Ikarusy radu 200 prežili aj prvý "nový" Ikarus

Dopravný podnik vyradil prvý Ikarus 415. Staré Ikarusy 280 a 283 teda prežili aj prvé vozidlo spomedzi "nových" Ikarusov, ktoré však v súčasnosti majú už 10 až 13 rokov a sú taktiež po životnosti. Za jeho vyradenie však nemôže zlý technický stav, ale experimentovanie dopravného podniku. Ten sa v roku 2004 rozhodol vtedy ešte 6-ročné vozidlo prestavať na pohon zemným plynom. Namiesto použitia štandardného motora MAN s plynovým pohonom a rovnakými rozmermi ako mal pôvodný naftový motor rovnakého výrobcu však bolo rozhodnuté o inštalácii motora, ktorý sa do vozidla nezmestil. Následne podnik predĺžil karosériu, túto zmenu však výrobca neodobril. Odstavený autobus sa tak stal terčom "kanibalizácie" - postupne z neho začali byť vyberané tie diely, ktoré boli potrebné v iných vozidlách, čo poukazuje na systém (ne)obstarávania náhradných dielov, ktorý DPB praktizuje. Nie je to však ojedinelý prípad. Podobná "kanibalizácia" v minulosti prebiehala aj na vozidlách Ikarus 435 #4802, 4811, 4827 a 4834, tie sa však nakoniec podarilo skompletizovať a zaradiť späť do premávky. A tak zatiaľ čo sa cestujúci vozia v 20-ročných Karosách B 732, DPB v novembri 2007 vyradil 10-ročný Ikarus 415 #1015 po iba šiestich rokoch premávky. Na obranu podniku je možné dodať len skutočnosť, že tzv. krátkych autobusov je zatiaľ relatívny dostatok. Už blízka budúcnosť však ukáže, či to tak bude aj naďalej - Karosy radu 700 dožívajú a bude za ne potrebné získať náhradu.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.