VozidláAutobusy › Irisbus Agora Line 12M

Irisbus Agora Line 12M v stave po dodaní
Irisbus Agora Line 12M po doplnení nálepiek eurobus City

Úvod

Dvojdverový autobus Irisbus Agora Line predstavuje verziu autobusu Agora/Citybus 12M s pozdĺžne uloženým motorom. Koncern Irisbus vyrábal autobusy Agora Line v rokoch 1998 až 2006 v spolupráci s karosárskou firmou Safra, ktorá vyrábala zadnú časť týchto autobusov.

Spoločnosťou eurobus bolo zakúpené v roku 2008 jedno vozidlo Agora Line 12M v dvojdverovom linkovom vyhotovení od spoločnosti Rošero-P, ktorá ho priviezla značne poškodený (po havárii) z Nemecka a vykonala jeho opravu.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Irisbus Agora Line 12M KE-121IX 2006 2008 2023 1
Spolu 2006   1

Technické parametre

Dĺžka 11995 mm
Šírka 2530 mm
Výška 2979 mm
Výška s klimatizáciou 3380 mm
Výška podlahy 320 mm
Rázvor 6120 mm
Počet dverí 2
Počet miest na sedenie 45 + 1
Počet miest na státie 50
Celkový počet miest 95 + 1
Pohotovostná hmotnosť 11300 kg
Celková hmotnosť 17800 kg
Motor Iveco Cursor F2BE1682C Euro 3, preplňovaný naftový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 213 kW / 2050 rpm
Objem motora 7790 cm3
Maximálna rýchlosť 80 km/h
Prevodovka VOITH / automatická
Nápravy predná: Renault E 70 XH
zadná: hnacia, portálová, ZF AV 132
Pneumatiky 275/70 R 22,5

Fotografie

Opis

Samonosnú karosériu zostavili zo šiestich panelov a ošetrili proti korózii ponorením do kataforézneho kúpeľa. Strechu vyrobili z oceľového plechu, bočnice oplechovali hliníkovým plechom a čelá vyrobili zo sklolaminátu. Na nárazníky a spodnú časť bočníc použili plastové materiály. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice dvojicu dvojkrídlových, dovnútra sa otvárajúcich dverí s elektropneumatickým ovládaním. Naftový motor uložili pozdĺžne pod zadnými sedadlami.

V interiéri osadili pre cestujúcich sedadlá s textilným poťahom v linkovom usporiadaní 2 + 2 a piatimi sedadlami v zadnej časti. Podlahu pokryli protišmykovou PVC krytinou. Bočnice v interiéri obložili umakartom, strechu obložili plastovými a hliníkovými panelmi. Na osvetlenie interiéru použili žiarivkové svietidlá zapustené do obloženia stropu. Pri druhých dverách vyčlenili priestor pre kočík a invalidný vozík. Nakladanie a vykladanie kočíkov a vozíkov uľahčili pomocou manuálne ovládanej výklopnej plošiny a možnosťou naklonenia vozidla v zastávke (tzv. kneeling). Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich polouzavretou kabínkou. Vetranie interiéru zabezpečili otvárateľnými časťami bočných okien, dvoma stropnými vetrákmi a klimatizáciou.

Úpravy

Vozidlo obdŕžalo polep dopravcu eurobus-CITY. V apríli 2012 došlo k výmene čelného trasnparentu LAWO za LED panel od firmy EMtest. V roku 2016 bola dokončená výmena vonkajších transparentov - bočného a zadného.

Prevádzka

Autobus bol zaradený na linku č. 8 kde postačuje pre výstup a nástup cestujúcich. Toto vozidlo sa však vyznačuje častými odstávkami pre rôzne poruchy. V marci 2013 bolo vozidlo odstavené pre neznámu závadu. K jeho opätovnému zaradeniu došlo až po vyše roku - v apríli 2014.

Katalóg vozidiel

KE-121IX

Legenda a štatistika

KE-121IXvyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.