donutil prestupiť do dalšieho busu" ... A prečo nie? Ak maju mať subežnu jazdu potom a niesu využite kapacitne,,,, No všetko je v rovine úvah, názorov a štúdii .. Tu to nevyriešime .
Reakcia na: veteran #17:
Pereš a Poľov by sa mohol riešiť spolu. Dobudovanim MUK pred Perešom smerom do centra a nedelako vybudovaním prestupneho terminalu pre bus, primestsku dopravu na elektricku. Potom by mohol Pereš, Lorinčík a Polov obluhovať jedná linka ktorá by zvádzala cestujúcich k tomuto terminálu.

Valcovne zastávku som mal na mysli z toho dôvodu, že už tam je vybudovaný podchod. Vstupný areál je vhodný, ale kus od ruky. Ale skor bol postavený pre vyuzivanie USS a nie prestupy regionálneho významu. Skôr na napadla myšlienka ako stavať, postavit TIOP v MnB na vedlajšej trati, čo nič nerieší, tak postavit nový terminal niekde v priestore medzi Šacou, Veľkou Idou a USS. Pre prímesku dopravu, mhd zo šace, vnútrozavodovú dopravu železiazní. A idealne keby sa dalo prepojiť trať z Veľkej Idy na tento terminál s pokračovaním na rýchlodráhu. Potom by pokojne mohly chodiť TT.
Reakcia na: Bjorn #25:
Skoordinuju sa pocas spicky. Tam je interval 10 minut co je pre takuto MC luxus. Na druhej strane, 52ka obsluhuje jednu cast krasnej a 28 inu, ktora nema taky velky dopravny potencial aby potrebovala bus kazdu pol hodinu cez vikendy. A uz vobec netreba krasnej cez vikendy 15 minut
Reakcia na: Rudyke902 #21:
Nevieš na základe čoho sa posilňuje linka 28? Žeby na základe zrušenia trinástky, aby mohli cestujúci využiť prestup?

Ale znova len polovičaté riešenie. 20-minútový interval je v mestskej doprave vyslovene neatraktívny. Taktiež nerozumiem, prečo jazdí celodenne, keď tam je pravidelný takt linky 52. Takto vzniká počas hodiny disproporcia kapacít v intervale 15, 15, 30. Dve linky, kde jedna má interval 60 a druhá 30 minút sa skoordinovať predsa nedajú. Aký to má mať zmysel?
Cize ruší sa spojenie 29/16?
Reakcia na: shimimi #16:
Kilometrovo je takmer jedno ci pojde bus povedla elektriciek z Polova do Optimy alebo na VAUSS. Nikto nepojde busom do USS aby nasledne mohol ist do KE.
Reakcia na: Rudyke902 #21:
Zasa neplet hrusky s jablkami. So skratenim autobusov po elektrickovu trat suhlasim, je to rozumne a udrzatelne riesenie. Takto sa da vybavit krasna, peres, lorincik, polov a saca.
Na druhej strane je KNV, Kavecany a myslava ktorych by si donutil prestupit do dalsieho autobusu. Napr 20L sa naplni az na Lingove.

Prestup na VSS? Vazne? Aktualne to je bieda, zastavka smer mesto je uplne v prdeli. Po rekonstrukcii to ma byt este horsie. Otacanie autobusov nie je mozne ani vyhladovo.
Reakcia na: LUKYmhd #15:
Ja dobre vnímam čo jazdí a ako na jazere, ja som napísal svoj názor - neviem na základe čoho DP posilňuje kapacitu 28 - čky.. Ano, prestupovať sa dá všade, aj 3 x po dvoch zastávkach - len to by museli CP a interval spojov byť taký aby to na seba nadväzovalo..
Súhlasím aj s tvojim názorom - že okrajove dedinské mč spojiť jednou linkou ku najbližšiemu sídlisku či k električke a posilniť interval - ale VŠETKY take mč riešiť tvojim spôsobom ( Kavečany - Havlíčkova k električkam, Šebastovce (Barca) k Vss, Košická n. ves - Lingov, Myslava - KVP, Pereš (Poľov) Šaca k rýchlodráhe, atd - ako už tu bolo spomínane .. .. ) Len či toto by bola atraktívna MHD pre všetkých potom - to už je na zvážení ...
Reakcia na: tbus #19:
Aj vo výlukovom režime som tak videl ísť človeka ? . Ale je fakt, že väčšina mojich pozorovaní o 26+R1 bola z čias pred výlukou..
Reakcia na: Mike #18:
áno spoje na seba nadväzujú, v súčasnosti je to využívane veľmi slabo a neprestupuje tam skoro nikto (kvôli tomu že R1 je skrátená po SOŠA zatiaľ čo 52 ide priamo do centra). Rovnako jeden spoj po striedaní zmien na 52 dokonca pravidelne nepoberá cestujúcich z Valcovní, pretože idú do centra priamo, narozdiel od R1... uvidíme po výluke
Ak si dobre pamätám , tak víkendový cp 26tky a R1 je spolu zladený obojsmerne. A ľudia z a do/Šace tak aj reálne chodia, s prestupom v USS. Aj keď je fakt, že 26+R1 idú 3 ľudia a priamo 52 idú tridsiati ľudia. Ale dá sa to.
Reakcia na: shimimi #16:
Na Pereši sa bude musieť skompletizovať mimoúrovňová križovatka, postaviť tam kvalitný prestupný terminál z nejakej linky (ktorá by obsluhovala vrch Pereša a Lorinčíka) na rýchlodráhu by nemal byť problém.

