Diskusné fórum › Všeobecná diskusia

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Wir schaffen das.

Denne nás pri práci napádajú migranti, sťažujú sa zamestnanci nemeckých železníc
https://standard.sk/642480/denne-nas-pri-praci-napadaju-migranti-stazuju-sa-zamestnanci-nemeckych-zeleznic
V Luzerne obnovili dočasne zrušené spoje (originál text z oznamu na vbl.ch, preklad cez Google)

Pre nedostatok personálu musela Verkehrsbetriebe Luzern AG od začiatku novembra 2023 uzavrieť linku 5 a posilové linky na linke 1 medzi Luzern Maihof a Luzern Bahnhof. Napriek pretrvávajúcemu citeľnému nedostatku kvalifikovaných pracovníkov sa spoločnosti VBL AG podarilo od novembra 2023 do marca 2024 vďaka intenzívnym náborovým opatreniam prijať celkovo 45 nových zamestnancov vodičských služieb. Ďalších 14 ľudí začne pracovať vo vodičskej službe v apríli a máji 2024. Z tohto dôvodu sa zodpovední vo VBL AG rozhodli vrátiť 2. apríla 2024 k bežnému cestovnému poriadku. Od 4. marca 2024 bude linka 5 vrátená do prevádzky každých 15 minút od pondelka do piatku v špičkách vo večerných hodinách.

Wegen einem Personalengpass musste die Verkehrsbetriebe Luzern AG die Linie 5 sowie die Verstärkerkurse der Linie 1 zwischen Luzern Maihof und Luzern Bahnhof seit Anfang November 2023 einstellen. Trotz dem weiterhin spürbaren Fachkräftemangel ist es der VBL AG gelungen, dank intensiven Rekrutierungsmassnahmen von November 2023 bis März 2024 insgesamt 45 neue Fahrdienstmitarbeitende anzustellen. In den Monaten April und Mai 2024 werden weitere 14 Personen im Fahrdienst ihre Arbeit aufnehmen. Aus diesem Grund haben die Verantwortlichen der VBL AG entschieden, per 2. April 2024 zum Normalfahrplan zurückzukehren. Bereits ab dem 4. März 2024 wird die Linie 5 von Montag bis Freitag in den Hauptverkehrszeiten am Abend in einem 15 Minuten-Takt wieder in Betrieb genommen.
Масштабний крок в історії: на Закарпатті втілюють проект для інтеграції України до ЄС
Основна стадія будівництва європейської колії Чоп-Ужгород розпочнеться вже у травні.
https://youtu.be/_p7QV3rDTdo?si=Fxuigua_TI8uL6NU
Reakcia na: S499.1023 #5639:
A u ŽSSR ani rekonštrukcia budovy nezaručuje využitie. 😀

Najväčší priestor na prízemí ŽST Trnava bol nepretržite neobsadený od rekonštrukcie dokončenej v roku 2019. Viaceré prevádzky to tam skúšali, ale dnes je zdochnutá asi väčšina priestoru.

Prevádzky nevyhnutné pre chod stanice samozrejme ostali (záložňa + holičstvo).
To sú podobní real estate experti ako u nás. 😀

Balada o nádraží Vítkovice
https://kechlibar.net/2023/12/27/balada-o-nadrazi-vitkovice/
Ach, kde mal ten vodič mozog.
Zastaviť tak, aby deti museli prechádzať cez cestu, aj keď hneď vedľa je parkovisko. Navyše aj opustiť miesto vodiča vo svahu. 🤦🏼‍♂️ Dement najvyššieho levelu.

