V Petržalke by mohli jazdiť novšie autobusy, premávajú staršie

Popri neustále deklarovanom a objektívnom nedostatku kĺbových vozidiel do výpravy v Bratislave vyznieva paradoxne, že niektoré najnovšie kĺbové vozidlá sú dlhodobo odstavené a z nám neznámych príčin sa neopravujú. Napríklad vo vozovni Petržalka už viac ako 12 mesiacov stojí odstavený Ikarus 435.18 s evidenčným číslom 4826. Podobný osud zastihol aj vozidlo #4818, ktoré podľa našich postrehov nezasiahlo do premávky od marca 2008. Popri týchto 12-ročných, ale stále ešte najnovších kĺbových vozidlách, ktoré DPB vlastní, sú taktiež dlhodobo odstavené vozidlá Ikarus 415.30A s ev. číslami 4126 (od apríla 2008) a 4102 (od júna 2008). Žiadne z týchto vozidiel podľa verejne dostupných informácií nebolo vyradené, keďže sa za ne aj počas dlhodobej odstávky platí poistné.

Tieto autobusy boli v priebehu roka 2008 nahrádzané plynovými Karosami každodenne požičiavanými z vozovne Trnávka a v súčasnosti ich nahrádzajú 16- až 19-ročné naftové Karosy #4081 - 4084, ktoré sú nezriedka vypravované aj na linky 68 93 a 95, teda tam, kde kapacitne nestačia a kde by mali premávať kĺbové vozidlá. Zaujímavé je aj rozdelenie „rezervných“ vozidiel na zabezpečenie výpravy medzi jednotlivými prevádzkami. Kým vozovňa Trnávka má ráno v rezerve (na zabezpečenie opráv, údržby, či povinných prehliadok vozidiel) cca 40 vozidiel, vozovňa Petržalka ich má vrátane dlhodobo odstavených iba 14, pričom ale vypravuje viac autobusov ako vozovňa Trnávka.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.