Verejná diskusia k vybudovaniu zastávky linky 32 pri predajni Lidl dňa 20.5.2009

Mestská časť Karlova Ves organizuje v stredu 20. mája 2009 o 18.00 v Karloveskom centre kultúry na Molecovej ulici (vedľa nástupišťa liniek 32 33 a 133) verejnú diskusiu občanov so zástupcami Dopravného podniku Bratislava na tému plánovanej zachádzky linky 32 k predajni Lidl. Predmetom zámeru je vybudovanie novej zastávky v priestore bývalej Hájnickej ulice, t.j. na trávnatej ploche medzi predajňou Lidl a Líščím údolím. Dopravný podnik tak chce vyhovieť časti obyvateľov Dlhých dielov, ktorí požadujú zastávku autobusu čo najbližšie k predajni. V súčasnosti sa spoločná zastávka autobusov a trolejbusov nachádza na začiatku Molecovej ulice. Uvedená zmena súvisí aj s riešením prestupného uzla Karloveská - Molecova, ktorý je známy komplikovaným prestupovaním medzi električkami a trolejbusmi, resp. autobusmi.

V roku 2005 sa pri príprave prestavby križovatky Karloveská - Molecova - Devínska cesta a pripravovanom zavedení trolejbusovej dopravy na Dlhé diely naskytla príležitosť vybudovať prestupný terminál medzi električkami a trolejbusmi na zastávke Molecova bez nutnosti prechádzania cestujúcich cez cestu pri prestupovaní. Magistrát vtedy túto alternatívu zamietol, pričom argumentoval obtiažnosťou takejto stavebnej úpravy, vysokými finančnými nákladmi, nedostatočným priestorom pre otočku a cudzími pozemkami.

Pri príprave zatrolejovania obratiska Riviéra v roku 2007 sa opäť naskytla príležitosť na vybudovanie prestupného terminálu. Mesto a Dopravný podnik si dali vypracovať 6 variantov riešenia prestupného uzla, pričom jeden z variantov, preferovaný aj občianskym združením mhd.sk, riešil prestupovanie medzi električkami a trolejbusmi bez nutnosti prechádzania cez cestu. Jedným z argumentov proti tomuto variantu však bolo, že je "prakticky nerealizovateľný z pohľadu zásahu do pozemku stavby LIDL, ktorá má právoplatné Rozhodnutie o umiestnení stavby". Tento variant by v súčasnosti okrem bezkolízneho prestupovania aj výrazne zlepšil dostupnosť predajne Lidl z tohto prestupného terminálu.

Dopravný podnik sa spolu s magistrátom rozhodli pre lacnejší variant bez potreby stavebných úprav. Výsledkom malo byť preloženie nástupišťa trolejbusov linky 33 zo súčasnej polohy do priestoru výstupišťa na Karloveskej ulici, čím by sa eliminoval jeden prechod cez Molecovu ulicu k nástupišťu. V tejto súvislosti bola tiež vybudovaná nová zastávka na Molecovej ulici v smere na Dlhé diely pri gymnáziu a plot zabraňujúci prebiehaniu cestujúcich cez koľajisko. V poslednej chvíli bola uvedená zmena zrušená (prístrešky na pôvodnom nástupišti už boli rozobraté) a odložená do doby otvorenia novopostavenej predajne Lidl. Ani po otvorení predajne v závere minulého roka však k zmene zastávok neprišlo.

Naopak, svetlo sveta uzrel nový návrh na zavedenie vyššie spomínanej zachádzky linky 32 k predajni Lidl v smere jazdy na Dlhé diely. Zároveň by však prišlo k predĺženiu jazdnej doby autobusu o niekoľko minút. Z pohľadu prestupovania cestujúcich v uzle Karloveská - Molecova nepríde k žiadnemu zlepšeniu, naopak, existuje predpoklad ďalšieho zhoršenia situácie. Návrh totiž nerieši samotné prestupovanie v tomto uzle, iba priblíži zastávku jednej linky v jednom smere bližšie k predajni, vďaka ktorej nemohol byť realizovaný prestupný terminál. Podľa medializovaných informácií je aj priestor plánovanej zastávky linky 32 zatiaľ na súkromných pozemkoch.

V tejto chvíli je však jasné, že rôzne čiastkové úpravy nebezpečného prestupovania v uzle Karloveská - Molecova budú v konečnom dôsledku pravdepodobne drahšie, ako vybudovanie bezkolízneho prestupného terminálu už pri stavbe trolejbusovej trate na Dlhé diely, resp. pri dobudovaní trolejového vedenia v tomto uzle.

Verejná diskusia by mala priniesť odpoveď na otázku, aký variant riešenia tohto prestupného uzla preferujú občania. Taktiež majú byť prezentované ďalšie zlepšenia v oblasti dopravy v Karlovej Vsi a na Dlhých dieloch, teda tam, kde v uplynulých mesiacoch už prišlo k viacerým výrazným zlepšeniam - vypravovanie najnovších nízkopodlažných vozidiel na dlhodielske linky, zavedenie minibusovej linky 35, obnovenie a predĺženie expresnej autobusovej linky 133 či skrátenie intervalov na linke 32.

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.