Aj na Deň bez áut nosnou linkou 95 po vedľajšej "koľaji"

Portál imhd.sk v marci 2009 uverejnil informáciu o zmene prednosti v jazde na križovatke Krasovského-Jantárová po zatvorení Starého mosta pre individuálnu automobilovú dopravu. Po úprave sa nosná petržalská linka 95 ocitla v smere z centra na vedľajšej ceste v prospech individuálnej automobilovej dopravy prichádzajúcej po obchádzkovej trase od Krasovského ulice. Podobne bola v minulosti vyriešená neďaleká križovatka, kde je na trase linky 50 umiestená značka "Stop".

Realitou je, že autobusy linky, ktorá vykonáva kvázi náhradnú dopravu za nejestvujúcu električku s hodinovou prepravnou kapacitou vyše 2000 cestujúcich v jednom smere, tak dávajú prednosť v jazde zriedkavo prichádzajúcim jednotlivcom, ktorých počet sa nerovná ani zlomku celkového počtu prepravených osôb autobusovými linkami 50 78 95.

Hovorca Krajského riaditeľstva Policajného zboru František Peczár napriek tomu argumentuje, že súčasné riešenie v žiadnom prípade negatívne nevplýva na plynulosť a preferenciu MHD a je preukázateľne vhodné až do znovuotvorenia Starého mosta aj pre autá. Podľa neho uvedená úprava dopravného značenia bola vyvolaná uzávierkou Starého mosta, ktorý bol do 1.1.2009 nosným systémom dopravy v Bratislave. "Vzhľadom na to, že zastupujúcu úlohu Starého mosta prevzali ostatné bratislavské mosty, bolo potrebné riešiť nosný systém po Jantárovej ceste okolo štadióna Artmedie, kde aj súčasnej dobe je vyznačená obchádzková trasa navigujúca na Petržalku," dodáva Peczár, podľa ktorého "nosný systém" zjavne nie je MHD, ale individuálna automobilová doprava.

"Od začiatku uzávierky Starého mosta sme navrhovali ponechanie prednosti v križovatke," píše vo svojom stanovisku Vladimír Mikuš z Oddelenia dopravného plánovania. Odvoláva sa pritom na Krajský dopravný inšpektorát, ktorý údajne vydal konečné rozhodnutie v prospech súčasného stavu. Peczár však tvrdí, že návrh bol po konzultácii s predstaviteľmi magistrátu a Dopravného podniku schválený na operatívnej komisii dopravy, pričom rozhodovacia právomoc prislúcha cestnému správnemu orgánu, v tomto prípade mestu.

Možno preto konštatovať, že pretrvávajúce verbálne deklarácie o preferovaní MHD mesto často nedokáže previesť do reálnych výsledkov. Zároveň sa čoraz jasnejšie prejavujú problematické postoje dopravnej polície, s ktorými si predstavitelia mesta až na niekoľko výnimiek nevedia dať rady.

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.