Električky na križovatkách stratia až štvrtinu z celkového jazdného času. Podľa materiálu je možné skrátiť v jednotlivých uzloch priemerné zdržanie električiek o 60 - 100 %, čo predstavuje ušetrenie 3 - 4 minút z jazdného času. Dopravný podnik by tak ušetril jednu súpravu električiek do výpravy s úsporou 240 tisíc € ročne a na spotrebe energie pri rozjazdoch električiek by ušetril ďalších do 110 tisíc € za rok.
Odhadované náklady na realizáciu projektu činia 330 tisíc €, teda návratnosť investície by mohla byť do jedného roka. "Z tohto dôvodu predpokladané náklady na realizáciu diela v celkovej sume cca 310 tisíc € sú výhodnou investíciou Hlavného mesta SR Bratislava do dopravnej infraštruktúry v meste," uvádza sa v projekte, ktorý spracoval projektant Pavel Titl.
Občianske združenie mhd.sk, ale aj dopravný podnik už roky upozorňujú potrebu preferovania MHD, aby došlo k zrýchleniu cestovania po meste. Zo strany magistrátu, ktorý zabezpečuje správu svetelných signalizácií na križovatkách, však už dlho cestujúci počúvajú iba vyjadrenia o plánoch a projektoch bez reálnej realizácie uceleného riešenia. Preferencia podľa sľubov už dávno mala byť na Karloveskej a Račianskej radiále, no nič z doterajších realizovaných zariadení neprinieslo zrýchlenie električkovej dopravy. Je preto otázne, ako dopadne aj najnovší projekt preferencie Vajnorskej radiály.