Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: theo #13262:
škoda, že na neho už MHD nenadzväzuje, predsa len linka 22 odíde 15 min pred ním...
Reply on: McDavid #13503:
Z Kubrice skôr než 05:20 ráno? A kedy?
Ono napríklad je to pravda, niekedy ide tá 11 z juhu už plná,a pod juhom si není už kde sadnúť. Skôr by som ale uvítal aby šla 11-ka cez víkend ráno z kubrice skôr. Tá čo ide o 5:20
Reply on: kvorka #13501:
Tak po pravde z praxe, 11 - 60minutový interval v "a" plno stačí a aj 12m vozidlo na každom jednom spoji ale aj ostatných linkách cez víkend. V tomto prípade by ma zaujímal údaj od dopravcu koľko bolo tých cestujúcich v autobuse napr. na zastávke Kubrá-Dubová, poznám ako je to, Pred Poľom záhradkári vystúpia. Aj to zaplnenie je otázne, lebo nie je pravideľné, na tejto linke hrá dosť úlohu počasie kôli turistom, stmievanie a počasie kôli záhradkárom a samozrejme ak je pekne je využívaná i keď už nie vo veľkom aj kôli kyselke a tamojšiemu bufetu s langošmi. Ale osobne som ešte plnú 11 nevidel .A áno, dnes sa vraví, že pokiaľ už v autobuse 5 cestujúcich stojí, chcete kĺbové vozidlo kôli komfortu. To sa ale malo zvážiť pred objednávaním a kúpou autobusov, veď ten pomer je potom céééélkom opačný 🤔 😋
Z mestského webu:
Dobrý deň, rád by som sa spýtal, či by nebolo možné posilniť linku 11 počas víkendov buď zhustením intervalu alebo aspoň nasadením kĺbového vozidla, a to najmä pre zvýšený počet cestujúcich z a na kyselku v Kubrej. Napríklad v sobotu 13.4. bol spoj o 17:40 z Kubrice plný už na zastávke Kubrá, Záhrady. Dokonca museli stáť aj starší občania už od kyselky, pretože si už jednoducho nemali kam sadnúť.
Odpoveď:
Mesto Trenčín má aktuálne spracovanú analýzu MHD Trenčín, potrebnú pre vypracovanie reorganizácie mestskej hromadnej dopravy. Aktuálne čakáme na podpis zmluvy k vykonaniu diela. Danú požiadavku pre skrátenie intervalu a obsluhy budeme smerovať k spracovateľovi tak, aby boli požiadavky cestujúcich zabezpečené. Čo sa týka nasadenia kĺbového vozidla, musíme odkonzultovať možnosti dopravcu a jeho nasadenie na menované spoje v aktuálnom cestovnom poriadku. Súčasný dopravca disponuje 5 kĺbovými autobusmi, z toho jeden je záložný.

