Na možné výrazné zdraženie nočnej dopravy sa zniesla vlna kritiky

Informácia o uvažovanom zdražovaní nočných spojov, keď cestovný lístok na jednu cestu má stáť 44 Sk (dva 60-minútové lístky) a 22 korún si budú musieť priplatiť aj držitelia električeniek, spôsobila vlnu nesúhlasných reakcií v diskusných fórach stránok imhd.sk. Z nich vyberáme:
  • Už vidím, kto si označí tie dva lístky. Tiež nechápem, ako môžu tento krok obhajovať tým, že ľuďom, ktorí nočnú dopravu nevyužívajú, sa jej dotovanie nepozdávalo. Ak by sme túto teóriu zovšeobecnili, tak ak niekto nechodí po tme, z jeho peňazí by sa nemalo dotovať verejné osvetlenie a pod. Veď to sú nezmysly. Ak bude cestovať väčšia skupina (mám na mysli traja alebo štyria), tak to pôjdu radšej taxíkom kedy a kde chcú a ešte ich to vyjde lacnejšie. MHD môže taxíku konkurovať najmä cenou, v ostatných parametroch väčšinou vyhráva taxík. Ale keď má za cestu niekto zaplatiť viac ako 40 korún, MHD stratí možnosť konkurovať cenou. Prečo každý dobrý krok a nápad musí DPB nejako cestujúcim "osladiť"? Asi niekoho mrzelo, že ľudia boli spokojní... (wizard112)
  • DPB u mňa skončil... Definitívne. Napr. taxi má cenu 15 Sk/km, do Devínskej Novej Vsi je to 240 Sk. Keď ideme štyria, tak je ta cena porovnateľná s autobusom... Taxík mi príde načas, málokedy je v ňom smrad a doma som za 10 minút (zo stanice). Občas mi to pripadá, akoby naschvál chceli DPB zruinovať. (Ike)
  • Fajn, o tri dni mi končí posledná električenka, ktorú som si v DPB kúpil. (A)
  • Plne súhlasím s názorom o nočákoch. Väčšinou chodíme cez víkendy ako partia štyroch a bývame od seba cca 100 metrov. Taxík nás vyjde domov 120-130 Sk, ak pojdeme po novom nočákom, tak 176 Sk. (Martin)
  • Buď budem chodiť pešo, alebo bez lístka. Prečo nenachajú tarifu na nočákoch, aká je, a radšej nerobia kontroly? (AAA)
  • Ad "Vyhoveli by sme tak aj požiadavkám niektorých občanov, ktorým sa dotovanie nočnej dopravy nepozdávalo, keďže ju sami nevyužívajú." Ja som rád, že DPB chce tak ochotne vyhovieť požiadavkám cestujúcich, len bohužiaľ, že vyhovuje požiadavkám len nejakej miniskupinky cestujúcich... (miso1234)
  • Ad "Vyhoveli by sme tak aj požiadavkám niektorých občanov, ktorým sa dotovanie nočnej dopravy nepozdávalo, keďže ju sami nevyužívajú." Ja žiadam, aby sa nedotovalo generálnemu riaditeľovi a ostatným riaditeľom a iným vedúcim funkcionárom DP, služobné auto, lebo ho cestujúci nevyužívajú. (Mike)
  • Dovoľte mi oboznámiť vás, ako to bolo s nočákmi a revízormi a tarifou v Prešove. Dlhé roky to bolo tak, že v noci platila dvojnásobná tarifa (pri jednorazových cestovných lístkoch), pričom mesačníky samozrejme na nočné spoje platili. A revízori v nočných spojoch neexistovali. Tento stav trval a trval, až raz v roku 2004 sa namontovali elektronické označovače a náhle bola zistená disproporcia medzi okamžitou hmotnosťou vozidla (veľa cestujúcich) a počtom označených lístkov (skoro nič). Bolo teda jasne, že cestujúci neplatia za nočnú dopravu. Riešenia boli dve: buď zrušiť nočné spoje, alebo zaviesť rovnaké podmienky ako cez deň, vrátane revízorov. Našťastie sa realizovala druhá možnosť. Zvláštne ceny za nočné spoje boli zrušené, takže teraz platí tá istá tarifa, ako cez deň. Plus boli nasadení revízori, v prvých mesiacoch dosť často. Sám som zažil revízorov na linke N3 asi o tretej v noci. A za trolejbusom pomaly išlo auto s mestskými policajtmi, keby niekto utekal. Výsledok? Pomer hmotnosti a počtu označených lístkov sa dostal na takú istú hladinu, ako je cez deň. Prečo ale vy musíte vymýšľať také somariny ako „doplatok k električenke na nočný spoj“ (!!!) a 40-korunové jednorazové cestovné? Zvlášť, keď v Bratislave sú najlacnejšie taxíky v strednej Európe? Potrebujete, aby sa nočné spoje vyprázdnili a potom mohli byť s poukázaním na nevyužívanosť zrušené? Lebo tak mi to pripadá. (Papyr)
  • Zase len o dôvod menej jazdiť autobusom. (ear4)
  • Čo je také zvláštne na nočákoch, že musia mať osobitnú tarifu? Keď mám smolu a pravidelne musím cestovať v noci, mám si priplácať? Nestačí, že cestovný lístok na jednu cestu platí len jeden pre všetky kategórie? Čo bráni DPB robiť pravidelné kontroly cestovných lístkov v nočákoch už dnes? Ak teda budú nočáky "komerčná" záležitosť, je si DPB istý, že nájde dosť zákazníkov, aby mu táto „luxusná“ doprava vynášala (nebola stratová)? Ja sa obávam, že počet cestujúcich skôr klesne a zvyšovanie straty sa bude musieť riešiť znížením výkonov. A bude po „luxusnej“ doprave. (Kami)
  • Zanedlho sa bude niektorým občanom „nepozdávať“ dotácia na dennú MHD, lebo ju sami nevyužívajú. Čo vymyslí DPB? Budete si k mesačníkom priplácať lístky v tej-ktorej hodnote? Lebo v rozpočte sa ušetria financie... (eMareq)
  • Ja to vidím tak, že DPB utečie aj to málo brigádnikov, čo má, nakoľko brigádnici nemajú nárok na zamestnanecké cestovné a mnohí, rovnako ako aj ja, nebudú ochotní si priplácať, aby sa po službe dostali domov... (VLK)
  • Gratulujem DPB za naozaj podarený marketingový ťah zdvojnásobením ceny za používanie nočných spojov. Cena 44 Sk je vážne veľmi lákavá, myslím že viacero ľudí vrátane mňa toto zvýšenie ohodnotí veľmi "pozitívne" a od novembra sa už zabudne na nejakú koncepciu "novej", pre občana lepšej nočnej dopravy. Hlavne nech žije TAXI-lobby. (Daniel)
  • Nápad DPB vyňať nočnú dopravu z verejného záujmu snáď mesto neschváli, pretože to znamená v preklade "Mesto ruší nočnú dopravu, ostávajú súkromní dopravcovia". (stevo)

Komentáre

K tomuto materiálu zatiaľ neboli pridané žiadne komentáre.

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.