VozidláAutobusy › Karosa B 741

Karosa B 741.1908 #320 po zaradení do prevádzky
Karosa B 741.1908 #321 v po GO v Starko

Úvod

Karosa B 741 je mestský kĺbový autobus vyrábaný spoločnosťou Karosa Vysoké Mýto v rokoch 1991 až 1996. Vystriedal staršie, už nevyhovujúce maďarské vozidlá Ikarus 280.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Karosa B 741.1908 318 – 321 1991 1992 2013 – 2021* 4
Spolu 1991   4
* Zachovalo sa historické vozidlo

Technické parametre

Dĺžka 17355 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3165 mm
Výška podlahy 890 mm
Rázvor 5600 mm (1. - 2. náprava)
6270 mm (2. - 3. náprava)
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 42 + 1
Počet miest na státie 108
Celkový počet miest 150 + 1
Pohotovostná hmotnosť 13700 kg
Celková hmotnosť 25600 kg
Motor LIAZ ML 637 N, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 190 kW / 2000 rpm
Objem motora 11946 cm3
Krútiaci moment motora 1050 Nm / 1400 rpm
Maximálna rýchlosť 71 km/h
Prevodovka ZF 4 HP 500, automatická, 4-stupňová

Voith 863.3 (#319)
Nápravy predná: LIAZ 442, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
stredná: RÁBA A 572.20, tuhá, vlečená
zadná: RÁBA A 009, tuhá, jednostupňová, hnacia
Pneumatiky 11 x 22,5"

Fotografie

Opis

Autobusy B 741 vychádzajú z medzimestského kĺbového vozidla Karosa C 744 a takisto sú maximálne unifikované s mestskými štandardnými typmi B 731 a B 732. Karoséria bola polosamonosnej konštrukcie spojená z desiatich povrchovo upravených panelov. Interiér vozidla na strope a bočniciach obložili sololitmi, sedačky z latexu mali koženkový poťah. Kúrenie zabezpečovali teplovzdušné radiátory, vetranie otváracie časti horných okien a stropné vetráky s ventilátormi. V bočnici sa nachádzala štvorica dvojdielnych výsuvných dverí s elektropneumatickým ovládaním. V nástupnom priestore oproti obom stredným dverám bol priestor pre kočíky. Vodičovo pracovisko malo uzavretú kabínku. Vyfarbenie všetkých autobusov nieslo červeno-bielu kombináciu.

Vyraďovanie a likvidácia

Vozidlá 318 a 321 boli z dôvodu nadbytočnosti a zlého stavu vyradené k 9.9.2013. Následne boli zlikvidované v Ľubotickom kovošrote.
Vozidlo 320 bolo vyradené po dodaní 18-metrového Solarisu v júni 2015. Odpredané bolo súkromnej osobe z Trnavy, ktorá ho zachová ako historické vozidlo.

Katalóg vozidiel

318 319 320 321

Legenda a štatistika

318vyradené vozidlo: 4 (100 %)
319historické vozidlo: 2 (50 %)
Vozidlo môže byť priradené k viacerým kategóriám súčasne, farebne zvýraznená je iba najdôležitejšia kategória.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Možno by bolo v pohode zrušiť 319 ako historické vozidlo keďže už dlhšiu dobu neexistuje 😉