Moje postrehy:
1. ak to tak je, kĺbaky cez víkend nejazdia a teda to určite ide, aby bol nasadený
2. kto spracovával analýzu MHD Trenčín, potrebnú pre vypracovanie reorganizácie mestskej hromadnej dopravy? Neviem, žeby sa také niečo súťažilo
3. ten "záložný" ma riadne irituje, špička v TN nie je celá pokrytá kĺbakmi, bo skoro zaťahujú do vozovne, ja by som aj ten piaty dal jazdiť, však ak sa nejaký pokazí, to piate poradie bude sólo a je to. Komfort cestujúcich by mal byť na prvom mieste.
Reply on: PtrkHrnk #13491:
Mna by zaujimalo ci v tom navrhu su zakomponovane aj niektore z nasledujucich veci : 1.) Ak bude vyjazd opacne, bude tam STOPka alebo len daj prednost v jazde? 2.) Vyjazd zo stanice bude umozneny aj vlavo aj vpravo? Ak ano, aky siroky realne bude? Zmesti sa tam jeden bus alebo uplne v klude dva?(napriklad pri odbocovani jedneho vlavo, aby ten druhy mohol odbocit doprava) 3.) V podstate otazka cislo dva a to aka bude siroka ta krizovatka spolu s uhlom chodnika po pravej strane(ak sa bude autobus vytacat doprava, aby nezasahoval do protismeru) 4.) Aka bude sirka cesty, vozovky a zastavkovych Nik?( bus ma sice papierovo urcite rozmery ale ak budu stat autobusy na zastavke, a po ceste pojde napriklad kamion a dalsi autobus, ci nebudu musiet pocitovo spomalit koli malej sirke a zbytocne brzdit dopravu) 5.) Preco sa odstranili tie zabradlia? Uz aj teraz je volny pohyb po stanici zakazany(presnejsie odsek 4 prevadzkoveho poriadku stanice - pohyb chodcov po jazdnej drahe je zakazany) a tym ze sa presunu zastavky dalej od vlakov, bude ten pohyb pesich osob mnohonasobne vacsi co moze(a podla mna bude) sposobovat omnoho viac koliznych situaci(aj na takej stanici kde je rychlost obmedzena dokaze chodec, presnejsie cestujuci v snahe chytit svoj vysnivany autobus obsluhujuci urcitu linku, skocit bez rozmyslu pod autobus, skocit s rozmyslom zato o dost argoantnejsie pod autobus pripadne skocit tam normalne ale tak ze sa skryje za A stlpik)

Dnes som si naživo vypočul na Juhu, aké sú hlučné 12m vozy. To je iné "turbo" čo strieľa pri rozjazde. Doteraz som myslel že je to hoax, ale teraz ľuďom verím, lebo takýto rachot nerobili ani Ikarusy s Karosami. Toto je hrozné.
Reply on: pešiak #13496:
Tak to je vrchol...
Reply on: kvorka #13495:
Ok, ”ak nie vyššej" beriem späť, nemusel si ani písať dvakrát to isté inak. Ale neviem odkiaľ, alebo za akú cenu, by sa na to zobrali peniaze...
Keby takáto ponuka prišla pred 5 rokmi, a hoci ju nepovažujem za najhoršiu, bol by som za to, aby mesto získalo pozemky naspäť.
Ale situácia sa zmenila, a máme tu isté naliehavé záležitosti.
Reply on: kvorka #13495:
Skúsim reakciu k kvorka , písmeno c/ môžem sa mýliť, lebo nemám to , čo majú zastupiči občanov - podklady./ ale tiež a to treba vsunúť do poznania informácii zastupiteľstva - predkladanie rôznych materiálov až počas rokovania zastupiteľstva , jasne Forgáč o tom hovorí/ . Vo svojom vystúpení na poslednom rokovaní malého parlamentu / rozumej Zastupiteľstvo TN/ - video stránka mesta 27.3.24 - poslanec Mičega / minutáž rokovania 1:25:35 jasne hovorí o tom, že sa mestu s t r a t í zo záujmového územia 7000 m2. / a zostane SIRS – Development, a.s., so sídlom Framborská 12, 010 01 Žilina😱
Reply on: PtrkHrnk #13492:
Nehnevaj sa, trepeš dve na tri:
a) ak mesto plátne odstúpilo pre porušenie zmluvy, mesto nič neporušilo
b) odstúpením sa zmluva zrušuje od počiatku (nie od momentu odstúpenia)
c) strany si vrátia plnenia - teda pôvodnú cenu!
d) stanicu za 12 rokov nemáme, tak prečo zrazu kyvnut na nevhodné pseudo riešenie? Mesto už raz spor vyhralo.
e) úplným nezmyslom je "v ešte vyššej"...
Reply on: Viko #13493:
Niku pre MHD a autobusové zastávky vybuduje na vlastné náklady mesto. Myslím, že sú dve alternatívy, buď sa tam postaví prestrešenie v rovnakom štýle, ako na zvyšku stanice, alebo tam budú klasické reklamné prístrešky, ako na iných zastávkach. Rozhodnúť má mesto.
Reply on: PtrkHrnk #13491:
Z akého dôvodu nemajú pravé nástupiská popri ceste prestrešenie? Budú len na výstup?
Reply on: kvorka #13489:
Presne tak, mesto by muselo vrátiť peniaze minimálne v cene za akú pozemky predalo, ak nie vyššej... A nemali by sme ani novú stanicu ani peniaze.
Reply on: henko151 #13488:
MHD má stáť, tak ako píšete – na ul. Železničnej, kde má byť 5 zastávok (viď. obr. 2).
Lenže tam sa podľa pôvodného návrhu 5 zastávok nezmestí a už vôbec nie kĺbových autobusov. Ale ako som už písal, táto pripomienka mala byť vyriešená predĺžením týchto stojísk, aby sa tam vošli 2 kĺbové a 2 krátke autobusy.
Taktiež má byť zrušené zábradlie a majú sa rozšíriť priechody pre chodcov.
Bežný obyvateľ, či návštevník tohto okresného a krajského mesta / v takom veľkomeste obyčajná ulica/ si ani len nevšimol, čo sa opäť udialo na trucrokovaní nášho pašu a spol. Jedine / okrem ešte dvoch poslancov/ si poslanec Mičega presadzoval / neviem , ale asi mal na to dôvody/ aby sa mesto touto novou zmluvou nezbavilo pozemkov, ktoré majú slúžiť práve na účel dopravy / mestská a prímestská/ a to tiež do budúcnosti. Mám z toho všetkého veľmi zlé pocity a čím ďalej , tým viac som presvedčený, že občan je až , až , až za piatimi dverami podivných zmlúv a podivných jednaní miestnej smotánky. 🤕
Reply on: henko151 #13488:
...toto je blbosť, aby sa opačne krútili autobusy MHD. Takto stoja na hrane k stanici. A teraz v tom cik-cak kde sa má zmestiť klbak? Je to riadna blbina. Pre mesto nevýhodná. Mal pokračovať spor, pretože odstúpením sa obnovilo vlastnícke právo mesta. A dnes pozemky majú inú hodnotu. Toto je riadna hovadina.
Reply on: PtrkHrnk #13487:
Neviete niekto, ktoré z nástupišť na vizualizácii bude pre MHD? (Vizualizácia: https://trencin.sk/aktuality/nova-autobusova-stanica-ma-zelenu).

