Komu prospeje zdraženie nočnej dopravy?

V súvislosti s plánovaným zdražením nočných spojov sa u našich čitateľov začali objavovať rôzne nezodpovedané otázky. Pri zisťovaní odpovedí sa však paradoxne otázok objavuje ešte viac.

Komu prospeje zdraženie nočnej dopravy?
  • taxikárskej lobby
  • cestujúcim, ktorí budú naďalej využívať nočnú dopravu (budú prázdnejšie spoje)
  • cestujúcim denných liniek v prípade zvýšenia objemu dennej dopravy o doterajší objem nočnej dopravy (otázne je však, čím chce toto zvýšenie DPB zrealizovať)
  • vodičom MHD, ktorí sa budú voziť v prázdnejších spojoch

Komu neprospeje zdraženie nočnej dopravy?
  • pracujúcim, ktorí končia v neskorých nočných hodinách alebo začínajú v skorých ranných hodinách
  • cestujúcim, ktorí chcú cestovať lacnejšie a ekologicky
  • nočnému životu v Bratislave
  • imidžu MHD a DPB
  • turistom
  • vodičom DPB – brigádnikom, ktorí si budú musieť platiť doplatok za nočný spoj
  • cestujúcim z meškajúcich vlakov
  • bezpečnosti na cestách

Nezodpovedané otázky:
  • Bude mať DPB skutočne väčšie tržby po zdražení nočných spojov? Množstvo cestujúcich nočných spojov sú vodiči MHD, ktorí majú zamestnanecké cestovné, takže od nich DPB vyššie tržby nezíska.
  • Prečo DPB tvrdí (pre denník Pravda), že na novú nočnú dopravu potrebuje viac vozidiel aj vodičov, keď skutočnosť je opačná? Na doterajších 18 nočných linkách premávalo celonočne 21 vozidiel (z toho po 2 vozidlá na linkách 506 507 516), na nových 20 nočných spojov jazdí celonočne 19 vozidiel (z toho 2 trolejbusy na troch linkách N44 N47 a N72).
  • Prečo DPB tvrdí, že nedôjde k úbytku cestujúcich, keď podľa najnovšej ankety zverejnenej na imhd.sk až 72% používateľov nočnej dopravy tvrdí, že za navrhnutých podmienok bude cestovať inými druhmi dopravy, čo znamená, že DPB môže prísť až o takmer tri štvrtiny zákazníkov nočných spojov?
  • Prečo DPB už v súčasnosti nevykonáva razantnú kontrolu cestovných lístkoch v nočných spojoch, ale chce ju zaviesť až s novou tarifou? Prečo si takto nezabezpečil vyššie tržby už doteraz? Počas našich prieskumov nočných spojov sme od zavedenia Pilotného projektu nočnej dopravy (1.7.2007) nevideli revízorov ani raz.
  • Koľko percent cestujúcich bude mať 44 Sk v minciach, aby si mohli kúpiť dva 22-korunové lístky v automate? V nočných hodinách novinové stánky s predajom cestovných lístkov už otvorené nie sú. Nainštaluje DPB v súvislosti s takýmto zdražovaním automaty akceptujúce aj bankovky a platobné karty?
  • Ako DPB vysvetlí zdraženie držiteľom električeniek, ktorí si predplatné cestovné lístky kupovali v dobrej viere, že platia aj na nočné spoje, a táto služba im po novom má byť poskytnutá iba za príplatok?
  • Prečo DPB ignoruje skúsenosti iných dopravných podnikov s nočnou dopravou?
  • Ako bude DPB schopný garantovať kvalitnú nočnú dopravu, keď má problémy vypraviť nočné spoje už teraz pre nedostatok vodičov?
  • Ak sa dotovaný objem dopravy presunie z „nočákov“ do dennej dopravy – tak ako to navrhuje DPB – bude mať dopravný podnik dostatok vodičov a vozidiel na predlžovanie trás a vznik nových denných liniek?
  • Počíta DPB s následkami ďalšieho úbytku vodičov, nakoľko brigádnickí vodiči nemajú nárok na zamestnaneckú električenku, a tak si budú aj oni musieť kupovať 22-korunové lístky, aby sa dostali do/z práce?
  • Prečo DPB zavádza cenu v nočných spojoch v rozpore s Koncepciou Bratislavskej integrovanej dopravy, ktorú schválili mestskí aj krajskí poslanci v apríli 2007?
Situáciu budeme aj naďalej pozorne sledovať a rovnako aj to, či DPB predloží odpovede na nastolené otázky.

Viac k téme

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.