Pre vnímavého pozorovateľa stačilo desať minút na to, aby sa preukázali jednoznačné výhody absencie svetelného riadenia. Na rozdiel od bežnej situácie sa na frekventovanom priechode medzi Kamenným námestím a Námestím SNP netvorili veľké zhluky chodcov čakajúcich "na zeleného panáčika". Chodci prešli cez neriadené priechody v priemere rýchlejšie a plynulejšie. Ani automobilová doprava idúca v rovnom smere Špitálska - Štúrova nezaznamenala viditeľné zdržania.
Výrazné zlepšenie bolo možné badať v prípade vozidiel MHD. V priebehu desiatich minút prešli križovatkou rôzne električkové linky zo všetkých smerov a vo všetkých možných odbočeniach. Električky stáli iba v jednom prípade, a to pri strete dvoch vozidiel idúcich naraz vo vzájomne kolíznych smeroch. V ostatných prípadoch električky prešli síce menšou rýchlosťou než maximálnou povolenou, ale plynulo, alebo aj bez viditeľného spomalenia. Chodci pritom spravidla púšťali električky a neskákali im do cesty.
Samotná realita a správanie ľudí v poobedňajšej špičke pracovného dňa ukázali, že semafory v križovatke Námestie SNP / Špitálska / Štúrova nie sú potrebné a mohli by byť vypnuté permanentne, čo by znamenalo jednak rýchlejší prejazd liniek MHD, ako aj adekvátnejšie podmienky pre peší pohyb v centre mesta. Pracovníci Oddelenia dopravného plánovania (ODP), pod vedením Ing. Vladimíra Mikuša, však takúto myšlienku odmietajú a tému pokladajú za uzavretú. "Vypnutie CSS na Kamennom námestí a Štúrovej bolo skúšobne zrealizované po uzavretí prejazdu z Námestia SNP na Kamenné námestie. Po cca 10-tich dňoch musel Krajský dopravný inšpektoriát CSS opäť zapnúť, a to pre neustále sťažnosti na zhoršenie plynulosti električkovej dopravy a zhoršenie bezpečenosti chodcov. Električky boli počas vypnutia CSS nútené zastavovať pred každým priechodom a dávať prednosť takmer súvislému radu chodcov, ktorí prichádzajúcu električku vôbec nerešpektovali," uvádza sa v stanovisku ODP z novembra 2009. Od uzatvorenia Nám. SNP však došlo aj k obmedzeniu premávky na Starom moste a tým k výraznému zníženiu počtu prechádzajúcich áut cez Kamenné nám. Skúsenosti počas občasného vypnutia semaforov v súčasnosti konflikty chodcov s električkou nepotvrdili.
Ani dohoda z leta 2008 medzi predstaviteľom Krajského dopravného inšpektorátu a námestníkom primátora pre dopravu, v prítomnosti zástupov občianskeho združenia mhd.sk, v konečnom dôsledku neviedla k plánovanému vypnutiu semaforov. Nedávno pritom mesto prezentovalo snahu zlepšiť situáciu pre chodcov na priechode medzi Kamenným námestím a Námestím SNP prostredníctvom blikajúcej zelenej. Možno teda očakávať, že téma vypnutia CSS bude znovu aktuálna až po decembrových komunálnych voľbách.
Občianske združenie mhd.sk žiadalo vypustiť uvedenú CSS aj v rámci dopravného riešenia Územného plánu zóny Dunajská (Zmeny a doplnky 2009). Vyhodnotenie pripomienok zatiaľ nie je známe.