Dopytové otváranie dverí na trolejbusoch sa prvýkrát použilo na nových kĺbových trolejbusoch Škoda 15 TrM prevádzkovaných od roku 1998. Odvtedy sa stalo štandardom pri nových vozidlách a od roku 2005 aj pri rekonštruovaných a modernizovaných vozidlách. Aj v trolejbusoch si cestujúci zvykli na potrebu stlačenia tlačidla pred výstupom/nástupom v prípade, že je vozidlo týmto systémom vybavené.
Na autobusoch dopravný podnik systém dopytového otvárania dverí doteraz nezaviedol, hoci novododávané vozidlá od druhej polovice 90-tych rokov sú tlačidlami otvárania dverí vybavené od výroby. Naopak, do modernizovaných autobusov si DPB tento systém neobjednáva. Cestujúci, z trolejbusov a električiek naučení na potrebu stlačenia tlačidla pri výstupe/nástupe, automaticky stlačia príslušné tlačidlo pri dverách aj v autobusoch a práve to býva zdrojom konfliktov medzi cestujúcimi a vodičmi. Stlačenie tlačidla je vo väčšine prípadov vodičovi signalizované krátkym pípnutím a rozsvietením kontrolky príslušných dverí, okrem systému v autobusoch SOR B 9.5, kedy sa celým autobusom ozve dlhšie prerušované pípanie. Cestujúci sa však za to často dočkajú od vodiča rôznych nepríjemných zvukových znamení, v tom horšom prípade aj spŕšky nadávok. Posledný príklad je z Dlhých dielov, kde DPB v uplynulých dňoch nasadil nové autobusy SOR BN 10.5 vybavené dopytovým otváraním dverí. Jeden z vodičov nového autobusu zakaždým, keď niekto stlačil tlačidlo otvárania dverí, cestujúcich "odmenil" počas jazdy neprimerane dlhým prerušovaným pípaním signalizácie zatvárania dverí. V niektorých autobusoch sa cestujúci môžu stretnúť s rôznymi znefunkčeniami tlačidiel otvárania dverí, počnúc prelepením tlačidla lepiacou páskou a končiac prelepením vonkajších tlačidiel rôznymi kolieskami, prípadne "osvetou" v podobe nie práve najzdvorilejších vysvetliviek k tlačidlám.
Otázkou teda zostáva, prečo DPB objednáva nové autobusy vybavené dopytovým otváraním dverí, ak sa tento systém nevyužíva a stále je zdrojom konfliktov medzi cestujúcou verejnosťou a vodičmi. V ankete na stránkach imhd.sk, ktorá prebehla od 24.11.2008 do 3.12.2008 sa 43 % z 1346 respondentov vyjadrilo, že sa už stretli s neprimeranou reakciou vodiča po stlačení nesprávneho tlačidla pred vystupovaním a z nich 12 % sa s týmto javom stretáva často.