VehiclesTram › ČKD Tatra T3

Fleet List

Set Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. T3/II.CS 243 – 272 1963 1963 – 1964 1969 – 1999 30
2. T3/III.CS 273 – 296 1964 1964 1984 – 1990 24
3. T3/III.CS 297 – 306 1964 1964 1986 – 1999 10
4. T3/III.CS 307 – 319 1965 1965 1986 – 1993 13
5. T3/IV.CS 320 – 323 1966 1966 1986 – 1992 4
6. T3/IV.CS 324 – 335 1966 – 1967 1966 – 1968 1990 – 1995 12
7. T3/V.SU 261II, 268II 1970 – 1971 1970 – 1971 from 1990 2
8. T3/V.CS 266II 1972 1972 1990 1
9. T3/V.CS 229, 239, 267III, 301II – 302II 1975 – 1976 1976 1978 – 1993 5
10. T3/V.SU 229II, 298II 1979 1980 from 2019 2
11. T3/VI.SU 336 – 355 1982 1983 2001 – 2017* 20
12. T3/VI.SUCS 356 – 375 1983 1984 from 2002 20
13. T3/VI.SUCS 376 – 407 1986 1986 from 2014 32
14. T3/VI.SUCS 408 – 414 1987 1988 2016 – 2017 7
15. T3/VI.SUCS 415 – 424 1989 1989 2016 – 2017 10
Total 1963 – 1989   192
* Historic vehicle saved

Technical Data

Length 14000 mm
Length over couplers 15104 mm
Width 2500 mm
Height 3028,5 mm (rok výroby 1964 - 1967)
3058,5 mm (od roku výroby 1970)
Working height 6168 mm
Height of floor 874 mm
Wheelbase 6400 mm
Doors 3
Number of seats 19 + 2 (T3)
22 + 1 (T3 po odstránení stanovišťa sprievodcu, T3CS, T3M, T3SUCS)
29 (T3SU)
24 (T3 Mod)
Number of standing places 140 (T3, T3CS, T3M, T3SUCS, T3M)
135 (T3SU)
86 (T3 Mod)
Design load 159 + 2 (T3)
162 + 1 (T3 po odstránení stanovišťa sprievodcu, T3CS, T3M, T3SUCS)
164 (T3SU)
110 (T3 Mod)
Weight of unloaded vehicle 18100 kg
Gross vehicle weight 27400 kg
Motor control ČKD TR 37 (T3, T3CS, T3SUCS)
ČKD TV1 (T3M)
EVPÚ (T3 Mod)
Engine TE 022 (600 V)
TE 033 (600 V - T3 po výmene motora)
ATR200L-4 (600 V - T3 Mod)
Continuous power output 40 kW
50 kW (T3 Mod)
Number of motors 4
Total power output 160 kW
200 kW (T3 Mod)
Maximum speed 65 km/h

Photos

Vehicle catalogue

325II 244 245 246 269III 266III 249 256III 254II 287II 304II 317II 255 243II 285II 258 320II 260 268III 316II 263 264 265 294III 273III 263II 269 270 102 272

290III 274 252II 276 277 278 279 280 248III 282 295III 284 259III 286 275II 288 291III 262II 238 308II 293 283II 321II 296

297 101 299 257III 300II 251III 303 309II 305 306

307 292II 289III 260II 323III 312 313 314 315 247II 281II 318 319

250II 253II 310II 322II

327II 324II 335II 332II 284II 328II 331II 326II 333II 330II 329II 334II

100 311II

272II

229 239 267III 302III 301III

112 101II

336 337 338 339 340 341 342 343 344 345 346 347 348 349 350 351 352 353 354 355

356 357 358 359 360 361 362 363 364 365 366 367 368 369 370 371 372 373 374 375

376 377 378 379 380 381 382 383 384 385 386 387 388 389 390 391 392 393 394 395 396 397 398 399 400 401 402 403 404 405 406 407

