V súčasnosti bol ukončený podrobný geologický prieskum konštrukcie tunelovej rúry, ktorého výsledky nespochybnili jej statickú únosnosť a prebiehajú rokovania o preložení jestvujúceho vodovodného potrubia do podzemného kanála. Predpokladaný začiatok stavebných prác je v septembri - októbri 2008 a dĺžka trvania rekonštrukcie by mala byť 6 mesiacov. Počas uzávierky budú linky 1 5 a 9 presmerované cez nábrežie.
Tunel pod hradom bol postavený počas 2. svetovej vojny s parametrami protilietadlového krytu a do užívania pre verejnosť bol odovzdaný v roku 1949. Až do 1980-tych rokov slúžil pre cestnú dopravu, od roku 1983 v ňom premávajú električky. V minulosti sa v tuneli odohralo niekoľko nebezpečných situácií, z nich najvážnejšími bol požiar električky K2 #7025, ktorá v roku 1985 v tuneli zhorela do tla a v máji 2005 požiar krytu civilnej ochrany.
Miliardové investície si vyžiada električková trať do Vajnor, ktorá je spracovaná variantne: Trasa A (Rača – Vajnory – Cepit) s nákladmi 700 – 730 mil. Sk, trasa B (Krasňany – Rendez – Vajnory – Cepit) s nákladmi 1350 – 1400 mil. Sk a trasa C (Zlaté Piesky – Vajnory – Cepit) s potrebou investícií 480 – 690 mil. Sk. V prípade kombinácie variantov by mali náklady dosiahnuť 1200 – 1350 mil. Sk (trasa A+C) a 2000 – 2100 mil. Sk (trasa B+C). V najbližšej dobe sa prepokladá vyhodnotenie stanovísk mestských častí a vlastníkov pozemkov v dotknutej lokalite, zadanie vypracovania nadstavbovej dopravno-urbanistickej štúdie a vypracovanie zámeru pre posudzovanie vplyvov stavby na životné prostredie (EIA).