Mesto a DPB chcú investovať milióny do rekonštrukcie tunela a do nových tratí

Magistrát spolu s dopravným podnikom plánujú do rekonštrukcie existujúcich električkových tratí a stavby nových tratí investovať stovky miliónov. Prvým projektom by mala byť rekonštrukcia tunela pod hradom, ktorá by si mala vyžiadať 189 mil. Sk. V rámci rekonštrukcie by mali byť znížené nežiaduce priesaky, opravená električková trať, ale aj zabezpečená vyššia bezpečnosť. Práve tej projektanti venovali zvýšenú pozornosť, vďaka čomu by malo byť zrealizovaných viacero nových prvkov, medzi ktoré patrí video dohľad nad situáciou v tuneli, požiarny vodovod, nové označenie únikových ciest štítkami a svetlami a zrekonštruovanie únikovej štôlne slúžiacej jednosmerne z tunela na Palisády. Po novom by mala byť premávka električiek v tuneli riadená semaformi tak, aby sa v jednom smere mohli v tunelovej rúre nachádzať maximálne 2 električkové súpravy, t. j. v celom tuneli maximálne štyri súpravy. Zároveň je jednou z podmienok premávky aj dôkladný výcvik vodičov električiek, pri ktorom by mali byť vyškolení na zvládnutie a riadenie mimoriadnych situácií.

V súčasnosti bol ukončený podrobný geologický prieskum konštrukcie tunelovej rúry, ktorého výsledky nespochybnili jej statickú únosnosť a prebiehajú rokovania o preložení jestvujúceho vodovodného potrubia do podzemného kanála. Predpokladaný začiatok stavebných prác je v septembri - októbri 2008 a dĺžka trvania rekonštrukcie by mala byť 6 mesiacov. Počas uzávierky budú linky 1 5 a 9 presmerované cez nábrežie.

Tunel pod hradom bol postavený počas 2. svetovej vojny s parametrami protilietadlového krytu a do užívania pre verejnosť bol odovzdaný v roku 1949. Až do 1980-tych rokov slúžil pre cestnú dopravu, od roku 1983 v ňom premávajú električky. V minulosti sa v tuneli odohralo niekoľko nebezpečných situácií, z nich najvážnejšími bol požiar električky K2 #7025, ktorá v roku 1985 v tuneli zhorela do tla a v máji 2005 požiar krytu civilnej ochrany.

Miliardové investície si vyžiada električková trať do Vajnor, ktorá je spracovaná variantne: Trasa A (Rača – Vajnory – Cepit) s nákladmi 700 – 730 mil. Sk, trasa B (Krasňany – Rendez – Vajnory – Cepit) s nákladmi 1350 – 1400 mil. Sk a trasa C (Zlaté Piesky – Vajnory – Cepit) s potrebou investícií 480 – 690 mil. Sk. V prípade kombinácie variantov by mali náklady dosiahnuť 1200 – 1350 mil. Sk (trasa A+C) a 2000 – 2100 mil. Sk (trasa B+C). V najbližšej dobe sa prepokladá vyhodnotenie stanovísk mestských častí a vlastníkov pozemkov v dotknutej lokalite, zadanie vypracovania nadstavbovej dopravno-urbanistickej štúdie a vypracovanie zámeru pre posudzovanie vplyvov stavby na životné prostredie (EIA).

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.