Úvod

Ikarusy 280 boli prvými kĺbovými vozidlami v piešťanskej MHD. Ich výrobcom bola maďarská továreň na karosérie a autobusy Ikarus Budapešť. Dodávali sa v dvoch vyhotoveniach - mestská štvordverová niesla označenie 280.08, linková dvojdverová mala označenie 280.10.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Ikarus 280.08 TTA 24-64 1990 1990 2004 1
Spolu 1990   1

Technické parametre

Dĺžka 16500 mm
Šírka 2500 mm
Výška 3160 mm
Výška podlahy 940 mm
Počet dverí 4
Počet miest na sedenie 37 + 1
Počet miest na státie 104
Celkový počet miest 141 + 1
Pohotovostná hmotnosť 12500 kg
Celková hmotnosť 22500 kg
Motor RÁBA-MAN D 2156 MT6U, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním, preplňovaný turbodúchadlom
Výkon motora 161,7 kW / 2200 rpm
Objem motora 10350 cm3
Maximálna rýchlosť 63 km/h

Fotografie

Opis

Trojnápravové vozidlo zostavili z ťažnej časti a prívesu spojených guľovým čapom. Stredná náprava bola hnacia s planétovými prevodmi. Posledné dodávky mali motor preplňovaný turbodúchadlom. Odpruženie vozidla bolo vzduchové, brzdný systém využíval dvojokruhovú vzduchotlakovú brzdu, motorovú brzdu a parkovaciu ručnú brzdu. Samonosná karoséria bola celozvarovaná z oceľových profilov a zvonku oplechovaná. Sedadlá s penovou výplňou pokrýval koženkový poťah. Rýchlu výmenu cestujúcich zabezpečovali skladacie dvere s elektropneumatickým pohonom.

Prevádzka

Vozidlo #TTA 24-64 premávalo výhradne na linke č. 15.

Vyraďovanie a likvidácia

Posledné vozidlo #TTA 24-64 bolo vyradené sučasne so zmenou linkového vedenia MHD a následným zrušením linky 15.

Katalóg vozidiel

TTA 24-64

Legenda a štatistika

TTA 24-64vyradené vozidlo: 1 (100 %)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.