Na Gagarinovej ul. by mal pribudnúť prerušovaný buspruh

Vyhradený pruh uľahčí cestovanie verejnou dopravou z Vrakune a Dolných honov.

Primátor hlavného mesta krátko pred koncom svojho funkčného obdobia prezentoval zámer zriadiť vyhradený jazdný pruh pre autobusy a trolejbusy na Gagarinovej a Prievozskej ul. smerom do centra mesta. Vyhradený buspruh od Vrakune po Bajkalskú ulicu by mal pomôcť zlepšiť cestovanie verejnou dopravou z Vrakune a Dolných honov aj v súvislosti s dopravnými obmedzeniami kvôli výstavbe cesty R7.

Zriadenie buspruhu na Gagarinovej ul. sa spomína už niekoľko rokov, doteraz však k jeho realizácii neprišlo. Už v roku 2016 v rámci Občianskeho rozpočtu v kategórii „Doprava, ulice, nábrežia a verejné priestranstvá“ vyhral projekt zriaďovania buspruhov, medzi ktorými bol aj spomínaný vyhradený pruh na Gagarinovej, projekt sa však napokon neralizoval. Mesto ponúklo občanom mesta hlasovať o projekte buspruhu na Gagarinovej opäť aj v roku 2017.

Pripravovaný vyhradený pruh pre autobusy a trolejbusy nebude podľa slov primátora na úkor ostatnej dopravy. Po dohode s krajským dopravným inšpektorátom by sa malo realizovať riešenie, pri ktorom sa dva existujúce jazdné pruhy zúžia a vytvorí sa tretí, ktorý bude vyhradený pre autobusy a trolejbusy. V praxi to však bude znamenať, že v miestach, kde nebude priestor na vytvorenie troch pruhov, bude buspruh prerušený.

Vedenie mesta v tomto volebnom období zrealizovalo buspruh na konci Lamačskej cesty v smere von z mesta v dĺžke približne 750 metrov, či krátky buspruh na Košickej ul. pred križovatkou s Miletičovou ulicou. Ďalšie potrebné buspruhy, o ktorých sa hovorilo, napr. na Patrónke, Štefánikovej, Šancovej a Staromestskej, sa však realizácie nedočkali.

Viac k téme

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Edit: Koncepcia rozvoja z roku 2013.
Reakcia na: Petto #22:
Tak toto uz sa slubuje a do mapiek kresli dlho, ale je pravda, ze tych tras je viacero. Jedna trasa je zakreslena v UGD, nieco ine si nakreslil magoriat v suvislosti s centralnym okruhom navrhovanym J&T, no a este som videl aj tretiu verziu po Pristavnej. Koncepcia rozvoja MHD z roku 2015 (taka ta mapka, co vyzera, ako keby ju kreslil prvak na zakladke v mspainte), ma len taku okyptenu trat kdesi do Prievozu, s vyhladovym pokracovanim podjazdom pri UNS k Slovnaftu a na zaciatok Vrakune.
Osobne za najviac pravdepodobnu (o tom, ci som s nou stotozneny, mozeme basnit), povazujem asi tu trat po Pristavnej, kedze Asfaltovic na vsetko pritakaval a development je aj v blizkosti Slovnaftskej (Domove role), kadial by elektricka popod Pristavny most prechadzala dalej okolo Slovnaftu do Vrakune.
Reakcia na: Petto #22:
ale je, skus pogooglit.
Reakcia na: 810zssk #14:
no ale ak niekto ma moznost blokovat reklamu a neblokuje, tak potom nech sa necuduje ze mu tam vyskoci ten nedokoncil. 🙂
Reakcia na: PDM.8.99 #19:
Elektricku tam zrovna netreba. 202 staci tbus, hoc aj 2klbovy dobuducna ale az ku Kamennemu namestiu. Hoc ak raz urobia elektricku do Biskupic,tak kadial ju budu viest, nie je este ani vo hviezdach. ?
Reakcia na: 3pa3ck3 #16:
Uvažuje, ale na zlom rezorte. ?
Reakcia na: omg123 #13:
Tiež som úprimne prekvapený. Prečo by si niekto robil zle?
Žeby konečne niekomu zasvetilo a vybudovala by sa v trase linky 202 električková trať na Kamenné nám.?! Koľko rokov to potrvá? 10, či 20? Čechom by takéto niečo došlo už pred 10-15 rokmi, príp. by takú trať už mali naprojektovanú a vyberali zhotoviteľa stavby.
Reakcia na: omg123 #13:
Ja ho na imhd nepouzivam lebo reklama je sucast prijimov pre imhd.sk a nje je tu az dak dotierava.
Reakcia na: Troll #10:
? A tento poznáte?
Reakcia na: Mike #15:
Čo som čítal, tak sa uvažuje, aby autobusy mali všade prednosť pri prechádzaní z pruhu do pruhu. Čiže takéto riešenie by bolo tým pádom zbytočné. A osobne si myslím, že tu by bolo namieste skôr snažiť sa dostať do hláv vodičov, aby autobusy púšťali. Netreba na to mať zákon.
Reakcia na: 810zssk #7:
Z pohľadu Balkánu či Ukrajiny nie, ale z pohľadu legislatívy bolo super že aspoň na jedinom mieste v BA sa podarilo zlegalizovať to, čo si robili vodiči MHD na drzovku pred križovatkami sami. A ešte zvlášť na linke 50, kde je takých miest po trase (a teda potenciálnych zdrojov meškania a dobiehania/predbiehania viacerých vozov po sebe) viacero.
Reakcia na: omg123 #13:
Samozrejme.
Reakcia na: kecho #11:
to sa este najde niekto v roku 2018 kto nepouziva adblock?! 😮
Reakcia na: kecho #11:
Používame reklamný systém Google AdSense, podobne ako mnohé iné stránky. S inzerentami neprichádzame do kontaktu a neovplyvňujeme to, čo uvedú do bannerov. Pokiaľ je však obsah banneru nevhodný, každý používateľ má možnosť nahlásiť tento banner priamo Googlu cez tlačidlo X priamo v banneri.
Reakcia na: gejza #1:
Snad nie nieco ako Nesrovnalov reklamny banner priamo pri otvoreni imhd?
Len tak zo zvedavosti - imhd web ponuka iba priestor bez moznosti ovplyvnit, co tam inzerent da? Lebo ked po nacitani vyskoci Nesrovnalov predvolebny modry obdlznik “kontinuita-dotiahnime zmeny”, je to dost zarazajuce...
Reakcia na: Viko #9:
To fakt nik nedozerá u vás na to, aby sa vykonávali veci tak ako určuje najnovšia legislatíva? ?
Reakcia na: Solider #8:
Na konci Osuského pred DKZH je spravený na priechode ostrovček s chodníkom v úrovni cesty, čo je voči cestárom evidentne zákerný ťah, keďže už niekoľkokrát sa im podarilo "obnoviť" zebru aj na tom chodníku ? (pritom súvislý priechod v takej polohe ani nikdy nebol...)
Reakcia na: Valec #6:
Takisto aj v meste napatlali priechody pre chodcov cez električkové trate, hoci dnes už to vyhláška nedovoľuje.
Reakcia na: Valec #6:
Nevylučujem. Len tam proste nie je, či už zámerne, alebo nie. Na druhej strane, ten pruh si tam vodiči robili dávno predtým ako bol vyznačený, takže až toľko sa nezmení ?