Na Poľove bude musieť skôr či neskôr MÚK vzniknúť aj tak. Bez nej terminál nespravíme nikdy, ani tam nebude možné otáčať autobusy. Vyhadzovanie cestujúcich na západnej strane cesty a nútenie, aby prechádzali cez cestu, považujem za neprípustné.

Valcovne: Nevidím tam veľkú nádej, z prosteého dôvodu: chýba tam mimoúrovňová križovatka, teda nie je možnosť otočiť autobus. Pri Ľudvikovom dovre v rámci R2ky čmárali nejakú šialenú spaghetti junction, no neviem, či by tam takáto možnosť prichádzala od úvahy... Vstupnému areálu v podstate nič nechýba, ako už aj bolo spomenuté, zachádzka z hlavnej cesty zase až taká strašná nie je (v prípade, ak sa zvýši prepravná rýchlosť na rýchlodráhe, nič strašené sa nebude diať).
Reakcia na: 110mat110 #14:
Pereš nieje až tak daleko od mesta. Tam by mohol chodiť bus ale len po spoločenský pavilon. Ak sa pri Polove nevyriesi bezproblemový presun bus - brika tak to vydím že tam buchnu semafory tak ako na Pereši. Vidím to najlepšie tak, ako niekedy písal veteran. L25 - Polov / VA (šaca) alebo Polov / VA / Šaca s tím, že sa zrusia elektrickové zastávky Polov a Ludvikov dvor. Bezproblemový prestup na elektricku bude mozny na zastávke Valcovne alebo VA.
Reakcia na: Rudyke902 #5:
Ja stale nepochopim aky je problem prestupit na Važeckej na električku. Nič by som Krasnej nedal okrem jednej linky (nech sa pači vaša oblubena 13stka) s hstym intervalom na trase Krásna - Važecká a tam prestup na električku ktora všeatko spaja aj stanicu aj nemocnice aj centrum mesta. Načo ti je autobus k napajadlam k 19stke? Nechapem, ty nevnimaš že existuju aj električky na Jazere?
Reakcia na: tbus #13:
Keby boli na rychlodrahe vybudovane dobre prestupne uzly, keby erky chodili kazdych 5/10 minut a mali garantovane prestupy tak by som bol radsej za prestup s hustym intervalom ako mat bus okolo vsetkych nemocnic a cintorinov raz za hodinu. Dochodcovia to zrejme tak nadsene nezoberu. Skoda, ze za aktualnych okolnosti to nie je mozne. Peres sice ma prechod cez 4 prudovku, ale autobusy by sa museli otacat az pri optime. Polov vobec nic nema.
Reakcia na: shimimi #12:
VA USS je idealny prestupny uzol, lepsi v KE ani nenajdes. Kryte nastupistia, minimalna pesia turistika. Negativom je hadam len casova strata pri zachadzani mimo hlavnej trasy (co by sa v smere do centra dalo jednoducho vyriesit prestupom na Valcovniach) a aj biedny stav rychlodrahy, ktora si tiez pyta opravu.
Reakcia na: Astor #9:
Ak budú normálne elektricky, niečo na spôsob 30T a podobne, nie Varia. Zrekonštruuje sa rychlodraha, trať a zavedie sa normálna linka napr, L1 - VA / Stan.nám. alebo L8 - VA / Spol.pav. môže sa zrušiť L52 aj L56 do Šace. Inak ti ludia nebudú chcieť prestupovať na na VA na električku, a budú stále žiadať autobusové spojenie zo Šace do centra. Aj tak budu protestovať, keď s tím niekedy príde DPMK v budúcnosti.
Reakcia na: Astor #9:
52ka je relikt dôb dávno minulých, počas trasovania po Južnej triede navyše s takmer úplne dokonalým kopírovaním električkových liniek.
Reakcia na: Astor #9:
Ano, ak das na Rke 10 minutovy interval. + USS posilu. Pamatate sa na zavedenie myta? Vtedy posilovana R1 nestacila a to boli sviatky
Reakcia na: Bjorn #8:
posilnenú 26ku na Valcovne/VA, posilnenú 28čku na Važeckú a koniec, žiadna 52ka ...