VozidláAutobusy › Škoda 706 RTO

Škoda 706 RTO MTZ #67
Škoda 706 RTO CAR #62
Škoda 706 RTO MEX #79
Škoda 706 RTO MTZ #133

Úvod

Modernizáciou skeletu autobusu Škoda 706 RO vznikol typ Škoda 706 RTO vyrábaný v rokoch 1958 - 1971. Karoséria pochádzala z dielní firmy Karosa Vysoké Mýto a podvozky s motormi dodávali závody LIAZ Rýnovice a Mnichovo Hradiště. Pracovalo sa aj na kĺbovej verzii RTO-K, ale vyrobil sa len jeden prototyp. Už koncom roku 1958 odkúpili Jelczańskie Zakłady Samochodowe licenciu na autobusové karosérie 706 RTO a tak výroba autobusov československého pôvodu prebiehala aj v Poľsku (podvozky a motory sa naďalej dovážali z Československa). Vďaka svojmu vzhľadu dostali autobusy prezývku „Uhorka“.

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet
1. Škoda 706 RTO MTZ, Škoda 706 RTO CAR NY 12-75, 17, NY 12-77 – NY 12-78 1959 1959 1973 – 1978 4
2. Škoda 706 RTO MTZ NY 61-78, 67, NY 61-80 – NY 61-81 1960 1960 1971 – 1978 4
3. Škoda 706 RTO LUX KE 01-77, 81, KE 01-79 1961 1961 1968 – 1974 3
4. Škoda 706 RTO CAR KE 03-11, 75, KE 03-13 1961 1961 1965 – 1978 3
5. Škoda 706 RTO MTZ, Škoda 706 RTO CAR KE 03-35, 7, KE 03-37, 60, KE 03-39 – KE 03-42, 87, KE 03-57 1960 – 1961 1961 (?) 10
6. Škoda 706 RTO CAR KE 03-87, KE 03-89 1961 1961 1965 – 1972 2
7. Škoda 706 RTO CAR KE 04-81, KE 04-83, KE 05-14 – KE 05-15 1961 1961 1968 – 1974 4
8. Škoda 706 RTO CAR KE 05-76 1961 1961 1979 1
9. Škoda 706 RTO CAR KE 05-98 – KE 05-99, KE 06-00 1961 1962 1964 – 1974 3
10. Škoda 706 RTO CAR KE 06-22 – KE 06-24 1961 1962 1965 – 1973 3
11. Škoda 706 RTO CAR, Škoda 706 RTO MEX KE 06-85 – KE 06-87, KE 07-13, KE 07-22 1962 1962 (?) – 1974 5
12. Škoda 706 RTO CAR 62, KE 07-86 – KE 07-87 1962 1962 1972 – 1973 3
13. Škoda 706 RTO CAR, Škoda 706 RTO MEX KE 08-03, KE 08-07 – KE 08-09, KE 08-29 – KE 08-34 1962 1962 (?) – 1975 10
14. Škoda 706 RTO LUX KE 09-94 1962 1962 1983 1
15. Škoda 706 RTO MTZ BF 03-01 – BF 03-07, BF 03-16 – BF 03-18 1962 1962 (?) – 1979 10
16. Škoda 706 RTO MTZ KE 19-47 – KE 19-48, 111, KE 19-50 – KE 19-51, KE 19-54, KE 19-63 – KE 19-65 1963 1963 (?) – 1978 9
17. Škoda 706 RTO MTZ KE 22-63 – KE 22-64, 4, KE 22-66 – KE 22-71 1963 1963 (?) – 1980 9
18. Škoda 706 RTO MTZ KE 26-73 – KE 26-79, 78 – 79, KE 26-86 – KE 26-88, 8 1964 1964 (?) – 1975 13
19. Škoda 706 RTO MTZ KE 29-45 1964 1964 1974 1
20. Škoda 706 RTO CAR KE 29-85 1964 1964 1974 1
21. Škoda 706 RTO MTZ KE 36-57 1964 1964 1975 1
22. Škoda 706 RTO MTZ, Škoda 706 RTO CAR, Škoda 706 RTO MEX KE 39-60 – KE 39-66, 133, KE 39-68 – KE 39-69, KE 39-94, 129, KE 40-79 – KE 40-81 1967 1967 (?) 15
23. Škoda 706 RTO LUX KE 45-10 1968 1968 1982 1
24. Škoda 706 RTO LUX 68, KE 62-10 1970 1970 1981 – 1982 2
Spolu 1959 – 1970   118