Autobus zrazil deti, ktoré išli za biskupom. Počet obetí stúpol
https://presov.standard.sk/619486/autobus-zrazil-v-spisskom-podhradi-deti-ktore-isli-na-cirkevne-stretnutie
Reakcia na: Viko #5626:
logo - tento pojem neexistuje, je zaužívaný, ale buď ide o ochrannú známku ale dizajn. Preboha, ktorý idiot dal do zákonného textu tento neexistujúci pojem? Nech sa okamžite toto vyhodí preč a nahradí relevantnými pojmami!
Reakcia na: zakaznik #5627:
Новий маршрут до Чехії: до Закарпаття прибув новий міжнародний нічний поїзд
https://youtu.be/qSN87-v91qc?si=vAh5HTuqU6_z-cyI
Reakcia na: S499.1023 #5633:
Vôbec nie 😀 Len sa snažím zistiť, ako to má po správnosti fungovať, ak vodič má byť pri kontrole schopný preukázať sa licenciou na osobnú cestnú dopravu a zároveň dopravca má oprávnenie len na taký počet vozidiel, koľko má denne vo výprave na MHD. Lebo to je reálna situácia v Pezinku.
Reakcia na: Viko #5632:
Predpokladáš, že napríklad DPB má počet licencií, zodpovedajúci maximálnej dennej vypravenosti a napríklad na posilovú dopravu si žiada ad-hoc o ďalšie? A že vodič vozidla, odťahovaného s poruchou odovzdáva licenciu na spoj 3257/49 vodičovi prichádzajúceho záložného vozidla?
Reakcia na: S499.1023 #5631:
Ďakujem, ale na iné som sa pýtal.
Zostaňme pri preprave verejnosti.
Ak je v každom z troch kmeňových vozidiel jedna licencia Spoločenstva, po príchode záložáka ju vodič pôvodného busu posunie jemu, aby bolo všetko naporiadku?
Reakcia na: Viko #5629:
Aj ja môžem vlastniť autobus, hoci nemám povolenú osobnú dopravu vôbec. On totiž môže s nimi jazdiť aj v nelicencovanej oblasti (príležitostná, pre vlastnú potrebu) a okrem toho zatiaľ a našťastie mi nikto nemôže brániť kúpiť si autobus a vôbec ho neprevádzkovať.
Reakcia na: Viko #5629:
Myslím, že A-Z lines ich nevlastní, má to všetko na krátkodobé prenájmy. Ako je to z pohľadu zákona, mi nie je známe. 😉
Reakcia na: dyspozytor #5628:
Ako hľadí zákon na situáciu, keď má dopravca povolenú osobnú cestnú dopravu s tromi vozidlami, ale fyzicky ich vlastní viac? Stačí, keď nie sú na cestách viac ako tri naraz?
opäť ďalší zaujímavý prírastok v pezinskej mhd. Na linke 2-22 začal premávať štvordverový SOR NB 12 City AA-986HP ex NR-738GK (náter Veolia transport Nitra).
Reakcia na: Dispecer #5625:
Čo pekné sa dá napísať o tejto snahe riešiť neduhy skostnatelých firiem bizarnou prereguláciou?

Vekové limity sme prediskutovali inde. Ale ako sa určilo, že 50% bezbariérových vozidiel PAL dokáže obslúžiť všetky obce (aby sme nediskriminovali obyvateľov s obmedzenou schopnosťou pohybu podľa adresy pobytu), mi je záhadou.

Sympatická je snaha zjednodušiť pravidlá pre tarifnú skupinu študent.

Označovanie liniek je guláš - kde na čele lokomotívy má byť cieľ vlakovej linky? Načo je nariadená "výcviková jazda" miesto autoškoly a vôbec konkrétne formulácie? Načo treba vo vyhláške, že DP vylepí do voza schému liniek?

Označovanie vozidiel - kopa menších dopravcov nemá logo. "Obe strany" vozidla so štyrmi bočnicami znie zvláštne. Ale hlavne, kde je nejaké vymáhanie pravidiel? Polka autobusov nepravidelnej dopravy dnes napriek predpisom nemá vylepené ani ň.

"V autobusovej doprave a v mestskej trolejbusovej doprave dopravný prostriedok obsluhuje zastávku najviac z takej vzdialenosti od hrany nástupišťa, aby do neho mohol cestujúci priamo z nástupišťa vkročiť" - na toto normálne neviem čo povedať 😀 Bude úradník chodiť na zastávky robiť kroky?

Drakonický "Maximálny priemerný prípustný čas obsluhy zastávky" sa niekde inde vo svete uplatňuje? Nie je to skôr úloha grafikonistu než vyhlášky?
Trošku sa divím, že (konečne) je už takmer 2 týždne na verejnosti návrh novej vyhlášky k 332/2023 Z. z. a na imhd.sk nie je o tom žiadna zmienka? 😮
https://www.slov-lex.sk/legislativne-procesy/SK/LP/2024/58
Reakcia na: 810zssk #5622:
A také si si prečítal kde? 😀
O dvojkoľajke som vôbec nehovoril, len o rozvetvení v stanici. Čo tam Maďari posielajú viac vlakov než Leo do DS, že lipneš na dvojkoľajke? Či len si už aj ty začal hľadať, ako čo nejde?

Zmeniť zobrazenie

Štruktúra
Zoradenie
Počet príspevkov na stranu

Vyhľadávanie v téme

Hľadaný text
Dátum od
Dátum do
Hľadá sa v texte príspevku aj v mene používateľa.
Súčasne je možné hľadať viac výrazov oddelených medzerou.