Návrh osobitného pruhu pre autobusy SAD medzi Rovinkou a Podunajskými Biskupicami

Materiál obsahuje návrh opatrenia na preferenciu autobusov prímestských liniek pri jazde po ceste I/63 (E 575) v smere z Rovinky po okraj bratislavskej mestskej časti Podunajské Biskupice.

Súčasný stav

Cesta I/63 je charakteristická nadmerným dopravným zaťažením a to najmä v čase dopravných špičiek. V ranných hodinách nie je v smere od Šamorína zriedkavosťou zdržanie vyššie ako jedna hodina. Kongescie sú dôsledkom hromadného sťahovania obyvateľov mimo hlavného mesta do suburbánnych zón tzv. satelitov a dlhodobého zanedbávania rozvoja dopravnej infraštruktúry, predovšetkým však verejnej dopravy.

V súčasnosti sa spoločný interval spojov jednotlivých autobusových liniek dopravcov Slovak Lines a SAD Dunajská Streda pohybuje v priemere 7-10 minút v popoludňajšej špičke, zatiaľ čo v ranných hodinách odchádzajú autobusy zo zastávky „Rovinka, obecný úrad“ v intervale 1-5 minút, čo je intenzitou porovnateľné s MHD v Bratislave.

Návrh riešenia

V júni 2010 informovala hovorkyňa Bratislavského kraja Iveta Tyšlerová o podpore BSK pre iniciatívu rozšírenia Ulice Svornosti medzi Rovinkou a Bratislavou. Z hľadiska uprednostnenia verejnej dopravy a zmiernenia meškania autobusov SAD je vhodné v rámci potenciálneho rozšírenia vyhradiť osobitný BUS-pruh medzi obcou Rovinka a Šamorínskou ul. v Podunajských Biskupiciach v dĺžke približne 1,5 km. Takéto riešenie by zabezpečilo na danom úseku plynulú jazdu pre verejnú osobnú dopravu a zároveň mierne zvýšenie priepustnosti pre automobilovú dopravu.

Šamorínska ul. bola súčasťou zmeny organizácie dopravy formou zjednosmerňovania ulíc tak, aby bol tranzit v smere do Bratislavy cez intravilán mestskej časti obmedzený resp. znemožnený. Keďže vjazd vozidiel SAD do Šamorínskej ul. je naďalej povolený, BUS-pruh je navrhnutý s ukončením na križovatke Ulice svornosti so Šamorínskou ul.

Kapacita „krátkych“ prímestských autobusov je výrazne vyššia (cca 70 osôb) než pri osobných automobiloch, ktoré často bývajú obsadené jedinou osobou. V prípade realizácie by sa počet prepravených osôb výrazne zvýšil. O preferencii verejnej dopravy, aj formou vyhradených pruhov, sa zmieňuje Program hospodárskeho a sociálneho rozvoja hlavného mesta Bratislavy (PHSR), ako aj samotná koncepcia Bratislavskej integrovanej dopravy (BID).


Mapa

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.