Technické parametre

Dĺžka 10810 mm
Šírka 2500 mm
Výška 2980 mm
Počet dverí 2 + 1 manipulačné pre vodiča (MTZ)
1 + 1 manipulačné pre vodiča (LUX)
Počet miest na sedenie 22 + 2 (MTZ)
46 + 1 (LUX)
Počet miest na státie 55 (MTZ)
0 (LUX)
Celkový počet miest 77 + 2 (MTZ)
46 + 1 (LUX)
Pohotovostná hmotnosť 8570 kg (MTZ)
8950 kg (LUX)
Celková hmotnosť 14400 kg (MTZ)
14780 kg (LUX)
Motor Škoda 706 RT, naftový, vodou chladený 6-valec s priamym vstrekovaním
Výkon motora 117,6 kW / 1900 rpm
Objem motora 11781 cm3
Maximálna rýchlosť 66 km/h (MTZ)
85 km/h (LUX)
Prevodovka Praga, manuálna, 5-stupňová
Zapaľovanie PAL
Pneumatiky 11 x 20"

Fotografie

Opis

Na podvozku Škoda 706 RTOch umiestnili oceľovú polosamonosnú karosériu trambusového typu, zvonku oplechovanú. Do pravej bočnice pri type MTZ (Mestská TuZemská) a MEX (Mestská EXportná) umiestnili pre rýchlu výmenu cestujúcich dvojicu dvojdielnych dverí s elektropneumatickým pohonom. Prímestská verzia CAR mala jedny štvordielne dvere v prednej časti za prednou nápravou. V zájazdovej verzii LUX umiestnili v prednej časti jedny jednokrídlové "búchacie" dvere. Bočnice a strop nad oknami v interiéri pokryli umakartom, zvyšnú časť stropu sololitovými doskami, pri niektorých sériách dierkovanými. Drevenú podlahu pokryli gumeným kobercom. Osvetlenie interiéru riešili žiarovkovými svietidlami. Pre cestujúcich umiestnili v interiéri spočiatku laminátové, neskôr koženkové sedadlá (rôznych typov) v priečnom usporiadaní 2 + 1, resp. 2 + 2 (CAR a niektoré verzie MEX). Pri zadných dverách umiestnili v prvých sériách sedadlo pre sprievodcu. Verziu LUX vybavili pohodlnejšími polohovateľnými sedadlami v usporiadaní 2 + 2, sieťkami na batožinu nad sedadlami a "záhradkou" na streche. Pracovisko vodiča s vlastnými dverami v ľavej bočnici oddelili od priestoru pre cestujúcich polovičnou zástenou a krytom motora.

Vykurovanie vozidla v zimnom období zabezpečili naftovým agregátom v bočnej schránke autobusu. Vetranie interiéru zabezpečili v prvých sériách (cca do r. 1960) dvoma veľkými stropnými vetrákmi a výklopnými časťami bočných okien. Pri ďalších sériách MTZ použili jeden veľký výklopný stropný vetrák, tri malé stropné vetráky pretlakového vetrania a posuvné horné časti bočných okien (spočiatku všetky, neskôr každé druhé). Exportné série MEX vybavovali dvoma veľkými a dvoma malými strešnými vetrákmi, niektoré série, pôvodne určené do teplejších krajín, vybavili aj veľkými posuvnými časťami bočných okien.

Autobusy prvých sérií MTZ a MEX dodali v červenom nátere s bielou strechou a okennou časťou. Neskoršie série (cca. od polovice roka 1968) dostali v podokennej časti biely pás. Priestor pre linkovú orientáciu na prednom a zadnom čele dostal pri prvých autobusoch hranatý, neskôr zaoblený tvar. Prvé série autobusov mali v prednom nárazníku umiestnenú dvojicu žltých reflektorov do hmly.

Katalóg vozidiel

Prečíslované evidenčné čísla

1.2.
KE 05-76 52 
KE 36-57 27 
78 116 

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.