VozidláAutobusy › Karosa B 932

Karosa B 932E.1690 #338 v stave po dodaní
Karosa B 932E.1690 #340 z 2. série

Úvod

Autobusy Karosa B 932 predstavujú inovovaný typ známej Karosy B 732. Prvé autobusy radu 930 Karosa ponúkala od konca roka 1995. V roku 1999 prišiel na trh inovovaný typ B 932E. Pri prvých dvoch dverách mal podlahu zníženú pomocou tzv. vaničky o 10 cm. DPMP zakúpil 3 vozidlá z typu B 932E.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa B 932E.1690 338 1999 1999 2021 1
2. Karosa B 932E.1690 339 – 340 2000 2000 2021 2
Spolu 1999 – 2000   3

Technické parametre

Dĺžka 11345 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 790 mm (1. - 2. dvere)
890 mm (2. - 3. dvere)
Rázvor 5600 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 31 + 1
Počet miest na státie 63
Celkový počet miest 94 + 1
Pohotovostná hmotnosť 10450 kg
Celková hmotnosť 18000 kg
Motor LIAZ M 1.2C ML 636 E (EURO 2), naftový, radový šesťvalec
Výkon motora 175 kW / 2000 rpm
Objem motora 11940 cm3
Maximálna rýchlosť 70 km/h
Prevodovka Praga 5P 115 R-50, manuálna, 5-stupňová s retardérom TELMA F 2000
Nápravy predná: Škoda, tuhá, riadená
zadná: PPS Detva, hnacia

Fotografie

Opis

Rad Karosa B 930 vychádzal zo staršieho radu 730. Rovnako sa použila panelová konštrukcia karosérie, ale celý rám bol zosilnený. Predné a zadné čelá boli zaoblené a prestali byť súčasťou nosnej konštrukcie. V exteriéri sa nachádzajú oranžové obrysové svetlá po bokoch karosérie a zámky na každom z krídel dverí. V interiéri sa pre cestujúcich použili plastové sedadlá s textilným poťahom Vogel 600 v mestskom usporiadaní, priestor pre kočík sa oproti radu 730 presunul k druhým dverám. V časti medzi 1. a 2. dverami znížená podlaha oproti zadnej časti o 10 cm. Všetky okná boli osadené v gumenom tesnení, každé druhé malo posuvné vetracie otvory. Vetranie interiéru zabezpečovali okrem bočných okien aj dva výklopné stropné vetráky a tri stropné vetráky s elektrickými ventilátormi. Vodič mal uzavretú kabínku. Sklo na dverách kabíny vodiča je zošikmené a bez otváracej časti v spodnej časti skla. Okná dostali zelené tónovanie. Vozidlá boli od výroby vybavené optickým informačným systémom R&G.

Vozidlá 2. série narozdiel od #338 dostali kryty spätných zrkadiel.

Úpravy

Všetky tri autobusy prešli v rokoch 2009 - 2010 generálnymi opravami, ktoré sa realizovali v dielňach dopravného podniku.

Prevádzka

Autobusy boli v prvých rokoch prevádzky zaraďované na všetky linky, ktoré obsluhovali 12-metrové autobusy. S príchodom ďalších nízkopodlažných autobusov v rokoch 2004 až 2009 boli presunuté na delené služby, tzv. špičky. Neskôr došlo k ich preradeniu na nočné spoje, kde jazdili až do vyradenia.

Vyraďovanie a likvidácia

V septembri 2018 musel byť pre nevyhovujúci technický stav stiahnutý z premávky autobus #338. Vo februári roku 2019 bol odstavený aj najmladší autobus s číslom #340, taktiež kvôli nevyhovujúcemu technickému stavu. O 3 mesiace na to ich nasledovala aj prostredná Karosa #339.

Katalóg vozidiel

338

339 340

Legenda a štatistika

338vyradené vozidlo: 3 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.