DPB chce prevádzkovať regionálnu linku do Hainburgu

Dopravný podnik Bratislava má ambíciu rozšíriť svoje služby aj do Rakúska. Prvý námestník primátora Bratislavy Milan Cílek v týchto dňoch intenzívne rokuje s rakúskymi partnermi o zavedení pravidelnej autobusovej linky medzi Bratislavou a rakúskym Wolfsthalom a Hainburgom. Linka však bude nadštandardnou, t. j. nebude na nej platiť tarifa MHD v Bratislave, ani pripravovaná tarifa Bratislavskej integrovanej dopravy. Podľa našich informácií o snahe zaviesť regionálnu cezhraničnú linku nevie dokonca ani samotný koordinátor BID.

Autobusy by mali jazdiť niekoľkokrát denne medzi zastávkou Nový most, Wolfsthalom a Hainburgom. Cena cestovného lístka je nejasná, keďže podľa DPB jeho hodnota je u DPB 1.20 €, zatiaľ čo v rakúskom integrovanom dopravnom systéme VOR 4.40 €.

„Z oboch strán je maximálny záujem o využívanie tejto linky. Rakúšania k nám chodia predovšetkým nakupovať počas týždňa a naši obyvatelia zasa viac využívajú víkendové dni v týchto obciach na trávenie voľných chvíľ a čiastočne aj na nákupy“, povedal námestník primátora Milan Cílek. Spustenie linky Bratislava - Wolfsthal – Hainburg sa očakáva 21. decembra 2007, keď bude Slovensko definitívne v schengenskom priestore.

Na otázku, či mesto považuje nápad zavádzať takúto linku pri súčasnom nedostatku vodičov za vhodný, odpovedala Eva Chudinová z magistrátu: "Pokiaľ by nebolo v silách DPB takúto službu zabezpečiť, iste by ju neponúkal." Faktom však zostáva, že v silách DPB nie je zabezpečiť ani len riadnu premávku MHD podľa platného (vo viacerých prípadoch už beztak obmedzeného) grafikonu. Otázkou tak zostáva, s akými vodičmi podnikmi linku do Rakúska zabezpečí, a či to nebude na úkor premávky bežnej bratislavskej MHD.

Podľa ankety imhd.sk je zavádzanie nových liniek - ako napr. linka do Wolfsthalu - prioritou iba pre 3% respondentov. Oveľa radšej by cestujúci videli nákup nových vozidiel a zabezpečenie absolútnej preferencie MHD. Napriek tomu by nové spojenie mohlo prispieť k zatraktívneniu verejnej dopravy, ak DPB dokáže zabezpečiť dostatočný počet vozidiel a vodičov prvotne na premávku MHD a následne aj na premávku regionálnej linky. Alternatívou je prevádzkovanie taketo linky iným dopravcom, ktorý nemá podobné problémy ako DPB.

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.