Úvod

Čiastočne nízkopodlažné (tzv. low-entry) midibusy SOR BN 9.5 vylepšili pôvodný typ B 9.5 znížením podlahy medzi prvými a druhými dverami, čím sa v tomto priestore stali plne nízkopodlažné. V zadnej časti ostala zvýšená podlaha. Daňou za toto riešenie bolo dovtedy nevídané neobvyklé riešenie karosérie s "hrbom".

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR BN 9.5 TT-401EG, TT-402EG leto 2010 2010 2022 2
Spolu 2010   2

Technické parametre

Dĺžka 9580 mm
Šírka 2525 mm
Výška 3000 mm
Výška podlahy 360 mm (1. a 2. dvere)
800 mm (3. dvere)
Rázvor 4450 mm
Počet dverí 3
Nápravy predná: SOR, nezávislé zavesenie kolies
zadná: DANA 11-26, tuhá, hnacia

Fotografie

Opis

Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie antikoróznej ochrany použili pre spodnú časť skeletu nehrdzavejúcu oceľ. V interiéri osadili pre cestujúcich plastové sedadlá s textilným poťahom, oproti druhým dverám v priestore pre kočík a invalidný vozík osadili pozdĺžne do bočnice sklápacie sedadlá. Podlahu pokryli protišmykovou krytinou. Informovanosť cestujúcich zabezpečili optickým informačným systémom firmy EMtest.

Prevádzka

Vozidlá sa zaradili do premávky 1. septembra 2010.

Vyraďovanie a likvidácia

Autobusy boli vyradené po obnove vozidlového parku na jeseň 2022. Jedno vozidlo bolo následne preradené do Piešťaň, druhé do Trnavy.

Katalóg vozidiel

TT-401EG TT-402EG

Legenda a štatistika

TT-401EGvyradené vozidlo: 2 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.