Podľa vizualizácie vyzerá, že sa v priestore súčasných nástupišť vytvorí opačna jednosmerka. Nástupišťa pod tými hlavnými prístreškami mi prídu krátke aj pre jedno najdlhšie vozidlo používané na MHD, nie to ešte pre prípad, že by sa pri nástupišti smerom do centra mesta stretli dve vozidlá.

Najlogickejšie mi teda príde najvzdialenejšie nástupište od staničnej budovy, ktoré vyzerá dostatočne dlhé aj na prípadne rozdelenie na viacero nástupišť na rôzne smery. V tom prípade mi príde blbé, že nástupištia, ktoré podľa mňa generujú najviac nástupov a výstupov za deň budú najvzdialenejšie od vlakov.

Taktiež verím, že z projektu vypustili tie nezmyselné zábradlia v obvode takmer celej stanice. V Trenčíne je podchod z nástupišť dost excentrický a toto zábradlie za mňa zbytočne predlžuje pešie vzdialenosti a prestupný čas medzi vlak-bus a opačne.

Každopádne predstaničný priestor už dlhodobo potrebuje modernizáciu a každá správa o modernizácii je potešujúca.
Mestské zastupiteľstvo včera schválilo projekt rekonštrukcie autobusovej stanice, vraj aj s pripomienkami.
Reply on: draxter #13482:
Tie som nevidel, ale viem, že #51 bola predaná do ČR ako historické vozidlo a #61 bol tuším zošrotovaný ešte pred zmenou dopravcu. Zvyšné 3 kusy neviem, ako skončili.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.