RegioJet plánuje zvýšiť kapacitu vlakov na regionálnej linke S70

Čoraz viac ľudí presadá do regionálnych vlakov.

Regionálny vlakový dopravca RegioJet hlási za prvý polrok tohto roka v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka 18-percentný nárast počtu cestujúcich na vlakovej linke Bratislava - Komárno, ktorá je v úseku Bratislava - Kvetoslavov zaradená do bratislavskej integrovanej dopravy ako linka S70. Za prvých šesť mesiacov roka 2018 sa žltými vlakmi na južnej trase odviezlo 1,7 mil. cestujúcich. Za zvýšeným počtom cestujúcich vidí dopravca najmä spomínanú integráciu vlakov do integrovanej dopravy.

Obľuba využívania regionálnych vlakov v posledných rokoch stúpa aj vďaka stále sa zhoršujúcej dopravnej situácii na cestách. V najbližšom období sa kvôli výstavbe ciest R7/D4 situácia ešte zhorší, preto by RegioJet chcel ešte v priebehu tohto roka opäť zvýšiť kapacitu svojich žltých vlakov, ak si ju ministerstvo dopravy objedná. V súčasnosti premávajú vlaky počas rannej a poobednej špičky trikrát za hodinu, pričom na najvyťaženejšom rannom spoji z Dunajskej Stredy po šiestej hodine rannej dopravca nasadzuje súpravu zloženú z troch motorových jednotiek s celkovou kapacitou vyše 900 cestujúcich.

Cestujúci, ktorí okrem regionálneho vlaku využívajú aj MHD, môžu vďaka jednotnému cestovnému dokladu na integrovanú dopravu ušetriť do 183 € ročne. Po začlenení linky S70 do integrovanej dopravy stúpla jej využívanosť aj u obyvateľov Vrakune, Dolných honov a Podunajských Biskupíc, ktorí môžu pri cestovaní v rámci mesta ušetriť niekoľko desiatok minút oproti ceste autobusom a trolejbusom, ktoré neraz stoja v zápchach. Dopravný podnik navyše posilnil spojenie k železničnej stanici Podunajské Biskupice presmerovanou linkou 78.

Od 19. augusta je posilnená aj regionálna autobusová doprava k železničným staniciam linky S70 v Miloslavove a Kvetoslavove linkami 649 a 725.

Komentáre

Pridať príspevok

Pridať odpoveď

Upraviť príspevok

Login
Heslo
K príspevku je možné pridať najviac 5 súborov vo formátoch JPG, PNG, GIF a PDF (max. 32 MB). Ku každému súboru je možné pripojiť bližší textový opis. Pridaním súborov súhlasíte s Podmienkami používania.
Reakcia na: BigMac #13:
Do diaľkoviny na cigani to nezapojíš, pretože je to aj na vedľajšej trati. No a dobastlovať niečo do reléovky na BANM, ktorá tam žije zotrvačnosťou od postavenia žst., to by mohlo skončiť aj jej neplánovaným rozpadom. Na to som narážal, že asi najprv nové ZZ (v civilizácii aj s prepnutím do CDP, na Slovensku neviem), až potom spojky. Tie by sa samozrejme hodili, proti nim "an sich" nič nemám.
Reakcia na: BigMac #14:
Sú tam časté meškania čo by sa dalo operatívne riešiť. Ďalej ako hovoríš sú tam v pláne až dve zastávky, takže križovanie bude časom nutné.
Reakcia na: david1 #11:
A ako si to predstavuješ v GVD?
Koľkí by sa (ne)trafili do toho nového priestorového oddielu tak, aby nemuseli brzdiť na nulu alebo hodnoty blízke nule? Rýdzo teoreticky si to viem predstaviť vo väzbe dvoch protiidúcich Os, ale veľmi natesno. Jediné jasné plus je, že výpravcovi na BNM ušetríš jednu perónnu hranu.
Aj keď ešte tam má byť nová zastávka pri Hornbachu, tak by sa na túto tému aj skúsil nejakú konštruktívnu polemiku a viem si predstaviť ostrovný perón medzi jednotlivými traťami.
Reakcia na: S499.1023 #12:
Technicky: Napríklad do reléovky BNM. Alebo aj do diaľkoviny z DS úplne rovnako, ako je do nej zapojená Odb. Letisko, čo by asi bola aj schodnejšia cesta.
Otázkou však je, či by ten jeden a pol kilometra mal aj nejaký praktický význam vzťažmo ku GVD a letmému križovaniu, podľa mňa nie, lebo to je ťažko "trafiteľné" aj 40 m dlhou električkou idúcou 50 km/h, nie to vlakom pri 80 km/h.

Ale nezverejňujte tento príspevok, pretože keď tam kľakne výhybka a bude tam musieť ísť istý pán výpravca a súčasne dozorca výhybiek s kľukou (v zálohe OR TT), tak mi rozkope sedací sval...

? ? ?
Reakcia na: david1 #11:
A tie spojky zapracuješ do ktorého zabezpečovacieho zariadenia?
Reakcia na: S499.1023 #10:
No spojky sa na nej dajú vybudovať keby sa chcelo. Obehom na 131 by to určite pomohlo.
Reakcia na: omg123 #9:
S/ tam tri koľaje ale je to jedna jednokoľajná a jedna dvojkoľajná trať.
Reakcia na: baran #6:
to nie je podstatne. ale je chore ze su tam 3 kolaje a napriek tomu sa vlaky musia cakat.brzdi to nielen osobnu ale aj nakladnu dopravu.
Reakcia na: si #7:
nehovor to nahlas, lebo tam nejaká developkárska práčka špinavých peňazí postaví "nadštandardné bývanie" ? ? ? ? ?
inac od zst nove mesto az po kiku/hornbach je ponehcnay uzemny priestor pre polozenie 4tej kolaje a aj mostne objekty v trase su vybudovane v sirke pre tu 4tu kolaj...
Reakcia na: omg123 #5:
Ten most je stále dopravne súčasť stanice.
Reakcia na: david1 #4:
presne, uplne chore ze vlak do DS musi cakat na vlak z DS na stanici pritom by sa mohli stretnut pri kike. aj ked vcera vlak o 15:45 vysiel zo stanice a pockal vlak oproti pred mostom.
Škoda že to prerobili na také krátke nástupištia , keď je tam jednokolajka. Teraz fakt jedine poschodové jednotky a dobudovanie viac výhybní a prípadne aj križovaní .Jedno aj na začiatku trolkolajky v Ružinove.
Alebo by mohli dobudovat druhu kolaj ku kazdej druhej zastavke aby sa mali jak minat. Ale hej tie 2-poschodove su dobry napad.
Tri jednotky tiež nie sú riešenie vzhľadom na dĺžku nástupíšť. Takže snáď objednávateľ pri ďalšej zmluve bude na to myslieť a objedná poschodové vratné súpravy (4 vozové - 4x26,5m sú k 120m nástupištiam najviac, čo sa dá spraviť).
Tam nie je zatiaľ veľmi priestor na pridanie vlakov...jednokoľajka nepustí... zrejme ide len o navýšenie jestvujúcej kapacity, zmenou súprav, či ich doplnenim.... ?