Úvod

Čiastočne nízkopodlažné (tzv. low-entry) midibusy SOR BN 9.5 vylepšili pôvodný typ B 9.5 znížením podlahy medzi prvými a druhými dverami, čím sa v tomto priestore stali plne nízkopodlažné. V zadnej časti ostala zvýšená podlaha. Daňou za toto riešenie bolo dovtedy neobvyklé riešenie karosérie s „hrbom“.

Midibusy tohto typu boli do Košíc dodané koncom júna 2014.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. SOR BN 9.5 6701 – 6705 2013 2014 5
Spolu 2013   5

Technické parametre

Dĺžka 9600 mm
Šírka 2525 mm
Výška 2950 mm
Výška podlahy 360 mm (1. - 2. dvere)
800 mm (3. dvere)
Rázvor 4450 mm
Počet dverí 3
Počet miest na sedenie 26 + 1 invalidný vozík
Počet miest na státie 41
Celkový počet miest 67
Motor Iveco Tector (Euro 5 EEV)
preplňovaný naftový radový šesťvalec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 185 kW / 2500 rpm
Krútiaci moment motora 850 Nm
Prevodovka Allison, automatická 6-stupňová so zabudovaným retardérom
Nápravy predná: SOR BN 004, nezávislé zavesenie kolies, lichobežníková konštrukcia
zadná: DANA Spicer G150, tuhá, s jednostupňovou redukciou, hnacia
Pneumatiky predné: 285/70 R19,5 (7,5 x 19,5")
zadné: 285/70 R19,5

Fotografie

Opis

Polosamonosnú panelovú karosériu autobusu zostavili z oceľových profilov a zvarili s rámom podvozku. Karosériu zvonku obložili polyesterovými laminátmi a špeciálnymi plechmi. Pre zvýšenie odolnosti voči korózii použili na spodnú časť vozidla nehrdzavejúce materiály. Pre cestujúcich osadili do pravej bočnice trojicu výklopných elektropneumaticky ovládaných dverí s dopytovým ovládaním.

Pre cestujúcich osadili v interiéri plastové sedadlá STER 6MS s textilným čalúnením prevažne v priečnom usporiadaní 2+2. Strop a bočné steny v interiéri obložili plastovými materiálmi. Pracovisko vodiča oddelili od priestoru pre cestujúcich uzavretou kabínkou. Nástup a výstup cestujúcich uľahčili možnosťou naklonenia vozidla k vozovke prostredníctvom systému ECAS a pri druhých dverách osadili manuálnu výklopnú plošinu pre cestujúcich na vozíku. Priestor pre detský kočík alebo invalidný vozík vyčlenili oproti druhým dverám. Pre pohodlie obsluhy vozidla vybavili predné dvere diaľkovým ovládaním.

Osvetlenie interiéru zabezpečili stropnými osvetľovacími telesami so žiarivkami. Vykurovanie autobusu zabezpečili nezávislým naftovým vykurovaním s rozvodmi pozdĺž bočníc vozidla. Vetranie riešili výklopnými časťami bočných okien, dvoma strešnými výklopnými vetrákmi a strešnými ventilátormi. Tepelnú pohodu v interiéri zabezpečili pomocou strešných klimatizačných jednotiek. Vozidlá dodali v korporátnom modro-bielo-žltom farebnom vyhotovení.

Prevádzka

Prvý midibus bol koncom leta 2014 zaradený namiesto midibusu Iveco First na linku 22. Od 1. októbra 2014 boli zaradené aj zvyšné štyri midibusy, ktoré cez pracovné dni jazdia na linkách 20, 23, 28, 31, 32 a 35, cez víkendy aj na linke 34.

Katalóg vozidiel

6701 6702 6703 6704 6705

Legenda a štatistika

6701nevyradené vozidlo: 5 (100 %)

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: Folasik #56:
Dakujem, mail mam verejny, takze by sa mal dat zobrazit po kliknutu na moje meno ale ak to v novej verzii stranky blbne tak: adam.vgame1@gmail.com.
Reakcia na: Adam137 #54:
Ahoj, už mám fotky ale bok kde sú dvere nemám ale odfotim, napíšeš mi tvoj e-mail aby som ti mohol poslať fotky?
Reakcia na: Adam137 #54:
Není zač, napíšem keď už budem mať odfotené
Reakcia na: Folasik #53:
Ahoj, to by bolo super, ďakujem 😃
Reakcia na: Adam137 #52:
Čau, ja ti môžem nafotiť BN 9,5 Z predu z boku zozadu
Ahojte, je tu prosím niekto kto by mi vedel nafotiť SOR BN 9,5 ?🙂 Pracujem na modeli pre hru SIMT a model je vpodsate hotový, chýbajú už iba textúry. A bolo by fajn keby okrem bratislavskej verzie bola aj tá vaša 🙂
Tu som o tom písal trochu viac: https://imhd.sk/ba/popis-typu-vozidla/426/SOR-BN-10-5#komentare
Reakcia na: myslavcan #50:
Rada BN/CN je zadkom to isté ako rada B/C... ?
Keď si tak pozerám fotky bratislavských BN9.5 tak rozmýšľam o tom, v akej výške nad vozovkou sú sedáky sedadiel vo vysokopodlažnej časti... A ako by asi dopadlo porovnanie so sedadlami tesne pred motorom NB12/NB18, respektíve s B732 alebo Ik280...
Reakcia na: tbus #48:
No stopka je aj dopyt.
Dnes som sa viezol tym midibusom a vnutri som nenasiel tlacidla otvarania dveri, iba stopky,... to myslia vazne? ?
Reakcia na: Yogi616 #46:
Keď už je fakt tak málo ľudí, tak aspoň elektrobus nech tam dajú. O jedného vypúšťača exhalátov menej? ?
Prečo nesúhlasíš so Šacou? Na linku 26 sa to niekedy úplne hodí. Ak tam sú už nové NB12, tak prečo nie jeden midibus?

A k tým displejom u SOR NB18. Panely do zadnej časti, teda do vlečky, sa momentálne ani neplánujú domontovať (dokúpiť).
Reakcia na: Apeer #43:
So Šacou a zvyšným vozom nesúhlasím?
Reakcia na: Kona #41:
5 je zatiaľ skrytých.
Jeden Saca, jeden celodenna 22, 2ks delena 22 a jeden ostane podaromnici? 🙂
Reakcia na: Kona #41:
Vysvetlenie pre nádejných inžinierov: v garáži bol videný voz s najvyšším #4756, do prekladu: sú tu všetky Sory NB 18. Keby som bol vedel, tak vám spravím fotku ako vedecký dôkaz. Do evidencie na imhd sa dopisujú postupne, to reklamujte u niekoho vyššieho.
Reakcia na: Dispecer #40:
V evidenčnom stave je ich iba 51 evidovaných. 5 NB18-ok chýba?
Reakcia na: Kona #39:
Sú tu (snáď) všetky, len akosi ešte nie sú všetky v premávke.
Reakcia na: Riks #36:
Ja sa orientujem podľa evidenčného stavu tu na imhd.sk? Fakt je tu teda už všetkých 56 NB 18-ok?
Reakcia na: Kona #33:
Tabule a označovače majú namontované už niekoľko týždňov... teda na emtest sa nečaká ?