408 409 410 411 412 413 414

415 416 417 418 419 420 421 422 423 424

Legend and statistics

100vehicle in service: 6 (3.1 %)
336vehicle ot of service: 4 (2.1 %)
325IIwithdrawn vehicle: 186 (96.9 %)
336historic vehicle: 1 (0.5 %)
102work vehicle: 4 (2.1 %)
325IIfleet number 325 used 2 times by this type of vehicle
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.
243to 1983325IIfrom 1983 
247to 1978269IIIfrom 1978 
248to 1972267II1972 - 1975266IIIfrom 1975
250to 1980256IIIfrom 1980 
251to 1971290II1971 - 1977254IIfrom 1977
252to 1982287IIfrom 1982 
253to 1980304IIfrom 1980 
254to 1977317IIfrom 1977 
256to 1972289II1972 - 1981243IIfrom 1981
257to 1971294II1971 - 1979285IIfrom 1979
259to 1972295II1972 - 1979320IIfrom 1979
261to 1971291II1971 - 1982268IIIfrom 1982
262to 1977316IIfrom 1977 
266to 1972269II1972 - 1978294IIIfrom 1978
267to 1972248II1972 - 1976273IIIfrom 1976
268to 1971263IIfrom 1971 
271 102from 1986 
273to 1971257II1971 - 1977290IIIfrom 1977
275to 1982252IIfrom 1982 
281to 1978248IIIfrom 1978 
283to 1979295IIIfrom 1979 
285to 1979259IIIfrom 1979 
287to 1982275IIfrom 1982 
289to 1972256II1972 - 1981291IIIfrom 1981
290to 1971251II1971 - 1977262IIfrom 1977
291to 1971238from 1971 
292to 1980308IIfrom 1980 
294to 1971273II1971 - 1979283IIfrom 1979
295to 1972259II1972 - 1979321IIfrom 1979
298 101from 1978 
300to 1977257IIIfrom 1977 
1.2.3.
301to 1976300IIfrom 1976 
302to 1976251IIIfrom 1976 
304to 1981309IIfrom 1981 
308to 1981292IIfrom 1981 
309to 1981289IIIfrom 1981 
310to 1983260IIfrom 1983 
311to 1982323IIIfrom 1982 
316to 1978247IIfrom 1978 
317to 1978281IIfrom 1978 
320to 1980250IIfrom 1980 
321to 1980253IIfrom 1980 
322to 1972323II1972 - 1982310IIfrom 1982
323to 1972322IIfrom 1972 
324to 1983327IIfrom 1983 
325to 1983324IIfrom 1983 
326to 1984335IIfrom 1984 
327to 1983332IIfrom 1983 
328to 1985284IIfrom 1985 
329to 1984328IIfrom 1984 
330to 1984331IIfrom 1984 
331to 1984326IIfrom 1984 
332to 1983333IIfrom 1983 
333to 1983330IIfrom 1983 
334to 1984329IIfrom 1984 
335to 1984334IIfrom 1984 
229II 102IIfrom 1999112from 2003
261II 100from 1990 
266II 272IIfrom 1976 
268II 311IIfrom 1982 
298II 101IIfrom 1999 
301II 302IIIfrom 1982 
302II 301IIIfrom 1982 

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Dispatcher2 #23:
prebieha kurz, teraz bude trocha vonku
#100 opúšťa zastávku OC Optima

Edit: Prepáčte za zlú kvalitu fotografie
Reply on: T6A5.3 #21:
do reálnej premávky už určite nezasiahnu
pre mňa bude zázrakom, ak sa niekedy začne pracovať na 336, 359 už mala byť dávno rozobraná, nechápem, načo tento nepojazdný skvost ešte držia... nefungovala v bežnej premávke, tak ako nejaký "historičák" nebude mať veľmi zmysel
plus čoskoro sa bude prerábať zrejme vozovňa, som zvedavý, kde tie vozy chcú "dočasne" dať
Reply on: Bmpeer #20:
A plánuje sa ich spojazdnenie?
Reply on: T6A5.3 #19:
Pretože nie sú vyradené.
Prečo sú 336, 359, 381, 383 ešte stále vedené ako odstavené, aj keď už nejazdia 5 rokov (336 a 359 už asi 15)
Reply on: Matejo #16:
Žiadne.
Posledné červeno-krémove vozy boli 381+383, tie skončili ešte niekedy v roku 2015.
Ktoré T3 jazdili v krémovo-červenom prevedení až do konca prevádzky T3 v Košiciach, čiže do februára 2016?
Spriahanie do súprav u vozov T2 a T3 bolo po úprave el. výzbroje T2 teoreticky možné. Skúšalo sa to v Brne, ale pravidelne na linky také súpravy neboli nasadené. Hlavný problém bol v dynamickom nevyvážení, vozy T2 sú o poznanie ťažšie než T3, v súprave to malo zlé jazdné vlastnosti. Hovoril som o tom s človekom, ktorý to realizoval, povodne mali byť T2 ako druhé vozy v takých súpravách.
V polovine 80-tych rokov boli T2 pri velkých opravách modernizované dosadením čela a stanovišťa vodiča typu T3. U niektorých, ale nie všetkých vozov vymenené aj zadné čelo. Takéto vozy boli často spriahované s neupravenými T2, pre laika to mohlo budiť dojem zmiešanej súpravy z dvoch typov (priznám sa , že aj mňa to vtedy na chvílu zmiatlo, ked som to videl poprvý krát).
Táto úprava "modernizácia" T2 bola vykonaná aj v Košiciach na niekolkých vozoch.
Reply on: afeno #11:
Pardon, Kvazar som myslel.
Reply on: Dispecer #12:
a Praha, Olomouc, Ostrava, Riga... 😊 https://transphoto.ru/list.php?t=1&cid=101&sort=start
Reply on: Matejo #8:
Ak sa dobre pamätám, v Charkove by mali byť len pôvodom bratislavské T3.
Reply on: Matejo #10:
Pars Nova nekupovala žiadne električky z Košíc.
Reply on: afeno #9:
Ani cez Pars Novu? Či to sa tu nevie.
Reply on: Matejo #8:
Nie.
Boli niektoré Košické T3 odpredaané do Charkova?
Reply on: Matejo #6:
V pôvodnom stave nie. Ale väčšina T2 bola v priebehu času prekopaná na výzbroj TR37, rovnakú ako T3 a takto to už mohlo bez problémov premávať. Napr. v Brne takéto súpravy jazdili bežne a nie som si úplne istý, či nie aj v Ostrave.
Bolo by možné spojiť T2 a T3 do dvojičky?
Reply on: 4004 #3:
Dakujem ?