Na Vajnorskej by mala byť preferencia električiek

Bratislavský magistrát si nechal spracovať ďalší projekt preferencie električkovej dopravy. Tentoraz ide o Vajnorskú radálu, na ktorej by sa malo preferovať 12 kolíznych bodov. "Dopravný podnik Bratislava pre spracovanie projektu Preferencie električkovej dopravy na Vajnorskej radiále zadal ako vstupné údaje jednotlivé súčasné zdržania električiek v jednotlivých uzloch. Celú trasu riešenej Vajnorskej radiály prechádzajú električkové linky 2 a 4, ktoré podľa platných cestovných poriadkov celú trasu medzi Zlatými pieskami a Legionárskou prechádzajú za 18 minút. Súčet priemerných zdržaní električiek (bez križovatky Tomášikova - pozn. red.) je spolu 281 sekúnd, teda viac ako 4 a pol minúty," píše sa v projekte.

Električky na križovatkách stratia až štvrtinu z celkového jazdného času. Podľa materiálu je možné skrátiť v jednotlivých uzloch priemerné zdržanie električiek o 60 - 100 %, čo predstavuje ušetrenie 3 - 4 minút z jazdného času. Dopravný podnik by tak ušetril jednu súpravu električiek do výpravy s úsporou 240 tisíc € ročne a na spotrebe energie pri rozjazdoch električiek by ušetril ďalších do 110 tisíc € za rok.

Odhadované náklady na realizáciu projektu činia 330 tisíc €, teda návratnosť investície by mohla byť do jedného roka. "Z tohto dôvodu predpokladané náklady na realizáciu diela v celkovej sume cca 310 tisíc € sú výhodnou investíciou Hlavného mesta SR Bratislava do dopravnej infraštruktúry v meste," uvádza sa v projekte, ktorý spracoval projektant Pavel Titl.

Občianske združenie mhd.sk, ale aj dopravný podnik už roky upozorňujú potrebu preferovania MHD, aby došlo k zrýchleniu cestovania po meste. Zo strany magistrátu, ktorý zabezpečuje správu svetelných signalizácií na križovatkách, však už dlho cestujúci počúvajú iba vyjadrenia o plánoch a projektoch bez reálnej realizácie uceleného riešenia. Preferencia podľa sľubov už dávno mala byť na Karloveskej a Račianskej radiále, no nič z doterajších realizovaných zariadení neprinieslo zrýchlenie električkovej dopravy. Je preto otázne, ako dopadne aj najnovší projekt preferencie Vajnorskej radiály.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.