Úvod

Na otvorenie prevádzky MHD si prešovský komunálny podnik Miestna doprava zaobstaral v roku 1949 z Prahy 6 autobusov Tatra 24. V tom čase už 17-18 ročné vozidlá boli technicky aj morálne opotrebované, ale na rozbehnutie prvých liniek MHD postačili.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Tatra 24 ?, ?, ?, ?, ?, ? 1931 – 1932 1949 1950. roky 6
Spolu 1931 – 1932   6

Technické parametre

Dĺžka 8080 mm
Šírka 2250 mm
Výška 2750 mm
Výška podlahy 720 mm
520 mm (zadná plošina)
Rázvor 4340 mm
Počet dverí 2 + 1 manipulačné pre vodiča
Počet miest na sedenie 24 + 1
Počet miest na státie 33
Celkový počet miest 57 + 1
Pohotovostná hmotnosť 7430 kg
Motor Tatra 24, benzínový 4-valec
Výkon motora 47,7 kW / 1200 rpm
Maximálna rýchlosť 40 km/h
Prevodovka manuálna, 4-stupňová
Zapaľovanie Bosch FR 4 DR
Nápravy Tatra

Fotografie

Opis

Tatry 24 boli veľké a výkonné trojnápravové autobusy. Podvozok sa skladal z centrálnej nosnej rúry s výkyvnými polonápravami, pričom poháňané boli zadné polonápravy. Táto originálna tatrovácka koncepcia umožňovala vďaka výkyvným polonápravám zabezpečiť výborné jazdné vlastnosti a odpruženie aj na zlých cestách. Motor bol umiestnený vpredu pod kapotou mimo interiéru. Karoséria bola vyhotovená z dreva s oceľovými výstuhami. Vonkajší plášť bol tvorený plechmi. Strecha bola proti premokaniu chránená impregnovanou textíliou. Kabína vodiča bola vyvýšená a od priestoru cestujúcich ju oddeľovali posuvné dvere. Vodič sa na svoje pracovisko mohol dostať aj pomocou osobitných dverí na pravej strane vozidla nad prednou nápravou. V interiéri vozidla sa nachádzali pozdĺžne umiestnené drevené lavice. Podlaha bola taktiež vyhotovená z dreva. Výmenu cestujúcich zabezpečovala dvojica dvojkrídlových dverí na pravej strane vozidla.

Úpravy

Pred zaradením do premávky podstúpili autobusy rekonštrukciu. Pri tejto rekonštrukcii boli predné svetlomety presunuté z karosérie na blatníky.

Prevádzka

Autobusy sa zaradili do premávky od 4. septembra 1949.

Vyraďovanie a likvidácia

Autobusy Tatra 24 boli vyraďované v priebehu 1950-tych rokov, ešte v roku 1953 boli v evidenčnom stave 4 tieto autobusy, pričom do premávky z nich zasahovalo jedno vozidlo. Nahradené boli autobusmi novej koncepcie Škoda 706 RO.

Katalóg vozidiel

? ? ? ? ? ?

Legenda a štatistika

?vyradené vozidlo: 6 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.