VozidláAutobusy › SOR NB 18 City

SOR NB 18 City v "kabáte" eurobus CITY

Úvod

Kĺbové autobusy SOR NB 18 českého výrobcu SOR Libchavy sa do sériovej výroby dostali v závere roka 2008. Prototyp tohto plne nízkopodlažného kĺbového autobusu bol predstavený v roku 2006. Po vyrobení druhého prototypu a jedného prímestského vozidla NC 18 sa začala sériová výroba mestských vozidiel. Do Spišskej Novej Vsi bol pre potreby MHD dodaný jeden kus v decembri 2011 a druhý v auguste 2012.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR NB 18 City KE-753HX 2011 2012 1
2. SOR NB 18 City KE-186IG 2012 2012 1
Spolu 2011 – 2012   2

Technické parametre

Dĺžka 18750 mm
Šírka 2550 mm
Výška 2900 mm
Výška podlahy 340 mm
Rázvor 6180 a 6570 mm
Počet dverí 5
Počet miest na sedenie 44 + 1 (+ 5 sklápacích sedadiel)
Počet miest na státie 106
Celkový počet miest 150 + 1
Pohotovostná hmotnosť 14500 kg
Celková hmotnosť 25500 kg
Motor Iveco Cursor F2BE 3681B, Euro 5 EEV, preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 243 kW / 2050 rpm
Krútiaci moment motora 1400 Nm
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka ZF Ecomat 6 HP 604C, automatická, 6-stupňová, s hydraulickým retardérom
Riadenie RBL C 500V, monoblokové hydraulické
Nápravy predná: SOR NB 004, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, tuhá, portálová, vlečená
zadná: ZF AV 132/80°, prevod 6,29, portálová, hnacia

Fotografie

Opis

Skelet dvojčlánkového trojnápravového autobusu zvarili z oceľových profilov a opláštili kompozitnými a plastovými materiálmi. Oba články spojili kĺbom a zakryli prechodovým mechom. Pre zvýšenie odolnosti voči korózii použili na spodnú časť vozidla nehrdzavejúce materiály. Naftový motor poháňajúci zadnú nápravu umiestnili v zadnej časti nastojato v motorovej veži. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečili v pravej bočnici päticou dvojkrídlových dverí otvárajúcich sa dovnútra s dopytovým otváraním od firmy Pars Komponenty. Zasklenie autobusu previedli technológiou lepenia.

Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá STER 6MS s textilným čalúnením prevažne v priečnom usporiadaní 2+2, ktorý sa u oboch vozidiel líši odtieňom poťahov. Pre zvýšenie kapacity sediacich cestujúcich umiestnili v priestore pre vozíky sklápacie sedadlá. Strop a bočné steny v interiéri obložili plastovými materiálmi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a pri tretích dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík a invalidný vozík vyčlenili oproti tretím dverám. Vodičovi umožnili kontrolu zadnej časti vozidla prostredníctvom cúvacej kamery na zadnom čele. Interiérovým kamerovým systémom poskytli vodičovi lepší prehľad o dianí vo vozidle.

Osvetlenie interiéru zabezpečili zapustenými osvetľovacími pásmi so žiarivkami. Vykurovanie autobusu zabezpečili nezávislým naftovým vykurovaním Eberspaecher Hydronic 24 s rozvodmi pozdĺž bočníc vozidla. Vetranie riešili posuvnými časťami bočných okien, tromi strešnými výklopnými vetrákmi a strešnými ventilátormi. Vozidlá dodali v bielom nátere a doplnili polepom dopravcu eurobus - CITY. Informovanosť cestujúcich zabezpečili LED transparentmi od firmy BUSTEC.

Úpravy

Do vozidiel bol nainštalovaný odbavovací systém EMtest , ktorý po čase začal ovládať aj vnútorný zastávkový informačný systém.

Prevádzka

Prvý autobus bol 2.1.2012 zaradený na spoje linky č. 4 kde nahradil Karosu C 744. Druhý autobus sa na linky zaradil v septembri 2012, taktiež namiesto poslednej pravidelne nasadzovanej Karosy C 744.

Katalóg vozidiel

KE-753HX

KE-186IG

Legenda a štatistika

KE-753HXnevyradené vozidlo: 2 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.